Auteur Topic: Zal koppel grijsjes tam worden?  (gelezen 1262 keer)

Mariell

• Gast
Zal koppel grijsjes tam worden?
« Gepost op: juni 30, 2005, 15:04:17 pm »
 ;) Hai hai,

Ik ben nog maar net lid van dit forum, en heb direct al ff wat vragen. Sinds vrijdag hebben we twee grijze roodstaarten. Ik heb ze als koppel gekocht en ben gezwicht voor ze omdat ik deze lieverds, nog een kans wilde geven. Volgens de vorige eigenaar zijn ze een jaar of 4 oud. Ze zijn niet geringd en zaten op 1 stok in een groot hok. Ik heb ze dus gehaald en in een kooi in de woonkamer gezet. ALs ik dichter bij kom zijn ze nog erg schuw. Ik mag wel het eten van ze verschonen etc etc. Maar voor de kooi moet ik niet komen. dan gaat ie echt grommen. Omdat dit mijn eerste papegaaien zijn zou ik graag meer hierover willen weten. Je kunt heel veel info vinden over papegaaien maar eigenlijk niet over oudere papegaaien en dan al helemaal niet als het een koppeltje is. Daarom vraag ik het hier maar.... Zal ik deze papegaaien nog handtam kunnen krijgen? ze zitten natuurlijk bij elkaar in een kooi, zijn nog niet gekortwiekt. Hoe ga ik hier mee aan de slag? ik heb geen idee... ik merk al wel dat ze meer beginnen te fluiten. ALs ik fluit fluiten ze wel terug. Dus ik denk dat het begin wel gelegd is.... ALs iemand me tips wil geven etc... graag......!!!
Ik heb eventueel ook msn,... maar dan hoor ik het wel...

groetjes Mariell

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2008, 09:46:54 am door Cosch »

Cosch

• Gast
Re: ff een vraagje
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2005, 16:04:19 pm »
Er zijn hier wel meer topics daarover. Kijk bijv hier maar eens.

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=6982.0

Hou ons op de hoogte van je vorderingen he!

Gr Corina

Mariell

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2005, 16:17:46 pm »
thanks, voor je berichtje, ik ben net dat topic aan het naspitten.. hihi, maar goed, daar heb je maar 1 in een kooi.. ik heb er dus weer twee... die van mij zijn ook nog niet gekortwiekt en hoe krijg ik dat in vredesnaam voor elkaar.... kan ze niet eens in mijn handen krijgen.... zo kan ik de kooi nooit open zetten dan zijn ze gevlogen natuurlijk.... nou hoop dat er meer mensen reageren...

Liefs Mariell

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2005, 16:49:13 pm »
Je kunt ze het beste eerst een beetje laten wennen aan jouw aanwezigheid! Je hebt ze nog zo kort!
Negatief gedrag negeren! En positief belonen. Dus mocht tie niet grommen als je dichtbij komt dan bijvoorbeeld belonen met wat lekkers of stem. Veel tegen ze praten en fluiten. Veel langs lopen (expres)!
Toch zou ik serieus overwegen om te kortwieken. Maar dat is een hele persoonlijk en moeilijke beslissing natuurlijk! Dan word het handtam maken iets makkelijker!
En geduld, geduld, geduld.

Succes

Gr Corina

Mariell

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2005, 18:05:45 pm »
 ;) Hai hai,

Ben net nog even naar de verkoper geweest en heb m gevraagd of het niet beter was om toch al vast te kortwieken, hij zei dat ik nog maar wat weekjes moet wachten... ja ik weet t ook niet, maar ja, hij zegt dat ik weer weken moet wachten terwijl ik overal lees dat als je ze tam wilt maken etc ze moet kortwieken... thanks voor je reactie

Liefs Mariell

carlito

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2005, 23:15:02 pm »
ik denk dat je heel veel geduld zal moeten hebben zeker als ze samen in één kooi blijven, hopelijk is het dan ook geen wildvang