Auteur Topic: Honing in het water???  (gelezen 1228 keer)

Cheetah

• Gast
Honing in het water???
« Gepost op: juni 21, 2005, 18:43:19 pm »
Vanmiddag hoorde ik van mijn buurman dat zij in Suriname honing in de waterbakjes van de Amazone's en Ara's doen. Dit tegen het verenplukken. Weet iemand hier iets meer over? Of is dit gewoon onzin.

billy

• Gast
Re: Honing in het water???
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2005, 22:54:21 pm »
Dat weet ik niet, ik doe wel af en toe wat honing door hun fruit en dat vinden ze heerlijk. :)
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2005, 08:42:56 am »
Nooit van gehoord!  ???

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2005, 08:51:36 am »
Het lijkt mij een beetje een kwestie van in iets geloven en het dan van elkaar overnemen, eerlijk gezegd lijkt het me niet geloofwaardig.. zeker als het om een psychische oorzaak gaat.. ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2005, 11:14:06 am »
Dat dacht ik ook Loes!

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2005, 22:13:49 pm »
Tsja, dat weet ik ook niet...maar ik gaf ze wel honing tot ik dit overal tegenkwam:

"Het is gevaarlijk om baby's honing te geven. Het product kan besmet zijn met ontraceerbare sporen van de bacterie die botulisme veroorzaakt," zegt Tiessen. "De ziekte veroorzaakt spierzwakte en verlamming en kan zelfs leiden tot de dood." De honing is alleen gevaarlijk voor kinderen tot **n jaar, omdat hun darmflora nog niet volledig is ontwikkeld. Daardoor kunnen de sporen van de botulismebacterie zich ontwikkelen.

Nou, dat vind ik maar eng hoor :o Is dit ook gevaarlijk voor onze gaaitjes? Ik dacht altijd dat honing gezond was ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2005, 19:51:35 pm »
Nou, lekker dan! Geen honing voor Sjakkie! ;)