Het derde ei is nog steeds niet uitgekomen en vanmorgen lag het ver weg van Mammagaai (onder Pappagaai dat wel) en ik heb het idee dat het ei niet meer uit zal komen, het lijkt wel of de interesse ervoor bij de ouders weg is. Ik laat het nog even liggen, want de twee kleine gaaitjes hebben er nog wel wat steun aan.
Inmiddels heb ik ook een fatsoenlijke foto van het kleine grut:

Ik hoor ze ook geregeld piepen, leuk hoor. Minder leuk was dat de eventuele nieuwe eigenaar van het tweede jong ineens afhaakte.
Er had nog wel iemand interesse getoond in een jong van mijn broedkoppel, maar die heb ik nog niet bereikt. Als die ook afhaakt, denk ik er aan om toch een jong bij de ouders te laten en pas na het uitvliegen handtam te maken. Het lijkt me zo leuk om dat eens mee te maken, dat opgroeien bij de ouders. Nou, we zien wel, misschien dat het derde ei nog uitkomt, maar als dat vandaag niet gebeurt, vrees ik het ergste.
Ik heb ook al even aan werknamen met een C zitten denken. Ik kom nog niet verder dan Chicky, Chicka, Chicko, Carlos, Casper... De laatsten worden het waarschijnlijk niet, ik zoek eigenlijk iets wat ik zowel aan een vrouwelijke als aan een mannelijke gaai kan geven.