Auteur Topic: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?  (gelezen 61884 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?
« Reactie #225 Gepost op: juli 31, 2007, 20:17:31 pm »
alleen flip komt op de bodem van zijn kooi en dan nog op de rooster,ziet hij wat ,haalt hij het wel op
tuur heeft nog NOOIT de bodem van zijn kooi gevoeld,die woont boven ,die durft niet naar beneden  :)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #226 Gepost op: juli 31, 2007, 20:45:28 pm »
Een lekkere eigenwijze grijze  ;D

jos

• Gast
« Reactie #227 Gepost op: augustus 01, 2007, 07:51:33 am »
onze jacko is net een kip.
deze scharreld lekker op de bodem en pikt lekker alle zaadjes op die hij s`avonds op de grond heeft gegooit.
maar wel op de middelgrote beukensnippers de fijne en de groffe vind jacko niet zo leuk

ede

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: oktober 23, 2007, 09:21:07 am »
Ik gebruik hier nog steeds Beukensnippers.
Dat bevalt echt het beste!

Dorian

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: oktober 23, 2007, 09:39:58 am »
wij gebruiken ondanks ons laatste schrikmoment met de ontlasting van Mick, ook beukensnippers.
alle 4 de vogels spelen en lopen op de bodem van de kooi.
dus dan zijn beukensnippers heerlijk... (om uit de kooi te mikken)

ede

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: oktober 23, 2007, 10:01:04 am »
Ja het is inderdaad gelijk speelgoed :S  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: oktober 23, 2007, 10:06:12 am »
jeps het zorgt wel voor extra opruimmmomenten... maar hier staan ze lekker in hun eigen kamer, dus hebben we daar veel minder last van  ;)

overigens vinden wij het schoonmaken van de bodem ook een stuk makkelijker met beukensnippers.
zooi schep je er zo even uit. lekker snel, lekker makkelijk.
met kranten vind ik dat veel lastiger eigenlijk. die moet er iedere keer helemaal uit, met als gevolg dat de bende op de grond ligt vaak.
en ze maken zooooooooveel bende (alleen Mick niet)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #232 Gepost op: oktober 23, 2007, 10:20:33 am »
van die gebroken en gedroogde mais ben ik ook heel tevreden, alle poepjes klitten mooi bijeen ,die haal je er zo uit ,zonder dat je de hele boel telkens hoeft weg te gooien
ligt alleen bij tuur en lowie, lowie scharrelt, tuur komt nooit beneden en flip die heeft zijn krant ,lekker snippers maken door het rooster heen

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: oktober 27, 2007, 15:49:56 pm »
Ik gebruik momenteel niks op de bodem, maar de laatste weken stinkt het poepjeb van Jojo heel erg, je ruikt het door de hele kamer en de geur blijft echt hangen. Maar omdat ik niet zoveel geld heb voor een bodembedekking zit ik er aan te denken om kranten tegaan gebruiken en dan ook de rooster gebruiken want Jojo snippert de krant dus dat gaat niet werken. Maar is een rooster ook goed om te gebruiken en op de bodem gewoon kranten?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #234 Gepost op: oktober 27, 2007, 16:22:26 pm »
Ik gebruik momenteel niks op de bodem, maar de laatste weken stinkt het poepjeb van Jojo heel erg, je ruikt het door de hele kamer en de geur blijft echt hangen. Maar omdat ik niet zoveel geld heb voor een bodembedekking zit ik er aan te denken om kranten tegaan gebruiken en dan ook de rooster gebruiken want Jojo snippert de krant dus dat gaat niet werken. Maar is een rooster ook goed om te gebruiken en op de bodem gewoon kranten?

niks op de bodem?  :o
wordt het dan niet erg vies? en loopt hij er dan niet doorheen?
ik gebruik geen rooster, ik heb beukensnippers op de bodem en daar scharrelt Poekie graag doorheen, pakt ook snippers om mee te spelen en op te kauwen zeg maar.

Riboet

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: oktober 27, 2007, 16:32:11 pm »
Een bodembedekking hoeft niet veel te kosten... Als je al geen geld hebt voor een bodembedekking wat voor voedsel krijgt jouw papegaai dan? Ook het allergoedkoopste van het goedkoopste?

Ik gebruik een lekkere dikke laag kranten, er mag hier namelijk naar hartelust gescharreld en gesnipperd worden!  :thumsup:

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #236 Gepost op: oktober 27, 2007, 16:40:37 pm »
nou jojo krijgt gewoon H-pellets hoor. waar slaat de reactie op?

Riboet

• Gast
« Reactie #237 Gepost op: oktober 27, 2007, 16:49:52 pm »
Op het feit dat je voor bodembedekking geen geld hebt. Dat is namelijk het goedkoopste van het goedkoopste en als je daar al geen geld voor over hebt, dan vraag ik me af wat je gaat doen als er belangrijkere dingen als een bodembedekking betaald moeten worden.

Papegaaien houden kost nu eenmaal geld, heb je geen geld over voor een fatsoenlijke verzorging van je gaai dan moet je geen gaai houden.

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #238 Gepost op: oktober 27, 2007, 16:57:59 pm »
Ik gebruik bruin zand, is iets zwaarder dan het witte zand, bij grotere vogels dus een voordeel, ligt niet alles in de hoeken, ook zit er meer grit in en het ruik ook lekker door de anijs, en is bovendien bijna 4 euro goedkoper dan wit zand kost 4.25 €  per 25 kg

Henk

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #239 Gepost op: oktober 27, 2007, 16:58:46 pm »
gewoon kranten op d ebodem, het rooster erover en geen vieze poten meer

bij flip is het ook zo,die loopt nogal eens op de rooster en versnippert ook zijn krant ,nuja ,nieuwe krant leggen dan hé
bij de andere ligt corbo korrels ,ook zeer voordelig in gebruik