Auteur Topic: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?  (gelezen 61912 keer)

ede

• Gast
Re: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?
« Reactie #240 Gepost op: oktober 27, 2007, 17:03:00 pm »
En beukensnipper hoef je ook niet om de dag te verschonen. Kun je rustig een week laten liggen. Af en toe wat poepjes er tussen uithalen en dan is het klaar!

Hennie

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: oktober 27, 2007, 17:35:52 pm »
In het begin gebruikte ik kranten. Ik deed elke morgen een dikke laag kranten onder in de kooi en telkens als ik langs liep en zag weer een nieuw flats liggen dan haalde ik de bovenste laag weg zodat hij er niet doorheen liep als hij met zijn speeltjes aan het spelen was.
Anderhalve week geleden wilde ik eens beukensnippers uit proberen. Het enige voordeel ervan vind ik dat het netter staat in de kooi.
Nadelen vind ik dat hij uitglijd als hij erover loopt, er in graaft waardoor de beukensnippers door de kamer gestrooid worden ( vind ik op zich nog niet erg) maar ik zie hem er telkens op knagen en gisteren een stukje doorslikken waardoor ik de hele dag ik de rats zat of dat geen kwaad kan.
De beukensnippers deed ik wel om de dag verversen, de zak was dan ook zo leeg LOL
Morgen krijgt hij weer ouderwets de kranten onderin.Vind ik veel gemakkelijker en schoner omdat ik iedere keer de bovenste laag weghaal, zoals ik al schreef.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #242 Gepost op: oktober 27, 2007, 17:41:14 pm »
hennie,

ik zie ze hier ook regelmatig aan het hout knagen en dan denk ik ook soms of ze dat inslikken,maar ik denk wel dat ze zelf zo slim zijn het niet te doen, het lijkt alleen maar zo  ;)

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: oktober 27, 2007, 18:13:00 pm »
Citaat
dan vraag ik me af wat je gaat doen als er belangrijkere dingen als een bodembedekking betaald moeten worden.
Ik doe alles voor haar, Pas geleden is ze nog naar de vogelarts geweest en dat kostte ook geld. 1 jaar geleden is ze geoperreerd omdat ze ingegroeide pluim had. dus zeg niet dat niks doe voor haar.
het was alleen maar een vraag.

Dorian

• Gast
« Reactie #244 Gepost op: oktober 27, 2007, 18:47:33 pm »
uhm... ook even off-topic... als de ontlasting van Jojo zo stinkt, moet je daar dan niet iets mee?
dat klinkt namelijk niet goed...

verder zijn beukensnippers naar mijn mening niet zo duur.
wij laten ze voor 4 gaaien best lang liggen, scheppen er elke dag wat uit (alle troep, ontlasting, fruitresten enz.) en gooien er 1 keer in de week nieuw bij.
daarbij gaat het oude naar de plekken die ze vies maken en het nieuwe naar de plekken die redelijk schoon blijven (net als de stal van een paard uitmesten  ;D )

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #245 Gepost op: oktober 27, 2007, 19:11:25 pm »
Citaat
uhm... ook even off-topic... als de ontlasting van Jojo zo stinkt, moet je daar dan niet iets mee?
dat klinkt namelijk niet goed.
Als je mijn vorige bericht heb gelezen is ze pas nog bij de vogelarts geweest, maar hij kon niks vinden alles was normaal.
ook eet ze goed en ze doet gewoon normaal net als anders, alleen haar poepje stikt, ons poep stinkt toch ook.
ik heb hier geen zin meer in, jullie doen net of ik niet goed voor mijn beestje zorg, Terwijl jullie mij en mijn beestje niet kennen, dus dan moeten jullie  niet vooroordelen. Aan zulke mensen heb ik hekel, mensen die al een vooroordeel geven/maken over anderen

Dorian

• Gast
« Reactie #246 Gepost op: oktober 27, 2007, 19:22:35 pm »
huh... sorry, dat was niet mijn bedoeling. ik las wel dat je bij een VA was geweest, maar ik wist niet dat je dat had laten onderzoeken.
jeetje, dit was echt helemaal geen aanval...

je schreef dit:
Pas geleden is ze nog naar de vogelarts geweest en dat kostte ook geld.

maar wanneer pas geleden is en wanneer de ontlasting is gaan stinken weet ik niet... dat kan ik daar toch niet uit opmaken?
ik zie je hier niet zo vaak, dus het was niet meer dan een goedbedoelde vraag... ik weet absoluut niks over je en ben ook helemaal niet van plan daar een oordeel over te vellen/hebben.

lleen haar poepje stikt, ons poep stinkt toch ook.
ik heb hier geen zin meer in, jullie doen net of ik niet goed voor mijn beestje zorg, Terwijl jullie mij en mijn beestje niet kennen, dus dan moeten jullie  niet vooroordelen. Aan zulke mensen heb ik hekel, mensen die al een vooroordeel geven/maken over anderen

Ik weet alleen dat poepjes niet horen te stinken bij vogels. weet ik veel of jij dat ook weet.... nou, blijkbaar wel, want je bent al bij een VA geweest.
ik veroordeel je niet. maar fijn dat je een hekel aan me hebt... (nu ben jij dus degene met een oordeel en vooroordeel)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: oktober 27, 2007, 21:26:53 pm »
En beukensnipper hoef je ook niet om de dag te verschonen. Kun je rustig een week laten liggen. Af en toe wat poepjes er tussen uithalen en dan is het klaar!
zo doe ik het ook, ik haal paar keer per dag de poepjes eruit en 1x per week of 1,5 week alles eruit.
fruit krijgt Poekie niet in de kooi dat scheelt al veel troep.

Hennie

• Gast
« Reactie #248 Gepost op: oktober 27, 2007, 23:33:16 pm »
hennie,

ik zie ze hier ook regelmatig aan het hout knagen en dan denk ik ook soms of ze dat inslikken,maar ik denk wel dat ze zelf zo slim zijn het niet te doen, het lijkt alleen maar zo  ;)

Gelukkig dat het geen kwaad kan, ik belde in paniek al naar Marian, ( gedeelde zorgen zijn halve zorgen dacht ik zo) maar die zei ook al dat het geen kwaad kon.Maar ik zag hem wel een stukje doorslikken en toen probeerde hij het er weer uit te werken en daar raakte ik een beetje van in paniek en zag ons al met een noodvaart naar de vogelarts in Amsterdam racen.

TWEETY

• Gast
« Reactie #249 Gepost op: oktober 28, 2007, 10:36:41 am »
bij mij gewoon elke dag een vers stuk krant , goedkoper kan niet  ;)
tweety is wel geen scharrelaar

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #250 Gepost op: oktober 28, 2007, 12:34:24 pm »
hier ook houtsnippers, mede omdat deze bij de aanschaf zaten.
maar ik dacht ergens te zien dat het € 10.= kost ofzo voor een grote zak?
nu gaat het niet zo snel met 1 parkiet (behalve dat ie in een grote papegaaienkooi zit :), en ik vind het er ook mooier utizien ;)

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #251 Gepost op: oktober 28, 2007, 15:25:35 pm »
Ik heb vanmorgen de kooi schoongemaakt en op de bodem kranten neer gelegd, een paar kranten opelkkaar zodat ik het elke dag een krant kan weghalen. Net daarboven heb ik een rooster geplaatst, dus eigenlijk boven op de lade, zodatzetoch meer ruimte houd in de kooi

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #252 Gepost op: oktober 28, 2007, 15:57:07 pm »
dat rooster hebben ze me afgeraden
en er dus zit die er al lang niet meer in
zodat gaaike aan/op de grond kan,
loopt niet lekker op zo een rooster

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #253 Gepost op: oktober 28, 2007, 16:47:21 pm »

flipke heeft er helemaal geen last van , loopt er gewoon op ,maar houd zo wel zijn poten proper  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #254 Gepost op: oktober 28, 2007, 21:55:01 pm »

Bij ons zitten ze maar zelden op de bodem van de kooi. Hier zit het rooster er ook in en ondervinden ze er geen hinder van  ;)