Pff, ben ik even niet op het forum, mis ik het leukste: Loes en een gekortwiekte Sjakko!
Maar toppie dat het zo goed gaat. Levert mooie plaatjes op, he, je eigen grijze in een boom buiten! Hier kunnen ze het ook heel goed waarderen. Was gisteren trouwens erg grappig. 3 tamme gaaien op de schommelbank en de krulwilg en in de voliere Pappa- EN Mammagaai. Zo van wie kijkt er nu naar wie? Mammagaai is ook best lang buiten gebleven. Volgens mij vonden ze het machtig interessant om die andere grijzen te zien.
Leuk he, om je grijze gewoon mee te kunnen nemen en dat hij/zij (ik denk dat Sjakko een pop is) de wereld leert verkennen.
Overigens ben ik het niet met de da eens om de vogel te kortwieken waar jij NIET bij bent. Jij bent namelijk de zekerheid, de vertrouweling van de vogel. Hij/zij heeft steun aan jou. Ik kortwiek Riboet nu zelf en dat vind ze ook niet leuk, maar ze komt wel meteen weer naar me toe. Ik had dat zelfs met de gaai van Pippo. Een verwijt naar de baas maken ze niet.
Ik heb juist het idee dat ze omdat jij er bij bent (NIET gaan troosten, gewoon neutraal blijven, doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is) het voor de vogel juist veel minder eng is.
En dat landen, dat leert ie nog beter hoor. De eerste landingen hier na het kortwieken waren ook 'ploflandingen'. Nu zijn het echt glijvluchten. Middel komt heel ver als ie van 2 meter hoogte naar beneden zeilt. Ik geloof dat Middel het nog steeds sneller vind gaan dan naar beneden klimmen en over de vloer lopen. Wel knakt hier wel eens een staartveer af. Middel heeft zelfs even het midden in zijn staart gemist, maar dat komt nu weer mooi terug.
Ik ga ervan uit dat je geen spijt hebt van je beslissing. Hihi, denk je nu niet: 'was dat het nou? Heb ik me daar over lopen op te winden? Ik kan nu veel meer doen met mijn gaai!'