Auteur Topic: Mee in de auto bij warm weer?  (gelezen 2724 keer)

Reina

• Gast
Mee in de auto bij warm weer?
« Gepost op: juni 19, 2005, 09:00:48 am »
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over het mee nemen van je grijsje in de auto.
zoals met dit warme weer is het bloedheet in de auto, kan dat kwaad voor je grijsje en kunnen ze daar wel tegen?
want gisteren gingen we op visite bij mijn schoon ouders dat is maar ongeveer 5 a 10 min met de auto en jojo ging ook mee en in de auto was het redelijk warm en jojo zat met zijn tongentje heen en weer te doen in zijn bekje, net of ze iedere keer slikte of hijgde. kan dat kwaad? en hoe lang is het toegestaan om je grijsje in de auto te laten? en vooral met deze warmt. wie kan mij hierover informeren
alvast bedankt

groetjes reina

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2008, 09:40:21 am door Cosch »

Wickingh

• Gast
Re: Mee in de auto
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2005, 10:45:00 am »
Hai,

nee hoor kan absoluut geen kwaad,

mvg Frank

ps wil je een recept voor gesmoorde papegaai?

Reina

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2005, 11:14:47 am »
wat betekend dan dat ze zo met haar tongentje heen en weer gaat en haar bekkie in stukje open staat?

Ronald

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2005, 11:18:55 am »
Dan is ze bezig met smoren...

Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2005, 11:20:31 am »
Hai,

dat betekent dat ze het moeilijk heeft en naar lucht hapt, k bedoel maar te zeggen vogels hebben niet de mogelijkheid om een jas uit te doen.
Dus bij het gebruik van enig gezond verstand zorg je dat je je vogel zo koel mogelijk houd, zeker met dit weer is sproeien geen luxe.
Je zal misschien zelfs meemaken dat een vogel die normaal een hekel aan badderen heeft dit nu wel opprijs stelt.
Probeer met dit soort weer echt de hitte te vermijden,en ga er niet mee lopen zeulen in een auto,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2005, 11:20:49 am »
wat betekend dat dan smoren en kan dat kwaad?

Ronald

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2005, 11:22:45 am »
Smoren / Bakken / Braden / Frituren / Invriezen.

Welke hoort niet in het rijtje thuis. ;D ;)

Ronald.

Reina

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2005, 11:23:56 am »
hahaha, ik snap het al, dus niet in de auto meenemen

Ronald

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2005, 11:24:29 am »
:thumbsup: Een snelle leerling.. ;) :)

Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2005, 11:24:56 am »
Hai Reina,

smoren is een bereidingswijze, papegaaien zijn van nature geen kippen dus ook niet zo goed mals te krijgen, bij het smoren van een papegaai moet je een langere bereidingstijd in acht nemen anders blijf je kauwen,en dat zou letsel aan gebit en kaken kunnen veroorzaken,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2005, 11:27:05 am »
ja he, ik dacht laat ik het maar even hier vragen,

Ronald

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2005, 11:31:22 am »
Vragen stellen is :thumbsup:. Altijd blijven stellen, ook al schrikt een antwoord als die van Frank je een beetje af om nog eens een vraag te stellen.

Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2005, 11:34:36 am »
Vragen stellen is :thumbsup:. Altijd blijven stellen, ook al schrikt een antwoord als die van Frank je een beetje af om nog eens een vraag te stellen.

Ronald.

Hai Reina,

dan hebben we altijd Ronald nog om de door mij aangerichte schade te repareren, maar je kan niet zeggen dat ik je aandacht niet had  ;) ,

mvg Frank

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2005, 11:59:23 am »
Gistermiddag na het verzorgen van de vogels,zou ik even naar de markt gaan en onderweg stond er een jongen
van plm 22 jaar over een hondje gebogen.
Later bleek dit een Franse Buldog te zijn,hond in shock. ik zij spring achterop,500 mtr verder is een dieren arts,
deed in eerste instantie niet open hij bleek in de tuin aan het werk te zijn,naast de duer waren kinderen in een zwembadje aan het spelen en ik heb ondertussen het beestje proberen af te koelen met wat water.
Toen uiteindelijk de arts met een stetuscoop de hond onderzocht stond zijn hartje al stil.
Dus niet alleen voor papegaaien is dit gevaarlijk weer in de volle zon.maar ook voor bepaalde hondensoorten,ivm
kleinere luchtinstroom denk hierbij aan Boxer,Mops endergelijke.
iIk hoop dit niet nog een keer mee te maken jongen was helemaal in paniek en dat kon ik me wel begrijpen,het hondje was trouwens pas 4 jaar maar toch uiteindelijk aan hartvalen overleden.
Dus oppassen met onze dieren met extreme weersomstandigheden.

vrgr.Dils vdr.                     
,

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juni 19, 2005, 12:04:10 pm »
Jakkes wat akelig zeg.. Sjakko staat nu in de schaduw, het is al hartstikke heet.. Als de zon zo komt gaat ie mooi naar binnen..  ;)