Auteur Topic: "spreken in het openbaar"  (gelezen 2154 keer)

dutchgerard

• Gast
"spreken in het openbaar"
« Gepost op: juni 26, 2005, 17:08:37 pm »
Wie o wie heeft er een tip voor mij?
Het is namelijk zo (heb ik al eens meer verteld) dat Gino bijna alleen praat als er niemand bij is. Hij kan echt zoveel zeggen en wij vinden dit echt jammer.
Kan het zijn omdat we hem pas een paar maanden hebben hij nog wat verlegen is??? Ik hoop dat iemand mij een goed antwoord kan geven.

Ronald

• Gast
Re: "spreken in het openbaar"
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2005, 17:16:03 pm »
Schijnt vaker zo te zijn met grijsjes tegenover vreemden.

Ronald.

carlito

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2005, 17:23:17 pm »
ik vermoed dat het nog wel zal beteren, de onze deed ook niks in het begin nu durft hij al gesprekken van vreemden onderbreken om mee te bazelen

Oni

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2005, 19:57:19 pm »
Bij mijn grijsje is het helemaal over gegaan. Hij leert nu ook woorden van vreemden.

jaantje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2005, 20:00:27 pm »
ja bij ons heeft dat ook een hele tijd geduurd.
niet dat ze overdreven veel praat als er bezoek is maar zo af en toe wil er wel iets uitkomen.
het ligt er ook aan of er vrouwen of mannen op bezoek zijn.
als er mannen zijn praat ze meer dan als er vrouwen zijn ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2005, 09:42:26 am »
Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest, het "probleem" is namelijk dat Gino ook niet praat waar wij bij zijn. Bij vreemden al helemaal niet, maar we vinden het zo gek dat hij weinig praat als wij er bij zijn en als we uit het zicht zijn hij honderd uit praat.

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2005, 10:09:00 am »
Als jullie er zijn dan heeft hij blijkbaar aandacht genoeg!

Bij Coco maakt het niet uit of er vreemden bij zijn. Als hij thuis is praat hij honderduit. Bij anderen thuis dan is hij wat stiller! Dan geeft tie af en toe es een kreet.

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2005, 10:51:29 am »
Oefenen op nieuwe woorden doen ze hier als wij er niet bij zijn. Babbelen als ze vergeten zijn dat wij er bij zijn en tegen vreemden houden ze meestal hun snavel. Als we buiten zijn, praten ze ook nauwelijks, wel veel fluitgeluiden. Ik heb gisteren Middel voor het eerst zachtjes Favo horen zeggen buiten. Was ook een vergissing denk ik, want ik heb het tot nog toe niet weer gehoord.

Oh en schreeuwen doen ze het liefste als we tv kijken of als we aan de telefoon zitten!

dutchgerard

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2005, 12:18:56 pm »
Hebben wij mazzel, schreeuwen doet Gino namelijk nooit!!!!  :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 27, 2005, 14:02:24 pm »
Het schreeuwen is hier eigenlijk een 'om niets' ruzie tussen Favo en Middel of een 'ik krijg iets niet voor elkaar en ik moet mijn frustratie uiten' van Favo of Middel (Riboet is duidelijk het beschaafst  ;D). Gaat gepaard met een hoop gefladder en druk doenerij.
Ik moet er altijd wel om lachen, maar tijdens een telefoongesprek is het niet erg leuk.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 27, 2005, 15:01:08 pm »
Als hier de telefoon gaat doet hij wel mee..............
Begint met hallo en eindigd met tussendoor een hoop commentaar met "joehoe, doeg" echt lachen hoor. Soms als je de telefoon alleen maar pakt zegt hij al "hallo".  :)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 01, 2005, 18:14:43 pm »
Die Gino is echt een spreker hoor, alleen vandaag heb ik al zeker 5 woorden (zinnetjes) gehoord die ik nog nooit van hem gehoord heb.
Maar helaas....... alleen als ik uit het zicht ben. Bij mijn vriendin praat hij gewoon door als ze bij hem is......... Maar goed het is en blijft een schat van een beest!  :thumbsup:

Anck

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 03, 2005, 00:07:48 am »
Farao is meestal heel erg druk bezig met praten en geluiden maken als k aan de telefoon zit, maar als er bezoek is, is hij het eerste uur stil, en als k uit het zicht zit begint hij na een tijdje wel met af en toe een woordje of een fluitje.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 05, 2005, 09:26:07 am »
Hier gaat dat anders, als we b.v. met visite die willen roken  >:D (ik rook dus niet) even buiten gaan staan, dan begint hij gelijk. De visite wil dan nog niet naar binnen omdat ze het zo grappig vinden.