Auteur Topic: Sjakko onder het mes/schaar...  (gelezen 18402 keer)

senna

• Gast
Re: Sjakko onder het mes/schaar...
« Reactie #30 Gepost op: juli 05, 2005, 14:36:00 pm »
Hoi Loes,

Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat alles achter de rug is.  :)

Maar ik denk dat als je straks weer lekker bij gekomen bent dat je toch blij bent dat je het hebt gedaan. Alles in één keer  :)

Ik ben benieuwd naar je foto's,

gr corina

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juli 05, 2005, 14:53:33 pm »
Goh Loes wat een verhaal, heb even op mijn gemakje het hele topic gelezen. Dus toch de kogel door de kerk. Ben benieuwd hoe Sjakko erop gaat reageren. Wat mij verbaast is hoe snel ze het doorhebben dat ze niet meer kunnen vliegen. Wat je evt. nog kan doen is Sjakko meenemen naar je slaapkamer en hem boven het bed zachtjes in de lucht gooien. Zodanig dat hij land op je bed. Dat heeft hij het meteen in de gaten en land hij zachtjes.
Succes!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: juli 05, 2005, 15:54:10 pm »
Zo! We hebben na eerst in de tuin een beetje gekeken te hebben hoe het ging (goed dus) meteen maar een wandeling gemaakt. Meneer voelde zich in een boom zo zeker dat ie meteen een paar takken hoger ging zitten en ging zitten poetsen. Hij zat daar zo prima dat ie niet meer naar me toe wou komen!! Moest dus mijn hoge opstap gaan halen om hem er uit te krijgen.. hihi, hij vond het allemaal wel prachtig, hij zag er constant verbaasd uit... maar vond niks eng of zo.. Hij probeerde ook helemaal niet meer te vliegen, ook niet toen hij op de grond zat, volgens mij heeft ie het al door dat dat niet meer kan... Foto;s volgen vanavond, want ik moet (helaas) nog even naar een verjaardag... ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juli 05, 2005, 16:05:42 pm »
Hahahaha! Dit vind ik echt mooi om te horen!  ;D
Sjakko vind het helemaal geweldig om gekortwiekt te zijn. Leuk hoor.
 :thumbsup:

Gr Corina

Nanda

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juli 05, 2005, 16:15:00 pm »
Wat goed Loes dat het zo lekker gaat. :thumbsup:
Jullie zullen er zeker weten een hoop plezier aan beleven.
Ook fijn dat je een goed gevoel had bij de dierenarts. Dat is toch altijd maar afwachten. Je vertrouwd toch een dierbaar bezit aan een ander toe.
Ik ben heel benieuwd naar je foto's :thumbsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juli 05, 2005, 16:32:00 pm »
Wat goed zeg!!!!!!! :-* :thumbsup:
Heel fijn om te horen dat alles goed was en dat hij (en jij :)) zo snel went ;)

miekje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juli 05, 2005, 17:27:17 pm »
Gefeliciteerd Loes!!  :-*
Ik ben blij dat het zo goed is afgelopen voor jullie!  :thumbsup:
En ik wacht met veel spanning op je foto´s hoor!  ;)

Ronald

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juli 05, 2005, 17:40:51 pm »
Wat een medeleven heh Loes! Sjonge jonge.. :) Ik heb trouwens met volle teugen genoten van je verslag en volgens mij heb je er goed aan gedaan om Sjakko te laten kortwieken. Nu op naar de volgende zenuwpees. Is Sjakko over een aantal weken nog Sjakko of wordt het Sjakkolien? ;D We zijn benieuwd.

Trouwens als er iemand nog een goed adres heeft voor het wieken in de buurt van Urk - Emmeloord - Lelystad dan hoor ik dat graag want wij willen Tjickie ook laten wieken.

Ronald.

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juli 05, 2005, 18:51:13 pm »
ook ik weet niet wat ik nu lees loes whahahah :o
jij en sjakko laten kortwieken was hetzelfde als dat ik de loterij had gewonnen lollllllllll

maar ook ik zou heel graag de gaaien willen laten wieken zeker omdat die van mijn moeder hier is geweest en die ging overal mee naartoe
hahah zelf met boodschappen doen heb ik hem meegenomen op het karretje (heb het op de film)

ronald is er nog steeds niet uit of die het wilt
 ik ga echt zeggen johhhhhh loes heeft sjacko gewiekt hahah misschien helpt het want als er 1 tegen was was jij het wel  ;)

graag zou ik willen weten van jou wat je kwijt was voor alles want aangezien wij er met 4 gaaien heen moeten wil ik graag weten wat het ong kost (mag ook pv hoor)
misschien is die d,a ook wel wat voor ons aangezien ik nog niks heb gevonden

ben zeer benieuwd naar je foto,s en ook naar de uitslag van gendika
ook dit zou ik graag willen weten van de gaaitjes ook dit vind ronald maar onzin lollllllll

dus loes je naam gaat hier vallen straks hihihi :)

groetjes miranda
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2005, 18:53:10 pm door ronaldenmiranda »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: juli 05, 2005, 19:29:44 pm »
Haha Miranda dat zal wel... Maar het gekke is dat ik nooit echt tégen kortwieken geweest ben. ik twijfelde alleen héél erg. Ik kon heel goed begrijpen waarom anderen het deden. Ik zag de voordelen heel goed, maar het ging met Sjakko gewoon prima zo... En ik ben een watje, wou hem zijn vliegen niet ontnemen. Hij had het in de kooi buiten ook best naar zijn zin.. Maar ik gun hem toch meer, het meenemen naar buiten is gewoon een hele vrijheid tegenover de onvrijheid van gekortwiekt zijn... En nu bleef het ook nog zo lang mooi weer, hij zat dus veel in de kooi omdat deuren en ramen openstonden en buiten moest ie uiteraard ook in de kooi. Dat vond ik teveel tijd verplicht ín de kooi, hij is dat niet gewend, want in de winter zit ie bijna de hele dag erbuiten.. En hij vloog toch al niet zo veel. Het gekke is dat als je ze ziet vliegen dat je we ziet dat dat niet hun belangrijkste bezigheid is, ze vliegen een beetje lomp... Klimmen doen ze echter als de beste!! En dat kan ie nu nog steeds!!!
Wat betreft de kosten wist ik niet wat ik hoorde!! Ik moet er wel bij zeggen dat hij bloedprikken zonde vond van het geld omdat Sjakko al 7 jaar is en hij het hoogst onwaarschijnlijk achtte dat hij bek en veerrot o.i.d. had. Bij jonge vogels moet daar wel op getest worden. Ze hadden dit jaar al heel veel dode jonge vogels gehad die daaraan overleden zijn..  Dus het is bij lichamelijk onderzoek gebleven en het wieken én de veertjes voor me uit de borst geplukt. Kosten € 24,50!!!! Goed  hè? Hij vroeg ook of ik als de uitslag van Gendika binnen was het even aan hun door wou geven voor in het dossier..

Nu ga ik even foto's in Mijn album zetten... ;)
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2005, 21:03:40 pm door Loes »

jaantje

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juli 05, 2005, 19:43:59 pm »
harstikke fijn dat het zo goed gaat met sjakko :thumbsup: :thumbsup:
dat geeft de burger weer moed :)

Ronald

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juli 05, 2005, 20:02:46 pm »

Nu ga ik even foto's in Mijn album zetten... ;)

Je bent daar nu al dik 20 minuten mee bezig Loes. Schiet ff een beetje op wil je! :) ;D

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #42 Gepost op: juli 05, 2005, 20:06:24 pm »
Hier dan de foto's:

Niet leuk zo'n kattenmandje, als je het niet gewend bent...

Maar dit is wel verbazingwekkend, zo maar los in de tuin...

Wat overkomt mij nou toch?

Word ik nog op de grond gezet, ik klim maar gauw iets hoger..

En nog iets hoger..

En nog iets hoger..

En wéér op de grond... Wat is dit nou weer voor iets..

Kijk, dit is het betere werk...

Hier voel ik me totaal ontspannen...
Je moet van goede huize komen, wil je me hier wegkrijgen... ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #43 Gepost op: juli 05, 2005, 20:07:45 pm »
Je bent daar nu al dik 20 minuten mee bezig Loes. Schiet ff een beetje op wil je! :) ;D

Ronald.

Ik was in die tijd nog even veranderingen aan het aanbrengen in Papegaaieneigenaren en/of kwekers en toen liep de kat over mijn toetsenbord, als je weet wat een abracadabra dat is, als je die lijst moet veranderen.. dan snap je het wel...  ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #44 Gepost op: juli 05, 2005, 20:10:26 pm »
Wat een geweldige foto's!  :hart: Je ziet hem gewoon genieten!

Ik ben echt blij dat het goed gaat, met jullie allebei  ;)