Auteur Topic: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???  (gelezen 19712 keer)

roodrunner

• Gast
Re: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Reactie #15 Gepost op: juni 15, 2005, 11:10:20 am »
ja als je me mail via het forum graag.Was nog wat vergeten te vragen.Hoe oud is de andere papagaai en hoe oud was die toen je vriend hem kreeg kocht gr roodrunner een hoop vragen maar gaarne antwoord is van belang

roodrunner

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 15, 2005, 11:12:59 am »
 :) he loes waar staat je verbeterde versie kan het niet vinden

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: juni 15, 2005, 11:18:28 am »
Gewoon jouw eigen bericht in dit topic. Heb alleen wat spaties, punten en hoofdletters gezet!!!  ;) Dit bericht dus:

Citaat
Allereerst welkom. Ik hoorde dat je een thimmy heb die miet erg tam is en geen ring dan kan het nog wildvang zijn hoor.Wat ik vreemd vind bij deze dierenzaak is dat ze de jongen zomaar weghalen en dan moet je het zelf maar uitzoeken??? Oke wat is de naam van de dierenzaak? Om te beginnen ga je de kooi zo laag mogenlijk zetten zodat jij boven de vogel staat .Is de gaai nog niet gewiekt raad ik je aan om dat wel te doen. Als je door de kamer loopt ga dan neurien of zachtjes zingen. Roep niet de hele dag zijn naam, want dan kan je zijn foute aandacht belonen en dat moet eruit. zorg in ieder geval dat de gaai goed eet en drinkt begin met een stukje fruit en leg dit op zijn kooi. NIET TEVEEL KIJKEN NAAR HEM dan daag je hem uit. Bepaalde vaste tijden ga je aandacht geven .ga niet gelijk bij de kooi staan.maar op enige afstand. Praat zachtjes tegen  hem zeg bv mooije vogel>en naam dat kan je iedere dag zeggen > Bromt ze: niet belonen, dan beloon je zijn fout gedrag. Haal krenten of rozijnen.Liever geen pinda,s schimmel  zet de gaai eerst tegen een blinde hoek dan voelt ze zich veilig.niet bij het raam daar is ze nog te bang voor en zet de andere nog niet te dichtbij. Daar kan ze ook van gaan brommen. Als je haar water en voer geeft zachtjes praten.Wat de meeste mensen vaak verkeerd doen met dir soort gevallen is de vogel beladen met aandacht. Neeee laten bijkomem en niet de heledag aankijken. Ga je stofzuigen:zingen.  Anders de tv aan met ja tekenfilms. Zoals je ziet we gaan langzaam te werk niets forceren niets te snel willen geduld en liefde.  Ik schrijf je iedere dag een tip om te doen .Maar je vriend moet er ook aan meewerken anders gaat het goed fout we moeten op 1 lijn zitten, want een thimmy die 7 mnd is daar moeten we consekwent mee zijn ..ps nog geen felle kleuren speelgoed. Een touw kan of een wc rolletje. Niet kijken hij gaat er vanzelf mee epelen het touw liefst met stukjes hout. Een wilgetak even schoonmaken en geef hem dat niet de hele dag kijken maak er vaste uren van oke

Het is dus gewoon helemaal je eigen tekst, alleen iets leesbaarder door de spaties, komma's hoofdletters en punten. Dit ga ik dus niet leke keer doen, maar ik vond het belangrijk dit stukje duidelijk was (voor mij was het dat wel natuurlijk, anders had ik de leestekens niet kunnen zetten.. :)
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2005, 11:21:16 am door Loes »

roodrunner

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2005, 11:22:52 am »
 :thumbsup: bedankt loes was echt nog niet wakker zal de volgende keer weer beter opletten. oke :(

Patyar

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 15, 2005, 13:59:32 pm »
Hoi Loes, ik heb inmiddelscontact met jeanette op msn, bedankt he, dat praat zo veel makkelijker haha...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: juni 15, 2005, 14:50:45 pm »
Geef je wel een samenvatting van de adviezen die je oppikt en hou je ons op de hoogte van de gang van zaken en de vooruitgang die je boekt? ;)

roodrunner

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 15, 2005, 15:09:28 pm »
hallo ik ben erachter waar vandaan en ja is inport ouder als dat ze denken jammer dat ik vaak dit soort klachten hoor kon gelijk vertellen waar ze zaten heb haar aangeraden:er een touw en op de vloer wat te doen ze hadden gezegd dat ze bij de andere gaai kon maar dat gaat echt niet samen in een kooi en ja het is wildvang dit zal nog een zware klus worden maar als je deze terug breng dan vrees ik het ergste  .roodrunner

Patyar

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 15, 2005, 15:27:28 pm »
Chanel is druk bezig met dr wc rolletje Roodrunner, en ik ga dus zo naar ranzijn om de andere dingen aan te schaffen die zij mij aanraadde. Ik ben heel erg blij met jullie adviezen, heb er echt heel veel aan. DANK JULLIE WEL...... Ik hou jullie op de hoogte.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: juni 15, 2005, 15:27:55 pm »
Welke dierenwinkel komt hij vandaan? ???

Patyar

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 15, 2005, 15:31:56 pm »
En Chanel gaat pas weg als ze ziek zou zijn en zij een spuitje zou moeten, eerder niet! Ik schaf geen beesten aan om ze vervolgens weer weg te doen, daarvoor hou ik te veel van ze. (leer mensen kennen, dan ga je van dieren houden, toch?). Wij zijn nu al dol op ons gaaitje dus we gaan ervoor........ Met Coco is het ook gelukt (was ook wildvang) dus nu gaat t ook lukken!!!

Patyar

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 15, 2005, 15:32:27 pm »
Bij rentenaar in koog a/d zaan, GEEN GOEDE WINKEL DUS!!!!

luc

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 15, 2005, 15:40:50 pm »
helaas wisten we dat al... misscien kan dit verhaal ook weer naar het kopje handelaren..

Patyar

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 15, 2005, 15:48:39 pm »
Oke, en hoe doe ik dat Luc (overzetten naar kopje handelaren)? Ik ben nog niet helemaal thuis met deze site....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: juni 15, 2005, 15:54:09 pm »
Dat hoef jij niet te doen hoor. Dat doen wij wel. Maar dit topic gaat ook over het tam maken van je papegaai, dus we laten het maar staan.. Hier vind je nog meer over Rentenaar...

luc

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 15, 2005, 15:58:28 pm »
Oke, en hoe doe ik dat Luc (overzetten naar kopje handelaren)? Ik ben nog niet helemaal thuis met deze site....
Misschien dat jij ook een mooi verhaaltje wil schrijven en dat wil posten handelaren.