Even niet op het forum geweest, maar we waren hier druk met het voorbereiden van ons weekendje weg. En afgelopen weekend was het zover. Het gaat hier om een westernweekend, georganiseerd door een schietvereniging in Clinge en zo'n weekend staat dus in het teken van historische wapens, schietwedstrijden, gezelligheid en kramperen (want geen electriciteit op het gelegenheidsweilandje). Dit keer was het een heel speciaal weekendje. Allereerst moest ik een belofte nakomen aan de overleden man van wie ik mijn kanon gekocht had en hebben we speciaal voor hem een saluutschot afgevuurd. Ten tweede was het mijn eerste kanonwedstrijd en slechts de tweede keer dat ik met het kanon geschoten had en ik haalde de zesde plaats van de 12 deelnemers dus ik was heel tevreden.
Maar het was om nog een reden een heel speciaal weekendje.
Voor de dieren thuis hadden we van alles geregeld, maar ik had de zenuwen om Favo. Een heel weekend opgesloten zitten in de kooi. Voor Middel en Riboet geen probleem, maar claustrofobische Favo met een tikkeltje scheidingsangst; ik zag de bui al hangen: een kale geplukte gaai als ik terug zou komen na het weekend. Leo kwam met het idee: breng Favo maar mee!
En dus werden er na onze wapens, tent, historische kleding en barbecuevlees ook de kooi en een carrier ingeladen. En in de carrier dus die kleine drabber! Ik zal straks wat foto's plaatsen, maar we hebben in de tent speciaal voor Favo een stok opgehangen en verder zat ze eigenlijk altijd los op het bankje als we buiten waren en of los in de tent als die gesloten was. Helaas pakte het veren plukken toch iets verkeerd uit. De reis in de carrier was blijkbaar iets te lang. En ik weet nu ook dat het niets met de nieuwe binnenvoliere te maken heeft, maar met het opgesloten zijn, want toen Favo in de oude kooi opgesloten zat omdat wij bij de kantine waren, werden toch een aantal veren onder handen genomen. Nadat we dus met de luifelstangen een zitplaats in de tent hadden gemaakt, werd het iets beter. Overnachten deed Favo in de carrier die volgestopt was met handdoeken en met een warme deken erover heen. De eerste nacht was het, zo gaf mijn meegebrachte thermometer aan, slechts 6 graden! Vandaar de warme deken over de carrier.
Overdag brachten we Favo mee over het terrein en zij maakte natuurlijk ontzettend veel vrienden en vriendinnen. Mensen wilden met Favo op de foto en van de week krijg ik nog foto's van iemand die een hele fotosessie maakte met Favo. Favo zit bij ons graag op het kleine kanon en die vereniging had een echt kanon, een originele uit 1800 zoveel dus Favootje moest daar even op poseren. Waar ik vooral heeeeel trots op was, was de schotvastheid van Favo. Het hele weekend waren er knallen (niet alleen van de schietbanen, ook van een verschrikkerapparaat) maar Favo maakte nergens wat van! Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat je als grijze roodstaart meegaat met je baasjes die in cowboykleding over een schietterrein lopen! Er ging een wereld voor het gaaitje open!
Hoewel ik geloof dat Favo het ook helemaal niet erg vind dat ze nu weer bij Middel en Riboet is.
Groeten,
Barbara
PS: foto's volgen nog