Auteur Topic: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???  (gelezen 19790 keer)

Nanda

• Gast
Re: Hoe maak ik mijn 7 maanden oude Timneh Tam???
« Reactie #60 Gepost op: juni 15, 2005, 23:37:34 pm »
Nou, dat is je goed gelukt hoor :'(

maine

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: juni 16, 2005, 00:06:59 am »
ik heb vandaag dus bij rentenaar ook een timneh gekocht. kan wel janken nu maar hij is in ieder geval wel fluiterig en klimmerig dus hopen dat het allemaal goed gaat

Nanda

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: juni 16, 2005, 00:16:39 am »
Ga wel zo snel mogelijk met hem langs de vogelarts om hem te laten testen op ziektes ;)
Dat ie fluiterig en klimmerig is, is natuurlijk wel een goed teken. Het komt vast allemaal goed.
Niet meteen je hoofd laten zakken ;)

maine

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juni 16, 2005, 00:30:53 am »
ja dat is ook wel zo. maar ik wist dus echt niet dat dit kon gebeuren ik dacht het is een winkel en het is wel goed.dus ik ben gewoon informatie gaan zoeken en en toen kwam ik dus op deze site terecht,toen moest ik wel even slikken

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #64 Gepost op: juni 16, 2005, 08:07:39 am »
Hoi. Die van jou zit er wel beter bij denk als die van Patyar (hoe heet je eigenlijk, je voornaam..). Klimmerig en fluiterig klinkt al heel anders..
Als jullie geduld hebben en er wat voor over hebt, komt het best goed. Kijk maar naar de positieve verhalen. Daphne en Jeanette (Tommy en Roodrunner) hebben allebei nu een tamme Timneh.. Trouwens Jefta ook....  ;)

maine

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: juni 16, 2005, 09:17:33 am »
ik ben germaine en ik woon in nieuwegein. en dat was ook wildvang

Tommy

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: juni 16, 2005, 11:30:20 am »
Prachtig gedicht roodrunner :hart: :'(
Dit is precies hoe ik Tommy vaak zie.
In mijn dromen zou ik samen met hem terug gaan. Samen kijken hoe hij het daar nu vindt, samen afscheid nemen van zn thuisland of juist daar samen blijven. Ik bij hem inplaats van hij bij mij. Samen naar het land waar ze op zo'n wrede manier vandaan gehaald worden. Maar ja, dat blijven dromen... Alle traumas die in die kleine hoofdjes zitten...dat maakt mij soms zooo verdrietig :'(

Konden we het maar laten stoppen...al die wreedheid, als je daar over na gaat denken...de wereld zit er over over vol mee :'( :'(

Germaine, welkom hier en zet hem op hoor! :-* Bezorg je lieve gaaie kindje een fijne toekomst. Heb begrip voor zn angsten en gevoelens, maar help hem er met geduld overheen ;) Dat betekent niet ontzien omdat hij bang is, maar wel veel rust liefde geduld en consequent doorzetten.Geef hem de kans te ontdekken dat mensen WEL lief kunnen zijn. Als je hem nu de keuze laat zal hij nooit opstappen of iemand vertrouwen . Aan jou op zo'n manier door te zetten dat het wel gaat...soort zachte dwang zeg maar. En dat bedoel ik niet verkeerd ;)

Voor mij is de ervaring met Tommy zo heftig en mooi dat ik nog MEER tegen wildvang ben...als dat al kon! Wildvang is voor ons bijna een trauma in het gezin geworden, omdat we zo intensief met Tommy bezig zijn :o Dat heb je denk ik niet als je hem in een hoekje laat zitten in zn kooi, zoals toch wel veel gebeurd. Mijn kinderen zijn volledig op de hoogte van alles en waren diep onder de indruk...en nog! en eigenlijk is dat perfect. Zij zijn de toekomst en hopenlijk lukt het ooit zo'n sterk gevoel van afschuw te creeeren onder de hele bevolking dat het ook ECHT stopt.

Het gevoel dat je krijgt als je je veren vriendje voor het eerst (en alle andere keren) ziet genieten...dat is niet te omschrijven ...dat is lachen en huilen tegelijk. Zo heb ik dat tenminste ervaren. Ik geniet iedere dag van "Tommy die weer geniet van t leven" :hart:

Ik hoop dat het jou en Patyar lukt. Ik denk het wel :-* Heel veel succes!

Cosch

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: juni 16, 2005, 11:33:22 am »
Krijg er kippenvel van.
Heel mooi geschreven over Tommy!  :-*

Gr Corina

miekje

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: juni 16, 2005, 11:46:34 am »
Wat een prachtig verhaal!
Wordt er helemaal stil van.... :'(

En roodrunner, wat een mooi gedicht heb je geschreven!
Heb je echt talent voor!

Patyar

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: juni 16, 2005, 12:41:27 pm »
Hoi allemaal, geweldig zeg al jullie reactie, hier hebben we echt veel aan  :-* . Mijn naam is trouwens Yara (staat ook onder onze naam, Patyar staat voor Yara en Patrick  :)  hihi), Patrick is niet zo computerig haha, dus jullie moeten het met mij doen. Ik geef overigens alles wel door aan m uiteraard haha.... Chanel is BTW ook wel fluiterig en klimmerig hoor maar ze wilt niet dat je TE dicht bij komt, gaat ze grommen. Ik zing en praat steeds heel lief tegen dr op oog hoogte....  :hart:

Patyar

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: juni 16, 2005, 12:59:17 pm »
 :'( Ik krijg er idd tranen van in mijn ogen Jeanette, van je mooie gedicht! Ik w8 met smart op je opdr8 van vandaag  :-* Als je tijd hebt hoor ik je wel weer....

Groetjes Yara

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: juni 16, 2005, 15:03:29 pm »
hier zit nog zo,n huilebalk na het lezen van jullie verhalen en gedichten
wens jullie alle succ6 en liefde van de wereld met jullie grijzen
ik ben ook zeer tegen wildvang maar moet heel eerlijk bekennen dat door het gedicht en het kleine verhaaltje over dromen van roodrunner en tommy mijn ogen wel heel ruw zijn geopend en ik er nu nog anders dan ik al deed tegen aan kijk
soms moet je even met je neus op de feiten worden gedrukt en daar is vaak een klein dingetje voor nodig zo dus ook in mijn geval
als ik er aan denk moet ik weer huilen

nogmaals alle sterkte en ga ervoor alle dieren verdienen een goed tehuis

groetjes miranda

roodrunner

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: juni 16, 2005, 15:09:08 pm »
hallo we gaan an de training beginnen. Loop naar zijn kooi langzaam niet aankijken en praat zachtjes raak de kooi aan .Ga weer weg dat herhaal je een paar keer .Langzaam naar de kooi overdreven praten niet te luid maar van o wat ben je mooi ,of lieverd en weer langzaam achteruit dit herhaal je een paar keer .Als hij weer aan de nagels gaat beginnen afleiden pak een pluze beestje en gooi dat een paar keer in de lucht,onderhand praten en vertel hem de kleuren  laat de kooi open hij is gewiekt ver komen doet hij niet.Valt hij eraf wat gaat gebeuren lig je hand plat en zeg op en breng hem terug.Je kan hem ook op een stok laten klimmen en zeg op .Laat niet merken dat je bang ben als dit redelijk gaat mag je hem wat lekker,s geven Een stukje fruit of wat anders en zeg,knappe vogel en laat hem dan verlopig weer met rust.onderhand gaat je wat inelkaar knopen maak van lappen repen en knoop die inelkaar dat is de afleiding >ook als het te erg is dat nagelkluiven je weet handwarm water sproeien dan gaat ze poetsen .HOU goed contackt praat veel ,niet in de ogen kijken.maar gun hem ook zijn rust.Een papagaai heeft veel slaap nodig. o ja als je geen w c rolletje meer heb dan doorgaan op de toilet :) heb je nog dat touw gekocht en hoe reageerde hij daarop goed of angstig.laten hangen niet weghalen .Enga weer een wilgetakje halen vers .wel schoonmaken hoor .In de wilg zit een soort paracetamol .het is het niet maar is erg goed voor de gaai.je kan de geknoopte doeken in de kooi doen of of de kooi leggen>Een verzoek als je een foto maakt .A.U.B geen flits dat kan later wel.hoop van je te horen.je merkt wel wanneer je de aandacht moet geven ik geef die van mij overdag,s praat aandacht en s,avond.s spelen maar daar moet je langzaam aan laten wennen.ik was de tweede dag al zo dat ik de thimmy op de grond zette ze vond het eng maar ook spannend.even weer uit de kooi.Ik weet dat je deze bij je andere gaai wil doen.Maar de andere is al 3 jaar alleen in een kooi .Die kooi is van hem /haar daar kan je de thimmy niet zomaar bijzetten. dat duurt nog even maar dan moet je volgens de wet van de gaai.Met een nieuwe kooi beginnen jajaja maar eerst laten wennen aan alles oke rustig veel liefde en geduld ik weet zeker het gaat je lukken>voor degene die ook een wildvang hebben je kan deze stappen mee lopen oke hoor van je     roodrunner

roodrunner

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: juni 16, 2005, 15:20:53 pm »
 :-[ dank allen dat jullie het een mooi gedicht vinden.Weet ook niet hoe ik erop kwam .Maar zat net in mijn boek te lezen over wildvang.ja en toen begon ik te schrijven.Heb dat wel meer .Hij is mooi maar zit ook keiharde waarheid in helaas maar op het moment begleid ik 4 mensen met een wildvang 1 is al klaar voor de mensenwereld.Dat was binnen 3 mnd.Ik heb soms rare opdrachten .Maar het werkt wel hihihihi :-[ En allen met een wildvang kom op ook die kunnen we tam krijgen dus niet getreurd ik hoop dat dit je een beetje opbeurt    geef ze de kans Zij hebben er niet omgevraagd om hier te komen .Dus we gaan ervoor 8) roodrunner

Tommy

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: juni 16, 2005, 15:43:18 pm »
Top Tips Roodrunner :thumbsup:
Alleen ...ik zou wel rustig naar de kooi lopen, maar probeer wel gewoon te doen, anders lijk je zo'n besluipend monster ;) Niet aankijken is altijd goed...ook niet stiekem he! :P En later draai je bijv. voorzichtig je hoofd een beetje, net zoals gaaitjes dat doen, half op de kop ;D Heb ik van Tommy en Guano hun kennismaken afgekeken...daar heb ik ook veel van geleerd joh :) Alleen ik zeg dan wel iets...net wat roodrunner zei, iets van wat heb je mooie veren, of iets vertellen over een dingetje, zoals de kleur.