Auteur Topic: Sjakko onder het mes/schaar...  (gelezen 18575 keer)

Tommy

• Gast
Re: Sjakko onder het mes/schaar...
« Reactie #15 Gepost op: juli 04, 2005, 21:55:04 pm »
Best spannend allemaal zeg ;)
Ik wil binnenkort ook naar de vogeldok voor een apk keuring, maar raar genoeg vind ik dat best eng :-[ Ik wil dan misschien ook wel weten wat ze nou eigenlijk zijn...man of vrouw :)

Veel sterkte morgen hoor Loes en Sjakko/a :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 05, 2005, 09:31:39 am »
Hoe laat moeten jullie Loes?
Veel succes straks!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: juli 05, 2005, 09:37:53 am »
Half elf wegrijden.... 10 over 11 stappen we daar de onderzoekskamer binnen. Ik ben echt heel nerveus en het gaat me zó aan mijn hart. Het is toch logisch dat hij het niet leuk zal vinden als hij merkt dat ie niet meer kan vliegen.. :'(  Ik wil wel meteen vanmiddag met hem de tuin in en dan misschien ook meteen een stukje verder. Dat staat er dan tegenover... En dan maar hopen dat hij er snel aan gewend is ....

senna

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 05, 2005, 10:02:10 am »
Agh gossie Loes,

Toch uiteindelijk de stap zetten?

Ik kan me voorstellen dat je nerveus bent hoor. Het zal allemaal best goed gaan, maar als je na lang aarzelen de stap durft te zetten dan is dat best slikken, ja.

En als je er dan toch bent.......... :)

Wat denk je zelf........is sjakko een man of popje?

Ik wens je heel veel sterkte vandaag.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: juli 05, 2005, 10:03:37 am »
Die sterkte heb ik wel nodig ja...  :'( Heb het echt erg te kwaad, wat een muts ben ik zeg..
Ik denk zelf dat Sjakko een popje is... ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2005, 10:06:46 am »
Waarschijnlijk zal hij meer onderste boven zijn van het bezoek aan de dierenarts! Maar inderdaad als je hem gelijk mee neemt naar buiten dan voelt het vast anders voor hem. :thumbsup:

Wil je alsjeblieft eerst proberen of hij echt niet meer kan vliegen. Of hij goed geknipt is. Op de grond zetten ofzo! Maar dat is logisch!  :-[

Bij Coco was het de eerste dagen zo dat hij zo van de kooi of van mn hand afsprong! Automatisme denk ik!

Ik zal om 10 over 11 aan je denken!  :-*

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2005, 10:11:35 am »
Ik denk dat Sjakko als hij op de kooi zit ook gewoon als automatisme naar me toe zal vliegen... Ik ga hem dus eerst proberen duidelijk te maken dat dat niet meer kan, dus inderdaad vanaf de grond etc.   Hoeveel pennen zijn er bij Coco ook alweer afgehaald, acht?

Cosch

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 05, 2005, 10:26:21 am »
Op de grond zetten is beter dan op een bed laten vallen ofzo! Hihi!
Ze willen toch automatisch hoog zitten dus zal hij het zeer waarschijnlijk gaan proberen. En ik waarschuw je alvast, dat is, als je dat ziet, een zielig gezicht.  :'( Als ze gaan fladderen maar niet omhoog komen!

Bij Coco zijn er inderdaad 8 veren geknipt. Net onder de onderste dekveren! Zodat die er netjes over heen vallen!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #23 Gepost op: juli 05, 2005, 10:51:07 am »
En ik waarschuw je alvast, dat is, als je dat ziet, een zielig gezicht.  :'( Als ze gaan fladderen maar niet omhoog komen!

Ja inderdaad, dat is best sneu om te zien, maar...ze hebben het gelukkig heel snel door wat wel en niet kan.
Ik ga hard voor je duimen Loes en voor Sjakko, het komt vast allemaal goed!!!  :-*

senna

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 05, 2005, 11:51:32 am »
Ik heb ook aan je gedacht om 11.10 onder het voeden van de kleintjes  :)

en ben benieuwd naar je verhalen vanmiddag.

gr corina

Ronald

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juli 05, 2005, 13:30:18 pm »
En hoe is het gegaan onze Loes? Vertel vertel!

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: juli 05, 2005, 14:10:07 pm »
Pffff, ja ik ben terug en ben zeer tevreden over deze dierenkliniek en deze arts, dr. Maas, die speciaal voor de vogels is...  Sjakko liet zich gewillig in het reismandje zetten (zo'n kattenreismandje), de ziel, als ie het geweten had, zou ie gauw weggevlogen zijn.... Het was ook de eerste keer dat hij daar in ging.. We gingen in de bus van Ton, dus we hotsten en klotsten over bobbels in de weg enzo.. Hij vond het niet leuk..
De kliniek in Waalwijk is prachtig, op en top nieuw en mooi. Dr. Maas kwam op mij heel kundig over meteen al. De manier waarop hij over alles praatte was zeer betrouwbaar. Hij was voor het wieken met het laten zitten van de laatste pennen omdat ze dan zwevender naar beneden glijden en niet abrupt vallen. Ik vertelde van afgebroken bloedende pennen, maar hij had dat nog nooit meegemaakt. Hij zei het enige wat er kan gebeuren is dát en dat is op zich niet eens zo'n ramp. Maar ik wilde het toch zo als ik in mijn hoofd had en heb de tekening laten zien.  Hij nam Sjakko mee naar een andere ruimte voor het wieken i.v.m. niet associeren met mij.. Dus ik heb er niks van gezien, maar vettrouwde hem volledig. Toen hij terugkwam zei hij dat het wel een gevecht geweest was met héél erg veel tegenstribbelen. Haha, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Sjakko was in goede conditie, lever voelde goed aan en zo. Verenkleed vond ie niet echt supermooi, maar dat vond ik zelf ook al... Toen hij op het zaad zat was hij zelfs veel mooier als nu. Zo kwamen we op de Harrisons die ingevroren is. Hij heeft daar zijn twijfels over als het een half jaar ingevroren zit. En dat is nou precies waar ik ook mijn twijfels over had toen Sjakko's verenkleed minder mooi werd. Ik heb namelijk ook een grote hoeveelheid in de vriezer zitten..   Ons voedsel verliest ook kwaliteit als het lang in de vriezer zit. Hij beveelt dan ook aan om gewoon de klleinere porties te kopen (die dus wel veel duurder zijn) omdat je dan zeker bent dat het vers is... Verder zei hij dat Nutribird in een onderzoek net zo goed als Harrisons uit de bus gekomen is, zelfs nog ietsjes beter.  Wat Hooimeijer ertegen heeft is inderdaad de antioxydanten die er in zitten, maar hij gaf aan dat je  de houdbaarheid van de Harrisons dan ook als een minpunt kon zien: hoe vers is het en wat gaat er aan voedingsstoffen verloren naarmate het ouder is...

Maar oké dat is weer de discussie over de pellets..

Hij heeft ook de veertjes voor me uit de borst gehaald, dus die enveloppe gaat vandaag op de bus!

Sjakko is prachtig gewiekt en ik ben zeer tevreden. Thuis heb ik hem meteen op de grond gezet en hij probeerde twee keer op te stijgen wat dus niet lukte.  Daarna heb ik hem in zijn kooi gezet om te bekomen van de reis en de consternatie. Nu ga ik de honden uitlaten en laat hem even soezen (hij ging eerst zitten poetsen en nu zit ie dus te doezelen). Straks ga iki met hem de tuin in en maak ik foto's oké?
Ik voel me wel erg opgelucht dat het allemaal achter de rug is!! :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2005, 14:12:26 pm door Loes »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #27 Gepost op: juli 05, 2005, 14:13:07 pm »
Ik ben blij dat het allemaal goed gegaan is en dat je je opgelucht voelt!  :thumbsup:
 Ik ben benieuwd hoe je vogel na zijn 'rust uurtje' is!

jaantje

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 05, 2005, 14:15:45 pm »
ook ik ben zeer benieuwd hoe het straks met sjakko gaat ;)
geloof het graag dat je opgelucht bent,wij gaan over 2 weken jacko laten wieken,ben nu al zenuwachtig :)

Cosch

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 05, 2005, 14:20:20 pm »
Oh Loes, wat goed om te horen!  :thumbsup:

Gr Corina