Auteur Topic: Jacko op latere leeftijd kortwieken?  (gelezen 7982 keer)

jaantje

• Gast
Re: jacko
« Reactie #15 Gepost op: juli 01, 2005, 11:26:54 am »
 ;D ;D sorry ik moet lachen,ben echt een weegschaal :D
heb nog 3 weken om te wikken en wegen, vind het gewoon echt moeilijk :(
maar harstikke bedankt voor het advies,laat jullie zeker weten wat we besloten hebben :thumbsup:

grtz Diana.

Koko

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 01, 2005, 17:18:02 pm »
nou hier nog een reactie, bijde zijn gekortwiekt, gaan overal mee naar toe, op visite, boodschappen doen en we komen net terug uit het bos, heerlijk gelopen met honden en gaaien :)
ze zitten nooit in een kooi, ze hebben buiten 2 klimbomen en bij een vriendin hebben ze hun eigen oerwoudje in de polder ;D.
dus als ze bij hun weer kunnen vliegen dan gaat het hup zo weer er af.
als je geen mogelijkheid hebt om ze dagelijks lekker los te kunnen laten vliegen, dan raad ik aan kortwieken, (mmaar wel aan beide kanten)
Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 01, 2005, 17:25:23 pm »
Ik moet mezelf ook echt inhouden! Zodat ik niet ga zeggen: doe het nou!  :-[  ;D
Als ik zo jouw reacties lees overal dan weet ik zeker dat jacko het geweldig zal vinden als je hem straks als hij tammer is overal mee naar toe neemt enzo! En dat je er alles aan zal doen, dat hij er maar snel aan gewend is!
Toen ik aan het wikken en wegen was werd  ik echt jaloers op al die leuke verhalen van mensen die hun gaai meenamen naar de intratuin enzo! Geweldig! En al die papegaaienvisites enzo! Is echt hartstikke leuk!

Gr Corina

jaantje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 01, 2005, 22:12:37 pm »
jullie reacties hebben me over de streep getrokken :)
maar ik ga toch nog eerst proberen via een stok jacko op mijn vinger te krijgen :-[
want anders heb ik dadelijk een gekortwiekte jacko die niet op mijn hand wilt en dus nog niet mee naar buiten kan ;)
nogmaals bedankt voor jullie reacties :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 04, 2005, 08:57:01 am »
 :thumbsup:
Wat goed. Leuk om te horen.
Ik ben erg benieuwd hoe Jacko het zal vinden.

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 04, 2005, 10:48:08 am »
Als hij nog niet op je hand wil...dan lukt het waarschijnlijk (zeker weten :-[ ) wel als hij gewiekt is.
Dus laat het daar nou niet alleen van afhangen joh ;)

Succes! :-*

jaantje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 07, 2005, 12:39:41 pm »
spannend,heb net een afspraak gemaakt voor over 2 weken :D
de eerste 10 pennen worden dan aan beide kanten gewiekt.
oooo ,ik hoop dat het ook zo goed gaat als bij loes.
heb er nu al kriebels van mensen :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 07, 2005, 12:43:16 pm »
 ;D 

Dus toch definitief besloten?  :thumbsup:
Komt allemaal goed. Echt waar!

Gr Corina

jaantje

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 07, 2005, 14:46:58 pm »
ja corina,de kogel is door de kerk ;D had ook nog advies van jeanette gekregen.
ja toen had ik zoiets van DOEN!!!!!

senna

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 07, 2005, 15:27:00 pm »
Je vind het nu allemaal eng, maar wacht maar tot het gebeurd is...................9 van de 10 mensen hebben zoiets van: Dat had ik eerder kunnen doen, of gaat er een nieuwe wereld voor ze open. :)

Het komt allemaal goed, :)

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: juli 07, 2005, 15:28:33 pm »
Ja hoor Diana, je weet, ik begrijp precies wat je doormaakt, maar het is echt heerlijk als ze mee naar buiten kunnen... :thumbsup:

poemke

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2005, 08:20:03 am »
oke allemaal,

ben overtuigd dat je dan aan beide kanten moet kortwieken....mijn vader meende dat 1 kant beter was toentertijd....

ik moet er niet aan denken mijn ara's te kortwieken omdat ik ze overal meeneem.....althans de gele....die is zo op mij gefixeerd dat ie mij met de ene poot aan de vinger vasthoud en met de andere poot de rand van mijn shirt grijpt...

heerlijk lijkt het me om ze ongedwongen te kunnen meenemen....echter heb ik ze gehuisvest op een grote kamer van 4x4 en daar staan diverse standaards waar ze zelf naartoe vliegen.....bovendien vliegen ze ook door de huiskamer van stok naar ons op de bank en terug als we koffie met koekje hebben....ik zou het vreselijk vinden om ze het vliegen af te nemen.

die amazone is al 28, zat altijd in hele grote kooi en sinds enkele jaren op een standaard....ze meende gewoon zich te kunnen permitteren om overal op te gaan wat echt niet mocht, vandaar......

maar....kortwiek gewoon....en geniet van de vogel, hij wordt wel handtam......heel veel succes!!!!!!!!!! :thumbsup:
 :thumbsup:

jaantje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 15, 2005, 12:08:58 pm »
ja,volgende week is het zover :o
ben echt benieuwd hoe het allemaal zal gaan verlopen.
om heel eerlijk te zijn twijfel ik nog steeds wel een beetje :-[
maar we zetten wel door, zoals jullie allemaal zeggen het groeit weer aan mocht hij het niet fijn vinden.
zal ook zo snel mogelijk foto,s maken van jacko BUITEN 8)

grtz Diana.

poemke

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 15, 2005, 12:12:15 pm »
kan bijna niet wachten op de foto's van Jacko buiten.....zal ie prachtig vinden......echt wel..... :thumbsup:

dutchgerard

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 15, 2005, 13:27:58 pm »
Wij hebben Gino nu een paar maanden (hij is van 2003??) en ik heb hem na een week later wieken aan 2 kanten.
Gino had er toen we thuis kwamen echt niets van.
Hij heeft wel geprobeert om te vliegen maar dat had hij snel door.
Ik heb niet de indruk dat hij tammer is geworden (hij is gek om m'n vriendin en bij haar aardig tam).
Wat hij wel heel leuk vindt is dat hij nu buiten in de tuin los kan! Kan hij de katten een beetje pesten.
Het is ook voor zijn veiligheid en je eigen gemoedsrust dat hij niet meer vliegt.