Auteur Topic: Nu begin ik echt te zenuwen!  (gelezen 2117 keer)

Riboet

• Gast
Nu begin ik echt te zenuwen!
« Gepost op: juni 19, 2005, 20:18:05 pm »
Eigenlijk staat de datum op 21 juni waarop ik een jong mag verwachten (30 dagen na de ontdekking van het eerste ei), maar ik heb zo'n gek voorgevoel (whahaha, ik zou bijna zeggen vrouwelijke intuitie...).

Dus ik ben al twee keer wezen checken. En heee, ik zie maar twee eieren. Maar de gaaien laten me niet verder kijken. De eerste keer keek ik op Mamma d'r rug en zonet kreeg ik bijna een opengesperde gaaienpoot in mijn gezicht van een blijkbaar kwaad willende Pappagaai. Ik zag nog net achter die poot slechts twee eieren en volgens mij was er eentje van aangepikt. Er zat een heel klein gaatje in. Zou er dan al 1 gaai uit zijn en de tweede op komst, of zou dit een uitbreken van het eerste jong kunnen zijn en heb ik het derde ei gewoon nog niet gezien?

Ik vind het een beetje sneu om vanavond weer te kijken. Ik wacht wel tot morgenochtend (zij het dat mijn handen jeuken). Heb vandaag ook al een paar keer stiekem staan luisteren bij het nachthok of ik zacht gepiep hoorde, maar nog niets. Begin nu toch wel te zenuwen. Ik zou zo graag willen dat alledrie de eitjes uitkomen...

Nanda

• Gast
Re: Nu begin ik echt te zenuwen!
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2005, 00:02:57 am »
Ik leef met je mee hoor. Spannend :thumbsup:
Hou ons opm de hoogte ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2005, 08:10:46 am »
Er zat een heel klein gaatje in. Zou er dan al 1 gaai uit zijn

Dat zou dan de eerste echte dwergpapegaai zijn  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2005, 08:38:17 am »
Ik vind het ook weer spannend!! Ben zo benieuwd of het er deze keer wel drie zijn...  ;)

Riboet

• Gast
Re: Het wordt steeds gekker!
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2005, 09:48:14 am »
Jahoor, beschuit met muisjes! Het eerste ieniemienie gaaitje heeft het levenslicht aanschouwd! En het grappige is dat ik naast het roze wriemeltje tussen Pappa- en Mammagaai in nog 3 eieren  :o zag liggen! Hihi, het zullen wel twee eieren en een eischaal zijn, maar het is maar een vreemd aandoend nestje. Ik zal vanmiddag nog even beter kijken, maar ik heb me het jong zeker niet vergist. Ik heb nog even goed gecheckt of ik niet met een poot van Mammagaai van doen had, maar het was er te roze en pluizig voor.

Ben zo benieuwd of ik vanmiddag een tweede Humpie mag ontdekken....

En ik hoop natuurlijk dat MIekje vandaag ook een jong mag ontdekken bij de amazones!

dylantjuh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2005, 09:50:37 am »
Ooow wat leuk (als je je niet vergist)

Veel plezier ermee he ik hoop het ook voor je en voor Miekje

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2005, 09:54:35 am »
Gefeliciteerd!
 :thumbsup:

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2005, 10:50:24 am »
Joepie!!! Leuk voor je zeg en natuurlijk ook voor pappa- en mammagaai, die weer kunnen gaan zorgen... :thumbsup:
Naar Mariekes amazones ben ik helemaal supernieuwsgierig, die hebben nog nooit een nest gehad.. Bij jou is het toch een bewezen koppel, die het al veel vaker gedaan heeft.. Desalniettemin blijft het natuurlijk superleuk!! :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2005, 11:55:23 am »
Ja en toch is het iedere keer weer anders. Ik ben net weer even wezen kijken, omdat mijn gevoel zegt dat ik aan het einde van de dag twee kleintjes mag tellen, maar de ouders zijn dit keer belachelijk fanatiek. Ik heb het kleintje even gezien, maar daarna zag ik alleen nog maar poten en een buik van Pappagaai. Ik heb zelfs geen ei meer kunnen zien.

Maar wel heel leuk en vertederend: ik heb het frummeltje al horen piepen  :hart:!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2005, 11:58:28 am »
Blijft altijd vertederend: geboorte, nieuw leven, ouders die kleintjes beschermen, kleine piepjes... echt schattig.. :hart:

miekje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2005, 15:50:02 pm »
Hartstikke gefeliciteerd met je ukkie!!!!  :-* Echt leuk!
Hier (nog) geen feest, allebei de eieren zagen er nog precies hetzelfde uit als 4 weken geleden...
Ik heb nog steeds hoop dat er aan het eind van de dag wel verandering in komt!!
Dat er ineens een gaatje in het eierschaaltje zit!!!!
En anders is alle hoop gevestigd op het tweede eitje de komende paar dagen!

Rick was vandaag twee keer uit de kooi ontsnapt, doet hij anders nooit, hij was best wel onrustig dus dat is ook een goed teken, maar we zien het vanzelf!

roodrunner

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2005, 23:49:00 pm »
ook roodrunner en andre wensen je met dit heugelijke geboorte veel geluk en zijn blij dat de bevalling naar wens is gegaan.maar als ik her goed begrijp kan het een meerling zijn ooooooo dat kosten een hoop luiertjes. maar de bb is gezond en dat is belangrijk van harte met de uitbreiding :-* :-*

onze valken zitten ook op eitjes voor de eerste keer dus wij lopen ook hier met zwetende oksels hebben dit nooit meegemaakt dus als ik wat wil weten roep ik jou erbij kersverse vader en mieke want daar is ook heugelijk nieuws wat mooi he dat nieuwe leven nog maals van harten hoor   roodrunner