Auteur Topic: kweken met catharina's  (gelezen 4858 keer)

Dilemmy

• Gast
kweken met catharina's
« Gepost op: juni 21, 2005, 21:53:57 pm »
Hallo,

Mijn vraag aan de catharina kwekers is hoe zij hun koppels in broedvorm krijgen.
Ik heb namelijk een koppel dat al enige tijd samen is en het enige actie wat hun ondernemen is zitten in de broedblok en that's it.
Dus ik dacht stel gewoon deze vraag misschien dat ik er iets aan heb.
Graag wel reacties.
Het is overigens wel man en pop.

Groeten Dilemmy

gleisbird

• Gast
Re: kweken met catharina's
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2005, 23:14:44 pm »
Hallo,

Mijn vraag aan de catharina kwekers is hoe zij hun koppels in broedvorm krijgen.
Ik heb namelijk een koppel dat al enige tijd samen is en het enige actie wat hun ondernemen is zitten in de broedblok en that's it.
Dus ik dacht stel gewoon deze vraag misschien dat ik er iets aan heb.
Graag wel reacties.
Het is overigens wel man en pop.

Groeten Dilemmy

hallo Dilemmy,
eigenlijk doe ik niets specials alleen het eivoer iets opvoeren.
zijn de vogels wel oud genoeg?
probeer ander het broedblok eens een paar dagen weg tehalen dat wil wel eens helpen
gr herman ;)

Dilemmy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2005, 10:29:25 am »
Het popje is van begin 2004 en de man is van  2003.
Dat leek mij wel uitgenoeg...
Ik zat er al over na te denken om de mannen te wisselen en te kijken wat er dan gaat gebeuren.
Of is dat niet zo verstandig??

gleisbird

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2005, 12:17:15 pm »
Het popje is van begin 2004 en de man is van  2003.
Dat leek mij wel uitgenoeg...
Ik zat er al over na te denken om de mannen te wisselen en te kijken wat er dan gaat gebeuren.
Of is dat niet zo verstandig??

leeftijd moet geen probleem zijn
of je probeert eerst een paar dagen ze uitelkaar te zetten
gr herman

Dilemmy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2005, 11:37:43 am »
Even een update....

Na nog een tijdje gewacht te hebben, heb ik vernomen dat ze toch niet gingen beginnen aan een nestje. Dus heb ik ze terug gedaan in de voliere en heb ik het broedkooi schoongemaakt.

Nu blijkt dat ze erg veel last te hebben gehad van muizen.  >:(
En heb ik besloten om ze de broedkooi ook in de voliere te plaatsen. Tot er iets gedaan is aan het muizenprobleem.
Nadat ik het koppel terug had gedaan begon mijn jonge vrouw ineens haar mannetje op te jagen en heel hoog te schreeuwen. Erg vreemd.
Dus heb ik besloten om een andere combinatie te proberen. Misschien dat er nu wel wat gaat gebeuren.

De nieuwe combinatie is een groene pop uit 2004 en een donkergroene man split blauw uit 2004. Ik hoop dat er nu wel wat enige actie gaat komen.

Groeten Dilemmy

gleisbird

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2005, 12:39:28 pm »
ben benuwt :CENS
gr herman

lineola

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2005, 13:08:46 pm »
ja, ben ook benieuwd, succes! :thumbsup:
groetjes marjan

Dilemmy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2005, 13:32:49 pm »
Ik heb net de man in de broedkooi gedaan zodat hij alvast kan wennen en dan doe ik over een paar dagen de pop erbij.
Ik dacht ik probeer het nu eens anders en dan hopelijk heb ik er nu wel resultaten mee.

Ik zal jullie wel op de hoogte houden hoe het gaat.
Groeten Dilemmy

Dilemmy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 01, 2005, 19:07:59 pm »
Effe een update!

Ik heb gister het popje erbij gedaan, omdat het mannetje allemaal zat te roepen naar het andere vrouwtje dus ik dacht dat ie zich alleen voelde.
Vandaar dat ik het popje erbij heb gedaan, nu loopt ie nog wel te roepen om het andere vrouwtje maar al een stuk minder.

Vanmiddag zag ik ook dat het mannetje bij het popje in de buurt mocht komen dus het lijkt me dat ze elkaar wel accepteren. Dus ik ga maar afwachten er zal wel nog enige tijd overheen gaan voordat ze iets gaan doen.
Ik hoop in ieder geval van wel, maar dat moet de tijd maar uitwijzen he.

Groeten Dilemmy

Dilemmy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2005, 22:27:09 pm »
Weer een update... en glelijk een vraag

Ik heb ze weer los gelaten een tijdje geleden al, omdat het mannetje zijn andere vrouwtje erg miste en andersom.
Het vrouwtje uit 2004 ging gelijk weer naar het mannetje uit 2003.
Op 20-7 jl. heb ik ze ook zien paren; meerdere keren. Sindsdien heb ik eigenlijk niks meer vernomen van ze en ze hebben nog steeds geen ei gelegd. Hoe lang duurt dat voordat ze eenmaal beginnen te leggen?? En is het normaal om na de paring geen activiteiten meer te ondernemen. Ze poetsen elkaar nog wel enzo, maar het vrouwtje wordt ook niet dikker zoals normaal als ze een ei moet leggen enzo. Terwijl ik toch echt zeker weet dat ze bevrucht is.

Kan iemand mij helpen hiermee???
Alvast bedankt.
Groeten Cinnemon

fl

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 28, 2005, 07:18:47 am »
Weer een update... en glelijk een vraag

Ik heb ze weer los gelaten een tijdje geleden al, omdat het mannetje zijn andere vrouwtje erg miste en andersom.
Het vrouwtje uit 2004 ging gelijk weer naar het mannetje uit 2003.
Op 20-7 jl. heb ik ze ook zien paren; meerdere keren. Sindsdien heb ik eigenlijk niks meer vernomen van ze en ze hebben nog steeds geen ei gelegd. Hoe lang duurt dat voordat ze eenmaal beginnen te leggen?? En is het normaal om na de paring geen activiteiten meer te ondernemen. Ze poetsen elkaar nog wel enzo, maar het vrouwtje wordt ook niet dikker zoals normaal als ze een ei moet leggen enzo. Terwijl ik toch echt zeker weet dat ze bevrucht is.

Kan iemand mij helpen hiermee???
Alvast bedankt.
Groeten Cinnemon

het duurt dan een dag of 14 voor het eerste ei er is

foppe

Dilemmy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2005, 10:53:31 am »
Ok bedankt voor je snelle reactie foppe.
Dus ik moet het zeker nog een week afwachten. Ik ben wel benieuwd wat er uit gaat komen.
Groeten Cinnemon

Dilemmy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2005, 21:03:23 pm »
Helaas. Nog steeds geen eieren en we zijn nu al twee weken verder na de bevruchting.
Ik kan de bevruchting dus wel als mislukt beschouwen.

Weet iemand hoe dit komt???? Ligt dit aan het vrouwtje of aan het mannetje???? Of komt het omdat ze nog nooit hebben gebroed???
Alsjeblieft hulp gevraagd, wil namelijk gewoon een nestje omdat ik het leuk vindt om te kweken (ik kweek verantwoordelijk en ben lid van een vogelvereniging vanwege de ringen) en wil later ook mee gaan doen met tentoonstellingen en dan lijkt het me namelijk leuker om met eigen kweek te gaan. Vandaar dat ik zoveel hulp vraag m.b.t. de catharina's.

Groeten Cinnemon

fl

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2005, 23:09:37 pm »
als de vogels in de rui zijn dan kan je het wel vergeten
vindt het een goede insteek om met eigenkweek naar een tt tegaan

Foppe

Dilemmy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2005, 23:18:09 pm »
Tja dat is het hem juist. De vogels zijn niet in de rui, zitten goed in de veren. En ze hebben wel gepaard, maar daar is dan ook alles mee gezegt.
Maar ik denk dat ik ze nu effe met rust laat; het vrouwtje wil ik inschrijven voor de tt van m'n eigen club. En misschien dat ik het volgend jaar misschien opnieuw moet proberen, want dan heb ik namelijk twee koppels die kunnen gaan broeden en misschien is het wel leuker als ze allebei ongeveer op dezelfde tijd gaan beginnen.

Ik vindt het wel jammer dat het niet gelukt is, maar ik weet zeker dat ze eieren kan leggen. Heeft ze namelijk al een keer gedaan, maar ook helaas zonder resultaat en dat was wel aan het begin van het jaar. Dus misschien ligt het daaraan???? Ik weet het ook echt niet meer waar het aan kan liggen.
Groeten Cinnemon