Riboet speelt en knaagt ook aan de kranten. En vouwen, dat doet ze ook graag. Er wordt soms een hele krant mee naar boven getild om die vervolgens met de poten op te krullen. Ik ben er ook niet blij mee, maar ik wil zien hoeveel pellets er geknoeid worden om de hoeveelheid pellets te kunnen afpassen en aangezien dat bij beukensnippers lastig gaat, dan toch maar even de kranten.
Favo en Middel hebben in de kooi ook kranten op een laag karton, maar dat komt omdat het rooster anders alles doorlaat en ik vind een rooster niet ideaal voor die twee omdat ze graag op de grond lopen, dus vandaar.
Onder hun vrijzitplaats ook kranten, maar dat komt ook omdat die vrijzitplaats achter de bank zit en ik houtnippers daar nooit weg ga krijgen!
Voordeel van kranten is ook het makkelijke en snelle vervangen.
In het nachthok van de voliere basic macro, want dat klontert de drolletjes samen en dan kan ik, zonder om de haverklap de bodembedekking te moeten vervangen, toch zorgen dat de bodem mooi schoon blijft. De ren heeft een betonnen vloer, die spuiten we wel schoon, want er zit een afvoer naar het riool in.
Groeten,
Barbara