Auteur Topic: Gekke papegaaienspeeltjes  (gelezen 15467 keer)

Ronald

• Gast
Re: Gekke papegaaienspeeltjes
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2005, 20:17:36 pm »
Ik denk dat wij ook maar even opzoek moeten gaan naar wat leuk speelgoed waar Tjickie werk aan heeft.

Vandaag hadden we een doosje tic tac met wat pellets gegeven. Het dekseltje had ik ook nog eens dicht gedaan en de pellets zijn eigenlijk precies groot genoeg om door de opening te kunnen. Waren namelijk een paar PB-pellets. Hier 1 van de foto's. We hebben hem ook meteen maar opgegeven voor foto van de maand.

Ronald.

(Ik bedenk me net dat dit eigenlijk niet in het goeie topic staat, maar het is wel een gek speeltje...)

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2005, 20:25:04 pm »
Oke'Corina, bedankt. Ik ga denk ik maar dat schroevending bestellen en de schatlkist lijkt me ook heel  leuk! Staat dat satehprikkersding bij de acrylspeeltjes?

ja bij Acryl 66000-2.

Oh dat schroevending is echt leuk! Heb wat foto's van coco met dat ding! De schroeven zitten aan de andere kant! Maar die plaat met de koppen van de schroeven kun je goed zien! Coco ziet die grote pin ook bijna als zitstok!  ::)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2005, 20:57:11 pm »
 ;D

Ik denk dat ik maar voor de wcrol - houder ga  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: september 02, 2005, 12:04:05 pm »
Dat heb ik weer hoor! De speeltjes zijn binnen. Ik krijg dat schroevending dus niet niet in mijn kooi omdat het neit past! Mijn tralies zijn blijkbaar precies de verkeerde afstand van elkaar.. (Jockkooi). :'(   Of doe ik iets verkeerd? Zal wel weer..  ??? Nu ga ik eens met de schatkist in de weer..

miekje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 02, 2005, 12:08:35 pm »
Dat is jammer zeg! Kan je niet een los stukje voor hem maken, waar je die aan vast kan zetten?  :CENS

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: september 02, 2005, 12:08:52 pm »
Huh?
Die moet je klemmen aan beide kanten. Die moet op elke kooi kunnen, toch?
Het zijn grote 'klem' ringen die er bij zitten. Heb jij bredere tralies als mijn kooi? (zie foto's)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: september 02, 2005, 12:12:13 pm »
Aaah! Ik deed inderdaad iets verkeerd! Keek nog even naar de foto's van Corina en hij moet gewooon andersom. De uitstekende schroeven zitten aan de binnenkant bij haar, dus dan hoeven ze niet tussen de tralies.. ik dacht trouwen s dat op de foto van happybird de uitstekende schroeven aan de buitenkant van de kooi zaten...  ???

miekje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: september 02, 2005, 12:25:23 pm »
Gelukkig dat het niet aan het speeltje of de kooi lag!  :P  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 02, 2005, 12:26:49 pm »
Gelukkig!  :)
Heb je het prikker speeltje ook besteld?

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: september 02, 2005, 12:59:24 pm »
Tsjonge jonge wat een gedoe.. Ik weet niet of ik hem nu goed heb hoor.. aan beide kanten klemmen? dan heb ik nog steeds iets verkeerd gedaan.. Bedoel je dat je al die schroeven aan beide kanten moet klemmen?

Ronald

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: september 02, 2005, 13:00:09 pm »
FOTO"S!!

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: september 02, 2005, 13:00:53 pm »
De foto's van Corina staan op de vorige pagina.. de foto van Happibird staat hier: http://www.happybird.nl/speelgoed/images/schroef-plaat.jpg

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 02, 2005, 13:03:06 pm »
Je hebt als het goed is een lange schroef, een schroefplaat, 2 ringen en een vleugelmoer.
Die lange schroef met daaraan de schroefplaat doe je aan de binnen kant van de kooi (met de vleugelmoertjes op de schroefplaat naar buiten, zodat sjakko er makkelijk bij kan)

1 ring doe je aan de binnenkant van de tralies en 1 ring aan de buitenkant van de tralies. En aan de buitenkant doe je de vleugelmoer zodat die ringen klemmen om de tralies (zie foto).

Dan zit hij hartstikke vast!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: september 02, 2005, 13:17:02 pm »
Ik heb een foto van hoe ik het nu gedaanheb..

en een foto van de schatkist.. of ze ooit door zal krijgen hoe het werkt weet ik niet.. ???

Als ze net zo technisch is als haar vrouwtje zal dat lang duren..  :)

Ik heb er nu trosgierst in gedaan en dat weet ze , maar ze is er al niet meer mee bezig, ze zit een beetje te dutten nu. Even ter verduidelijking: op de foto is het deurtje open en dat is nu natuurlijk weer dicht! ;)
« Laatst bewerkt op: september 02, 2005, 13:18:52 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: september 02, 2005, 13:48:49 pm »
Nee, die schroefplaat hangt los aan de pin! Dus niet tussen die 2 ringen! Zo krijgt ze de schroeven er niet uit!
Er zit een rond iets wat die ring tegenhoud, dat moet je even losdraaien en dan die schroefplaat erachter doen. Zodat tie heen en weer kan bewegen. Volgens mij kun je dat zien op mijn foto's. En dat kun je duidelijker zien op de foto van Happybird!

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: september 02, 2005, 14:04:07 pm door Cosch »