Auteur Topic: Kinders van Pappa- en Mammagaai  (gelezen 3278 keer)

Riboet

• Gast
Kinders van Pappa- en Mammagaai
« Gepost op: juni 25, 2005, 11:12:37 am »
Het derde ei is nog steeds niet uitgekomen en vanmorgen lag het ver weg van Mammagaai (onder Pappagaai dat wel) en ik heb het idee dat het ei niet meer uit zal komen, het lijkt wel of de interesse ervoor bij de ouders weg is. Ik laat het nog even liggen, want de twee kleine gaaitjes hebben er nog wel wat steun aan.
Inmiddels heb ik ook een fatsoenlijke foto van het kleine grut:

Ik hoor ze ook geregeld piepen, leuk hoor. Minder leuk was dat de eventuele nieuwe eigenaar van het tweede jong ineens afhaakte.
Er had nog wel iemand interesse getoond in een jong van mijn broedkoppel, maar die heb ik nog niet bereikt. Als die ook afhaakt, denk ik er aan om toch een jong bij de ouders te laten en pas na het uitvliegen handtam te maken. Het lijkt me zo leuk om dat eens mee te maken, dat opgroeien bij de ouders. Nou, we zien wel, misschien dat het derde ei nog uitkomt, maar als dat vandaag niet gebeurt, vrees ik het ergste.

Ik heb ook al even aan werknamen met een C zitten denken. Ik kom nog niet verder dan Chicky, Chicka, Chicko, Carlos, Casper... De laatsten worden het waarschijnlijk niet, ik zoek eigenlijk iets wat ik zowel aan een vrouwelijke als aan een mannelijke gaai kan geven.

miekje

• Gast
Re: Kinders van Pappa- en Mammagaai
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2005, 11:23:35 am »
Wat een goede foto!
Echt leuk dat twee eitjes uit zijn!  :thumbsup:
Nu nog hopen voor het 3e eitje!
En ik wil ook wel graag een gaai van je hoor, maar ik weet niet of mijn moeder daar zo blij mee is....ben haar nog aan het overhalen!  ;)  :)

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2005, 20:13:12 pm »
 :hart:
Wat een lieve foto zeg.
maar volgens mij hoef je je heus geen zorgen te maken over het tweede jong hoor. Er is vast wel iemand die hem heel graag kopen wil. :thumbsup:
ik zou ook wel willen maar ja......... ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juni 25, 2005, 20:49:52 pm »
Mooie foto! Het lijkt mij ook geweldig om het helemaal bij de oouders te laten tot uitvliegen..  :thumbsup:

Cheetah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 28, 2005, 21:50:24 pm »
Wat een leuke foto! :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2005, 08:43:35 am »
En inmiddels is nummer 3 ook uit het ei....  :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2005, 12:14:47 pm »
Ja, maar het grootteverschil tussen de jongen is enorm! En omdat we eergisteravond het derde jong bij de controle niet konden vinden, heb ik het gisteren ook nog een paar keer geprobeerd, maar ik zag alleen maar twee volle bolletjes. Uiteindelijk gisteren de jongen EN Mammagaai aan de kant geduwd. Het derde ukkie is er nog, maar het is echt heel klein vergeleken bij de andere twee. Ik moet het dus echt in de gaten blijven houden..

senna

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2005, 12:49:41 pm »
********** GEFELICITEERD *********
Heerlijk die kleintjes  :hart:

Wat zal je genieten.....

gr corina

miekje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2005, 13:15:14 pm »
Veel succes met nummertje drie Barbara!
Ik hoop dat het Mammagaai en Pappagaai zelf lukt!  :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2005, 13:30:57 pm »
********** GEFELICITEERD *********
Heerlijk die kleintjes  :hart:

Wat zal je genieten.....

gr corina

Ook, maar ik zenuw enorm om die jongste  :o....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2005, 09:16:07 am »
Dat kan ik me wel voorstellen.. maarre je wordt wel brutaler door dat jong.. Mammagaai aan de kant duwen?  ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 06, 2005, 10:13:41 am »
Ja, je moet wat  :). Maar wel met het pennetje van het deurtje hoor, ik durf nog niets met mijn blote handen.

Inmiddels is het derde jong aardig gegroeid en ik maak me eigenlijk geen zorgen meer om zijn achterstand. Wel wordt er meer geschreeuwd dan eerst (lekker veel concurrentie) om voer. Ik moet nu zelfs drie keer op een dag de voerbak bijvullen. Ja, ik kan natuurlijk ook een grotere voerbak neerzetten, maar zo heb ik beter zicht op. Volgens mij vindt Mammagaai het al wat krap worden in het smalle broedbloek, want ze was gisteren gezellig met Pappagaai aan het keuvelen in de buitenren.

Even een fotootje van mijn kleine 'aliens'. Er gaat al heel voorzichtig een oogje open bij het oudste jong. Het ringen wordt een probleem. De ringenadministratie van de Parkietensocieteit ziet mijn aanmelding niet en ik heb al vanaf april geen boekje meer gehad. De penningmeester echter ziet mijn lidmaatschap wel als betaald (ik heb de PS gemachtigd). Ik zou teruggebeld worden over hoe of wat, maar volgens mij krijg ik mijn stalen ringen zo niet meer op tijd. Ik heb er al weer de balen van, van die administratieve rompslomp  >:(.

Maar goed, zal wel goed komen. Hier dus het C-nestje. Zal proberen vandaag nog een betere foto te maken:

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: juli 06, 2005, 10:49:56 am »
Wat heerlijk dat het derde jong nu lekker gegroeid is en zich wel kan weren!! Drie keer per dag nieuw  voer!! Ja, ze zullen de oren wel van hun kop eten, die drie hongerlijders!! :)
Wat zou dat jammer zijn van die ringen zeg, ik zou toch flink mopperen en aan de telefoon hangen daar, stom gedoe!! >:(

jacob1972

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 06, 2005, 17:49:08 pm »
tip:
Ik weet niet wanneer wilt gaan ringen maar er zijn altijd collega kwekers die je mischien kunnen helpen aan ringen.

poemke

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2005, 14:13:40 pm »
hee hallo,

proficiat met de inmiddels 3 jongen! Te gek zeg. is dit jullie eerste nestje?

wellicht heb je wat tips voor mij ....niet mij ...mijn vogels....ara pop 15...ara man 10...pop veel in en op boomstam maar er gebeurt niets...man beschermt pop vreselijk en is agressief naar mij en pop toe.....ze zijn gek....waarom doen ze 'het'nu niet?

groetjes
poemke