Auteur Topic: Bogena Multi-Vit *update*  (gelezen 16876 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bogena Multi-Vit?
« Reactie #60 Gepost op: juli 06, 2005, 12:08:58 pm »
Ja, tuurlijk laat ik het je weten. Ik maak wel eerst de Multivit op, want Pino doet het er goed op.
Daarna stop ik even, wil het dan nog niet echt met haar veren, dan schakel ik over op Mutavit.

Ik moet het alleen nog te pakken zien te krijgen. Ik hoop deze week weer naar een een hele grote dierenspeciaalzaak te gaan, hopelijk hebben ze het daar.

Wickingh

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: juli 07, 2005, 01:02:21 am »
;D ik blijf je volgen, janina
gr corina

Hai Corina,

niet in mijn wijk pieren he  ;D , geintje ondanks dat ik minder heb met parkieten en aga's volg ik altijd met genoeg Janina haar vogels of het nu om verzorging gaat of de ruimschootse aanwezigheid van de foto's ik zeg net als Barry Stevens ooit deed , Janina vooral doorgaan,

mvg Frank

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #62 Gepost op: juli 07, 2005, 11:39:19 am »
Hai Corina,

niet in mijn wijk pieren he  ;D , geintje ondanks dat ik minder heb met parkieten en aga's volg ik altijd met genoeg Janina haar vogels of het nu om verzorging gaat of de ruimschootse aanwezigheid van de foto's ik zeg net als Barry Stevens ooit deed , Janina vooral doorgaan,

mvg Frank

ik en genoeg foto's? Valt mee toch  ;D ;)

Ik ga zeker door, waar het hart vol van is.... :hart:

senna

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juli 07, 2005, 14:48:53 pm »
Hahahahahaha  :thumbsup:

gr corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #64 Gepost op: juli 25, 2005, 14:47:01 pm »
Even een update:

Ik ( naja de vogel  :) )  heb zeker wat gehad aan het tijdelijk geven van Multivit. Het flesje is nu leeg, dus ik stop ermee.
Als ik Pino bekijk heeft ze overal nieuwe veertjes, rolletjes en zelfs haar staart heeft al wat kleine, nieuwe veren.
Haar buikje en nekje zijn veel minder kaal. Ze ziet er zoveel beter uit  :hart:

Hier is een foto van een paar weken geleden, buikje wat kaal ( in het midden) en de veertjes die er zitten zijn wit. Haar nek kun je niet zien, maar die was kaal, en ze was ook echt iets te mager.

Hier mijn moppie nu ;)

« Laatst bewerkt op: juli 25, 2005, 14:56:49 pm door Janina »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Bogena Multi-Vit *update*
« Reactie #65 Gepost op: juli 25, 2005, 14:56:56 pm »
Ja, dat ziet er een stuk beter uit Janina! Bij jou werkt die Multivit dus wel! (als dat de enige verandering is die je doorgevoerd hebt tenminste).. :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #66 Gepost op: juli 25, 2005, 15:00:26 pm »
Ja he  :thumbsup: Het voer is aangepast, zit nu ook dagelijks 1/4 Premium papegaaienvoer doorheen, maar de veertjes zag je daarvoor ook al goed groeien.
Verder krijg ik groente en fruit er nog niet volledig in, en de kiemzaadjes wil maar niet lukken. Dus dit is het enige, ja.

Ik denk dan toch aan tekorten in de voeding omdat ze vaak gevoerd wordt,of heel veel energie nodig hebben gehad voor de veergroei, omdat ze continu kaal was, en was dit net even wat ze nodig had, iets anders zou ik niet weten, omdat mijn andere 3 er wel prima uitzien.
Ben hier echt wel blij mee  :hart:
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2005, 15:03:32 pm door Janina »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #67 Gepost op: juli 25, 2005, 15:06:59 pm »
Ja, dat begrijp ik!! Toppie hoor! :thumbsup:

rmb

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: juli 25, 2005, 23:46:30 pm »
Hartstikke mooi dat Pino weer :thumbsup:  wat beter in de veren zit. Leuke foto's.

Ik weet niet wat er niet goed gaat met het kiemen van die zaden, en of je er een kiemautomaatje bij gebruikt,want hier gaaa het als een tierelier.tot groot genoegen van de Catharina's want die vinden die kiemen erg smakelijk.

Het aanmaken van veren, en het op kleur komen is een energie vretende bezigheid voor de vogels. Ik zou er voor kiezen om op dit punt nu niet teveel te wijzigen in de voeding.

Als ik het zo lees, zijn de reserves van Pino weer een beetje op peil, maar is het aanmaken van veren nog in gang, ergo de reservers worden dan weer aangesproken als je staakt met de multivit of overstapt ..... je zou er ook voor kunnen kiezen om de dosering multivit te verlagen tot een onderhoudsdosis als het ware en het niet meer dagelijks te verstrekken, als je bang bent vanwgee het feit dat het op oliebasis is.

Ik hoop dat je kiemzaden toch gaat lukken, aangezien gekiemde zaden bomvol voedingstoffen zitten die je nu kunstmatig verstrekt.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #69 Gepost op: juli 25, 2005, 23:59:49 pm »

Het aanmaken van veren, en het op kleur komen is een energie vretende bezigheid voor de vogels. Ik zou er voor kiezen om op dit punt nu niet teveel te wijzigen in de voeding.

Als ik het zo lees, zijn de reserves van Pino weer een beetje op peil, maar is het aanmaken van veren nog in gang, ergo de reservers worden dan weer aangesproken als je staakt met de multivit of overstapt ..... je zou er ook voor kunnen kiezen om de dosering multivit te verlagen tot een onderhoudsdosis als het ware en het niet meer dagelijks te verstrekken, als je bang bent vanwgee het feit dat het op oliebasis is.

Daar heb je wel gelijk in. Als ik nu direct stop, heb je kans dat ze het zelf nog niet aankan, zeg maar.
Ik gaf de druppels om de dag, laat ik inderdaad even slim zijn en het gewoon afbouwen. Morgen even nieuwe halen.

De kiemzaden word geregeld voor mij, ik laat het aan een 'expert' over  ;)

bedankt voor de tip weer!  :thumbsup:

rmb

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: juli 26, 2005, 00:19:48 am »
Ik zou eerst zorgen dat Pino een zo volledig mogelijk verenpak heeft, en dan langzaam gaan experimenteren met het Mutavit.
Kan je zien of ze er anders op reageerd.

Heb jij een kiemzaad expert ??? wel luxe zeg

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #71 Gepost op: juli 26, 2005, 00:27:34 am »
 :) ik was vorige week in de dierenwinkel, vertelde dat het steeds mislukte, nu gaat iemand die daar werkt een poging doen  ;)

Ik heb het Mutavit nog niet kunnen vinden, koop van de week in ieder geval wel een nieuwe Multivit. Ik blijf ondertussen even zoeken naar Mutavit.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #72 Gepost op: augustus 12, 2005, 10:14:51 am »
Helaas, Pino zit zich op dit moment weer helemaal kaal te plukken, voor het nestje  :(
Daar gaan we weer  :CENS

Dilemmy

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: augustus 12, 2005, 11:56:30 am »
Ach das vervelend zeg. En ze begon zo goed bij te trekken.
Misschien dat als je nestmateriaal verstrekt zoals kokosvezel dat het plukken bij zichzelf wat minder wordt. Ik weet dat je niet wilde dat ze weer ging leggen, maar misschien helpt en kan je het gewoon weghalen als ze alle eieren heeft gelegd die ze kwijt moet.

Nog veel sterkte gewenst.

Groeten Cinnemon

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #74 Gepost op: augustus 12, 2005, 13:50:25 pm »
Tnxs voor de tip, maar ze kijkt niet om naar nestmateriaal. Ze gooit dat gewoon de kooi uit  ::)
Ik laat haar nu de hele dag uit de kooi, misschien helpt het een beetje...
Het is ook zo'n tuttebel  :)