Auteur Topic: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?  (gelezen 61790 keer)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Welke bodembedekker gebruiken jullie ?
« Reactie #255 Gepost op: oktober 28, 2007, 21:59:13 pm »
Pepi haalt regelmatig een wc-rolletje of wilgentakjes van de bodem
of scharrelt in - uit eetkom geworpen - resten

ede

• Gast
« Reactie #256 Gepost op: oktober 28, 2007, 22:03:58 pm »
Ik gebruik expres geen rooster. Ten eerste kunnen ze zich er erg mee vermaken. (is belangrijk) en als ze vallen komen ze tenminste op hun poten terecht ipv met hun poten tussen het rooster en dus met het borstje op de spijlen. Dat laatste is voor mij wel de voornaamste reden. Heb het idee dat dat rooster totaal niet veilig is!  :CENS

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #257 Gepost op: oktober 28, 2007, 22:05:05 pm »
hier ook geen rooster, als hij wil kan hij inderdaad scharrelen, en het scheelt ook weer poepjes van het rooster schrappen, want dat kan die wel :o

ede

• Gast
« Reactie #258 Gepost op: oktober 28, 2007, 22:09:10 pm »
En inderdaad dat vieze rooster schoonmaken. Bah!  :o

Net als die opvangbak. Vies werk!

Riboet

• Gast
« Reactie #259 Gepost op: oktober 29, 2007, 09:00:14 am »
Hier ook geen roosters. Hoor er alleen maar nare verhalen van, de gaaien vinden het niet prettig en ik vind het (net als tralies) ondingen om te reinigen. Bovendien mogen mijn grijzen scharrelen wanneer ze willen en ik heb nog niet gezien dat ze daardoor vieze poten hebben. Dan wordt denk ik de bodembedekking niet vaak genoeg vervangen als dat wel zo is (ik zal trouwens niet zeggen dat ze nooit eens recht in een drolletje gestapt zijn, maar echt vieze poten, nou nee, hoor).

Hier wordt trouwens ook geregeld wat van de bodem afgehaald. Vooral een hele krant, dat is het allerleukste volgens Riboet  :thumsup:.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #260 Gepost op: oktober 29, 2007, 12:03:54 pm »
ik ook geen rooster, Poekie scharrelt graag en speelt met de snippers, en ik haal regelmatig de poepjes eruit.  :thumsup:

Hennie

• Gast
« Reactie #261 Gepost op: oktober 29, 2007, 13:56:22 pm »
Hier ook geen roosters. Hoor er alleen maar nare verhalen van, de gaaien vinden het niet prettig en ik vind het (net als tralies) ondingen om te reinigen. Bovendien mogen mijn grijzen scharrelen wanneer ze willen en ik heb nog niet gezien dat ze daardoor vieze poten hebben. Dan wordt denk ik de bodembedekking niet vaak genoeg vervangen als dat wel zo is (ik zal trouwens niet zeggen dat ze nooit eens recht in een drolletje gestapt zijn, maar echt vieze poten, nou nee, hoor).

Hier wordt trouwens ook geregeld wat van de bodem afgehaald. Vooral een hele krant, dat is het allerleukste volgens Riboet  :thumsup:.

Ik vind die roosters ook ondingen, doet me denken aan die kippen op legbatterijen. Rocky speelt graag op de bodem van zijn kooi met zijn speeltjes en 1x per dag moet hij nodig een kwartiertje graven vind hij zelf.

Mar

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: oktober 29, 2007, 14:19:05 pm »
ja hier word ook wat afgegraven! en scharrelen,net kippen :)

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #263 Gepost op: oktober 29, 2007, 15:06:00 pm »
Ik heb nu eindelijk beukensnippers gekocht ( 2 zakken van 20 litter, dus 40 litter totaal ) als ik vanavond thuis kom dan doe ik dat op de bodem.
Jojo en ik zijn nu op visite bij mijn moeder. ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #264 Gepost op: oktober 29, 2007, 16:01:33 pm »
ik gebruik ook beukensnippers, stoft naar mijn idee veeel minder dan zand, en is makkelijker verschonen  :thumsup:

banjer

• Gast
« Reactie #265 Gepost op: oktober 29, 2007, 17:37:17 pm »
ik ben ook sinds kort over gestapt naar beukensnippers en zo een rooster lijkt mij inderdaad niet prettig :(

kokosnoot

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: oktober 29, 2007, 20:37:34 pm »
Ik vind die roosters ook ondingen, doet me denken aan die kippen op legbatterijen. Rocky speelt graag op de bodem van zijn kooi met zijn speeltjes en 1x per dag moet hij nodig een kwartiertje graven vind hij zelf.
het is net alsof je het over mijn Poekie hebt  :) ook spelen op de bodem met speeltjes en graven, schijnen veel jonge gaaien te doen heb ik gelezen, Poekie doet het nu minder dan eerst.

Diedest

• Gast
« Reactie #267 Gepost op: oktober 30, 2007, 10:49:51 am »
We gebruiken sinds kort beukensnippers, en de beesten vinden het allemaal prima. Het scheelt in ieder geval veel troep. We hebben wel een flinterdun laagje zand voor ze op de bodem, onder de beukensnippers, zodat ze hun maagje kunnen schuren ;) Dat ze daarvoor moeten graven vinden meneer en mevrouw helemaal geen probleem :)

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #268 Gepost op: oktober 30, 2007, 16:25:19 pm »
Jojo vindt de beukensnippers erg intresant, vanmorgen zat ze te graven ;D en gelijk rotzooi op de grond en kon vrouwtje het weer opruimen die ondeugd :) maar het is zekker erg gemakkelijk met schoonmaken, de poepjes schep je er makkelijk uit.

Dorian

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: oktober 30, 2007, 16:39:47 pm »
Heerlijk is dat he?
Wij doen ook altijd alle snippers die er al in liggen naar de plekken waar ze veel poepen.
Daar omheen komt dan de nieuw lading.
Eigenlijk gooien we zo niet van alle vogels de hele bodem leeg. Maar alles wordt dus uiteindelijk door het doorschuifsysteem wel verschoond.
Gaat snel en makkelijk zo  :thumsup: (en nog zuiniger)