Auteur Topic: Katten weermiddelen  (gelezen 7847 keer)

Eefjuh

• Gast
Katten weermiddelen
« Gepost op: december 31, 2004, 13:49:23 pm »
Er zijn een paar manieren om katten uit de tuin te houden, zodat ze in de zomer als je vogel los is, ze ze niet lastig kunne vallen..

Je hebt bijvoorbeeld kattenschrikdraad, of speciale apperaatjes die een hoog piepgeluidje afgeven wat alleen katten en mollen weghoud.

Heeft iemand van jullie wel eens katten weer methodes gebruikt?!

Benno

• Gast
Re: Katten weermiddelen
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2004, 13:55:43 pm »
Ja Eefjuh,

Onze Floortje is een altijd werkend katteweermiddel. ;D
Iedere kat die in onze tuin komt, krijgt van Floortje een rondleiding door de tuin.
Zo'n kat komt dan op plaatsen waar ikzelf nog nooit ben geweest.  ;D
Na zo'n rondleiding heeft die kat het wel gezien en komt nooit meer terug.
Floortje eens lenen?  ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2004, 14:00:20 pm »
Nee, heb zelf katten!

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: december 31, 2004, 15:05:11 pm »
Onze katten en Jack Russels zijn de beste afweermiddelen voor vreemde katten.
De kat die hier de tuin inspringt komt daar waarschijnlijk niet levend uit  ;D

Aaran

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 31, 2004, 17:01:29 pm »
Ik heb 2 honden dus katten zien we hier alleen voor thuis  :P

Verder hoorde ik dat koffie dik goed moest helpen.

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • The Birdman
« Reactie #5 Gepost op: december 31, 2004, 18:01:34 pm »
Verder hoorde ik dat koffie dik goed moest helpen.

Klopt,dit heb ik ook gehoord,dat spul zou tussen de bedjes onderaan de pootjes gaan zitten wat ze dus niet fijn vinden..

Eefjuh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 01, 2005, 20:06:43 pm »
Nou ik heb zelf nog geen tui, maar later als ik een tuin krijg wil ik een voliere..

Ik vind gewoon dat mensen hun katten bij zich moeten houden op hun eigen terrein omdat je niet weet wat zo een beest buiten JOU terrein uitvoert...

Ik ga ook niet zomaar in de zomer als ik een varaan krijg die even los laten lopen.. die vind ik ook niet levend meer terug..

In de stad heb je gewoon problemen met die katten, omdat niemand ze bij hun houd.

Zelf in mijn ouderlijke huis had ik een kamer met daarvoor alleen een dakraam met een dakgoot..

In de zomer kon ik me raam niet open zettne omdat die klotekat van de buren ergens steeds mijn kamer verbouwde!

Als je zelf katten hebt is het niet erg, die weten wel wat wel en niet mag, maar voor je vogeltjes lijkt dit me toch echt een groot probleem, ze kunnen sterven aan de stress van zo een kat die de hele tijd ze probeert te pakken..

Ik vind katten geweldig hoor, maar k heb zo een pesthekel aan die mensen die in de stad een kat nemen, die vrij laten rondzwerven, omdat ze "de vrijheid" nodig hebben...

Asociale mensen, simpel omdat ze geen rekening houden met de rest van de buurtbewoners..

Zelf zou ik ook echt schrikdraad nemen, bij alle mensen en briefje in de bus gooien dat ik het heb geplaatst...

Aaran

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 10, 2005, 14:35:23 pm »
Verder niemand tips?

marianne

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2005, 11:19:08 am »
zwakstroom schrikdraad om de tuin heen dat hoeven ze maar een keer te voelen en ze komen niet meer, wel helemaal rondom doen want ze kennen zo de plekjes waar het draad niet is.

MARIANNE

anja

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2005, 23:53:01 pm »
'n vogelverschrikker?? (onee dan zijn we onze vogeltjes kwijt) ;D

Swansonii

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2005, 09:33:01 am »
Al die middeltjes uit de winkel helpen geen fluit.

De regens, die we hier af en toe nog wel eens hebben, spoelt alle spul zo weg. Dus na een regenbui kun je weer opnieuw strooien.
Schrikdraad is het enige dat helpt. Wel opletten voor andere tuingebruikers, kinderen en honden ofzo.

Kat in de slaapkamer: Binnen in de slaapkamer invangen, buren aanspreken op vergoeding (verzekering), anders kat naar het asiel. Willen ze de kat terug mogen ze het asiel betalen. Is diervriendelijk en het noodleidend asiel verdient ook nog iets.

djamilla

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2005, 23:21:04 pm »
Weet je wat errug goed werkt

Het is een werk maar het werkt echt.

Koop een hele lading sate prikkers. Prik die in de grond, ongeveer waar katten landen. En dan een rij of vier dik. Ze springen er een keertje op en komen nooit meer terug.

Koffie dik is een tijdelijke oplossing. Ze wassen het eruit en komen daarna gewoon weer terug. Ze vergeten dit, maar prikken in de voetjes vergeten ze nooit meer.

Hoe ik dit weet??

Ik heb zelf een kat. Die komt trouwens nooit buiten, omdat het mijn kat is en niet van de buurt. Ik wil niet dat mijn buren last hebben van mijn kat.

Laat me effe weten hoe het afloopt ;D

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #12 Gepost op: mei 08, 2005, 23:39:18 pm »
sate prikkers werkt inderdaad erg goed

en dan hebben we nog de buks dat wil ook wel helpen(geintje)

Ik vind dat mensen die katten bezitten deze gewoon in huis moeten laten onze vogels gaan bij hun toch ook niet de bomen snoeien.

anekdote: Ooit had een kennis van mij last van katten op zijn volliere dak. Hij heeft toen met de eigenaren gepraat maar dat werd niets toen heeft hij zijn dak ingesmeerd met vloeibaar teer. De eigenaren van de kat hadden net nieuwe vloerbedekking dus je raad het al kat op het dak, teer aan hun pootjes, en hup zo over de nieuwe vloerbedekking. En de kat is nooit meer buiten gezien

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: mei 09, 2005, 11:25:47 am »
Nou, leuk hoor... :(

carlito

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 09, 2005, 11:40:11 am »
sorry mensen maar echt diervriendelijk is dit toch niet
Ik ben ook geen fan van katten, maar ik begrijp wel dat een kat een vrij dier is en je dit niet zomaar  binnen kan opsluiten