Auteur Topic: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?  (gelezen 61824 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?
« Reactie #45 Gepost op: januari 25, 2005, 09:26:29 am »
Nou, ik heb dat spul inmiddels gezien, Natascha had wat meegenomen naar mij toe. Ziet er goed uit. Lijkt toch wat stoffiger dan beukensnippers... Bij beukensnippers kun je natuurlijk ook de poep eruit scheppen...  :)

Aaran

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: januari 25, 2005, 10:58:09 am »
Het is idd, iets stoffiger, maar als het eenmaal in de bak ligt iets benevelen en klaar  ;D
Idd, met hout kun je ook poep scheppen, maar ik moest toch elke week de lade eruit halen om alles te verversen, als je dan hebt over gebruiks vriendelijkheid, en het verbruik van het materiaal, dan komt de zeeoliet hier toch meer tot zijn recht.

Ik gebruik het nu een paar dagen en ik wil niet anders meer!

appie

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: januari 26, 2005, 19:18:13 pm »
We hebben alles geprobeerd kranten, beukensnippers, schelpenzand. ???

We hebben er nu kranten ook dat maakt Karel kapot, Cora heb het nog niet zo door, :-\

Beukensnippers is wel ideaal alleen je krijgtt een hoop rotzooi, alhowel het ziet er mooier uit. :)

Schelpenzand is helemaal niks alles trekt eirn en blijft plakken.. >:(

Karel heb nu kooi met een rooster dus vrijdag weer effe beukensnippers halen en proberen.....
Beukensnippers en cora moet we afwachtten wat ze ermee doet.... :o :D

Slopen zijn ze beide goed in ;D ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: januari 27, 2005, 08:40:34 am »
Dat rooster zal hem wel tegenhouden om het te slopen! Ik gebruik zelf kranten. Gelukkig kijt Coco er niet naar om. Dus bevalt het meer dan goed! Goedkoop en makkelijk  ;D

Gr Corina

amacera de pera

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: januari 31, 2005, 11:54:46 am »
ik gebruik nu beuken snipers maar ga wel even kijken of zeeoliet hier inde buurt ook te koop is ,zo ja dan ga ik dat eens proberen

rmb

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 31, 2005, 22:44:47 pm »
Ik heb weliswaar geen papagaaien, maar ben reeds een jaar gebruiker van zeoliet als bodembedekker, zowel in een kamervoliere als in de buitenvoliere op de bodem, als in het nachthok.
In een woord top ;D .

Het neemt vocht van de omgeving op, en bindt het vocht in de ontlasting,waardoor dit makkelijk weg te halen is en niet stinkt.
Verder heb je geen last van cementvorming zoals dat bij schelpenzand wel is, en is de kans op schimmel stukken minder.

Mijn buitenvoliere heeft reeds 1 jaar dezelfdce bodembedekking,waar ik de ontlasting onder de zitstokken weghaal en tot op heden volstaat een harkbeurt elke week en soms een flinke regenbui.

Aaran

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: januari 31, 2005, 23:53:08 pm »
ben reeds een jaar gebruiker van zeoliet als bodembedekker, zowel in een kamervoliere als in de buitenvoliere op de bodem, als in het nachthok.
In een woord top ;D .

Zo denk ik er ook over, moet wel een stukje rijden voordat ik het heb, maar ik heb mijn bodem bedekking gevonden, vooral geweldig omdat die lade er nu niet elke week uit hoeft!
Scheelt een hoop werk, en tillen!

marianne

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: februari 04, 2005, 15:51:04 pm »
de grote witte kaketoes hebben houtsnippers onderin hun kooi, de goffinis en het valkje en de twee grijsjes binnen eerst een laag kranten en daarover schelpenzand
Ik vind dit nog steeds het lekkerste en heel fris ruiken. Bovendien zie ik regelmatig dat ze wat van dit zand nuttigen.

Alleen heb ik de twee binnengrijsjes in een soort Montana kooi met rek, en daar wil ik iets aan veranderen, niet alleen valt alle poep op dat rek en is vrij moeilijk te verwijderen, maar ook hebben ze geen bodem-contact en iedere gaai loopt wel eens graag over de bodem te "snuffelen".
Maar dan moet ik gaas onderaan gaan maken want die zijwanden zijn open, dus dat betekent dingen veranderen.

De drie grijsjes buiten hebben houtsnippers die ik regelmatig hark en 2x per jaar krijgen ze geheel nieuwe verse van de bomen.

MARIANNE

henkenlinda

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: februari 04, 2005, 16:58:22 pm »
Hoi wij gebruiken ook corbo voor onze wiltkuifkaketoe, je kunt de ontlasting ( die is erg dun door de pap en schimmelt erg snel) er zo uit scheppen met het kattebakschepje. wij vinden het ideaal want hout gaat toch snel ruiken.

dreumus

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: februari 04, 2005, 17:11:46 pm »
Ik heb de dealer hier in de buurt gebeld maar die kende het niet:( maar ik kwam er achter dat ze hier heel dichtbij zitten dus bel ik ze zelf even lantrox op want ik wil die zeoliet ook proberen voor de vogels hier

Aaran

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: februari 04, 2005, 17:28:30 pm »
Ik heb de dealer hier in de buurt gebeld maar die kende het niet:( maar ik kwam er achter dat ze hier heel dichtbij zitten dus bel ik ze zelf even lantrox op want ik wil die zeoliet ook proberen voor de vogels hier

Als je dat eenmaal gebruikt heb, wil je niet meer zonder ;)
Geloof me, ik kan met mijn rug, gewoon niet elke keer die lade eruit halen, en ik gebruik nu al 3 weken lzeeoliet, en de lade is er nog steeds niet uit geweest!
Gewoon elke dag even met het schepje de poep eruit zeeven en klaar :D

Ik gebruikte daarvoor ook corbo, is ook zeer fijn, maar zeeoliet is nog makkelijker in gebruik!
En de corbo vond ik zelf nogal prijzig ;)

dreumus

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: februari 04, 2005, 20:45:47 pm »
we zullen het zien :):)
morgen ga ik er achteraan zal ze morgen eens bellen weet ook niet hoe groot de verpakking en zo is en de prijs

Aaran

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: februari 04, 2005, 22:02:16 pm »
10 kilo voor 9,95.

rmb

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: februari 04, 2005, 22:11:51 pm »
http://www.bodembedekking.nl/
hier staan een aantal lokale dealers op.
Koop het zelf via de firma Lantro in Rijssen.
Lantro Volieres, Zwilweg 8, 7462 SP Rijssen, Tel: 0548-541212 Fax:0548-519799
http://www.volieres.net/index.htm

Vervoerskosten kunnen een aardige toeslag zijn, dus soms is een voorraad aanschaffen lucratiever, of zelf ophalen.

dreumus

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: februari 05, 2005, 09:51:22 am »
10 kilo voor 9,95.

Kijk dat valt dus weer reuze mee:)