Auteur Topic: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?  (gelezen 61855 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?
« Reactie #165 Gepost op: april 28, 2006, 18:54:16 pm »
Corbo is een puur natuurlijke, biologisch afbreekbare bodembedekking, gemaakt van gedroogde, gestripte maïskolven. De korrels zijn wel harder dan bijvoorbeeld beukensnippers. Corbo stoft niet en heeft een goed absorberend vermogen. Corbo is wel duurder dan houtsnippers.
Heb het zelf geprobeerd en ben er wel te spreken over. Denk dat Corbo ook wel gaat schimmelen als het te vochtig wordt door bijvoorbeeld gemorst water afkomstig uit een badje of drinkbakje, omdat het gemaakt is van een natuurproduct. Ik denk overigens dat dat bij vrijwel alle bodembedekkingen die gemaakt zijn van natuurproducten het geval zal zijn.

Op onderstaande foto zijn de verpakking en de bodembedekking afgebeeld.

Ik heb sinds gisteren bij Pino & Woody en Tammy & Blue Corbo als bodembedekker er in gedaan. De anderen mogen de houtsnippers opmaken.
Ik ben benieuwd of dit bevalt.

BirdmAster

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: april 28, 2006, 19:32:51 pm »
Ik gebruik het ook al geruime tijd en het bevalt mij zeer. Ben er zeer te spreken over!

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: april 29, 2006, 08:25:00 am »
ik gebruik eerst een stukkarton metdaarop kranten

gr kelly

BirdmAster

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: mei 26, 2006, 14:57:35 pm »
Ik heb sinds gisteren bij Pino & Woody en Tammy & Blue Corbo als bodembedekker erin gedaan. De anderen mogen de houtsnippers opmaken.
Ik ben benieuwd of dit bevalt.

En, Janina? Hoe bevalt het?

djemi

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: mei 27, 2006, 11:51:36 am »
Ik gebruik nu al voor onze kleine grijze van ruim 8 weken corbo korrels, dat werd mij meteen aanbevolen omdat zo'n kleintje dat wel eens zou kunnen eten per ongeluk en dit is van het binnenste van de maiskolf dus niet schadelijk en gewoon verteerbaar.

En ik moet zeggen het bevalt me heel goed, ik vind het alleen ontzettend duur!
Nu heb ik nog een kleinere kooi maar over een paar weekjes komt mijn kamervoliere, nou dan moet ik nog maar zien als ik dat ga gebruiken want ik ga me niet scheel betalen voor een bodem bedekker eigenlijk hoor.

Riboet

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: mei 28, 2006, 10:16:16 am »
Ik weet niet of Basic Macro van Witte Molen goedkoper is (10 euro nog wat voor 25 liter), is een vergelijkbaar produkt, ook gemaakt van mais.

Ik heb er mijn grijsjes (toen ik er nog twee had) ook wel op gehad, maar het is een licht produkt en er is niets leukers dan het uit de kooi schrapen.... :CENS ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #171 Gepost op: mei 28, 2006, 10:20:13 am »
Ik gebruik nu al voor onze kleine grijze van ruim 8 weken corbo korrels, dat werd mij meteen aanbevolen omdat zo'n kleintje dat wel eens zou kunnen eten per ongeluk en dit is van het binnenste van de maiskolf dus niet schadelijk en gewoon verteerbaar.

ah ok, ik schrok al een beetje, want 1 van mijn aga's vreet er graag aan  :)

djemi

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: mei 28, 2006, 19:25:22 pm »
Citaat
Ik weet niet of Basic Macro van Witte Molen goedkoper is (10 euro nog wat voor 25 liter), is een vergelijkbaar produkt, ook gemaakt van mais.

Hmmzzz dan ga ik dat tóch een keer proberen, want ik betaal bij de Intratuin voor een zak Corbo van 11 kilo gewoon 14 euro!
Kijk en nu in die curverbak van m en zijn kleine kooi is het nog niet zo heel erg, maar wanneer mijn kamervoliere er is zie ik mezelf toch echt niet iedere week 14 euro erin gooien ofzo  :)

Sandra

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: februari 25, 2007, 19:58:53 pm »
Even een oud topic naar boven gooien  :)

Ik gebruik tegenwoordig Corbo

Voorheen Zeoliet, maar omdat dit niet meer in de buurt te krijgen is ben ik maar overgestapt op corbo en ik ben er zeer tevreden over..het stoft nagenoeg niet en Rico vind het ook top spul  cheesy3

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #174 Gepost op: februari 25, 2007, 20:13:14 pm »
Ik gebruik ook Corbo , heb ook houtsnippers geprobeerd , maar ben gauw weer op de corbo overgestapt.

giggles

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: februari 25, 2007, 20:45:07 pm »
Wij gebruikten ook corbo, maar met 4 van die monsters viel er niet meer tegen te scheppen en filteren, dus zijn we maar overgestapt op de ouderwetse kranten. Dit werkt uitstekend. (Wel hebben we een rooster, zodat ze niet onder in de kooi kunnen rotzooien in hun eigen rotzooi.)

ede

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: februari 25, 2007, 21:27:45 pm »
Merk je door de kranten geen enorme toename in de stof?
Als ze eens fladderen dan vliegt alles door de lucht!

Ik vind die beukensnippers zo fijn omdat daar het stof en de pluisjes ook aan blijven plakken!

giggles

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: februari 25, 2007, 21:36:58 pm »
Ja het is wel stoffiger als eerst, daar heb je wel gelijk in, maar 4 papegaaien maken zowiezo heel veel troep.
Straks in het nieuwe huis krijgen de gaaien daarom een eigen kamer voor als wij er niet zijn en komt er in de woonkamer een grote speelboom  woohoo
We hopen dat de rotzooi in de woonkamer dan iets minder gaat worden. Verder gaan we op de gaaienkamer een filter plaatsen.

Gisteren bij Happybird gekocht:

ede

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: februari 25, 2007, 21:38:08 pm »
 Wauw  :o

giggles

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: februari 25, 2007, 21:40:40 pm »
Ik had een tijd geleden al gemailt naar verschillende bedrijven voor een mooie grote javaboom. Ik ving elke keer bot.
Toen afgelopen week mailde Carel ineens dat hij nog 2 mooie bomen had, waar ik wel 4 gaaien op kwijt kan  :thumsup:
Dus wij zijn dit weekend even 1,5 uur heen en 1,5 uur terug gereden om te gaan kijken en besloten om hem te kopen.
We gaan hem ophalen als we de sleutels hebben van ons nieuw stulpje  :cool:

Mensen verklaren ons af en toe helemaal voor gek  :o ::)