Auteur Topic: Sjakko onder het mes/schaar...  (gelezen 18446 keer)

Cosch

• Gast
Re: Sjakko onder het mes/schaar...
« Reactie #60 Gepost op: juli 06, 2005, 08:57:15 am »
Dit is echt zo herkenbaar allemaal!
Dat voor het eerst in een boom zitten buiten. Het verbaasd om zich heen kijken van: wat gebeurd mij nu allemaal.  :hart:

Sjakko is precies hetzelfde gewiekt als Coco. De veren vallen er ook heel mooi over heen! Ziet er veel belovend uit!  :thumbsup:
Echt leuk.

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: juli 06, 2005, 10:04:41 am »
Pff, ben ik even niet op het forum, mis ik het leukste: Loes en een gekortwiekte Sjakko!

Maar toppie dat het zo goed gaat. Levert mooie plaatjes op, he, je eigen grijze in een boom buiten! Hier kunnen ze het ook heel goed waarderen. Was gisteren trouwens erg grappig. 3 tamme gaaien op de schommelbank en de krulwilg en in de voliere Pappa- EN Mammagaai. Zo van wie kijkt er nu naar wie? Mammagaai is ook best lang buiten gebleven. Volgens mij vonden ze het machtig interessant om die andere grijzen te zien.

Leuk he, om je grijze gewoon mee te kunnen nemen en dat hij/zij (ik denk dat Sjakko een pop is) de wereld leert verkennen.

Overigens ben ik het niet met de da eens om de vogel te kortwieken waar jij NIET bij bent. Jij bent namelijk de zekerheid, de vertrouweling van de vogel. Hij/zij heeft steun aan jou. Ik kortwiek Riboet nu zelf en dat vind ze ook niet leuk, maar ze komt wel meteen weer naar me toe. Ik had dat zelfs met de gaai van Pippo. Een verwijt naar de baas maken ze niet.
Ik heb juist het idee dat ze omdat jij er bij bent (NIET gaan troosten, gewoon neutraal blijven, doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is) het voor de vogel juist veel minder eng is.

En dat landen, dat leert ie nog beter hoor. De eerste landingen hier na het kortwieken waren ook 'ploflandingen'. Nu zijn het echt glijvluchten. Middel komt heel ver als ie van 2 meter hoogte naar beneden zeilt. Ik geloof dat Middel het nog steeds sneller vind gaan dan naar beneden klimmen en over de vloer lopen. Wel knakt hier wel eens een staartveer af. Middel heeft zelfs even het midden in zijn staart gemist, maar dat komt nu weer mooi terug.

Ik ga ervan uit dat je geen spijt hebt van je beslissing. Hihi, denk je nu niet: 'was dat het nou? Heb ik me daar over lopen op te winden? Ik kan nu veel meer doen met mijn gaai!'

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #62 Gepost op: juli 06, 2005, 10:46:20 am »
Nee, ik heb er zeker geen spijt van, het is echt heel leuk... ;)

Over het er wel of niet bij zijn, daar zullen de meningen ook over verschillen. In ieder geval neemt hij/zij het me nú ook niet kwalijk! Er is niets aan de hand in principe. Het is wel zo dat ik misschien iets te hard van stapel loop met mee naar buiten nemen. Gisteravond bijvoorbeeld als ik hem weer op wou latne stappen, liep ie snel weg, zo van o jee daar komt ze weer, ik vind het nu wel even genoeg hoor! En dat respecteer ik maar..
 Ik vind dat landen wel eng hoor, ik heb die foto van Jaantje gezien van dat bloederige borstbeen...

Geinig dat Pappa- en Mammagaai die drie donderstenen zo interessant vinden.. :)

Tommy

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juli 06, 2005, 18:08:42 pm »
 :hart: :hart: Wat een super mooie fotos!!!!!!!!
Vooral die in t gras tussen de madeliefjes :hart:

Fijn dat t julie bevalt hoor  :-* ;D

miekje

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: juli 06, 2005, 18:35:18 pm »
He Loes! Wat goed dat het zo is afgelopen!  :thumbsup:
Ben hartstikke blij dat Sjakko en jij het nu zo naar jullie zin hebben!
En wat een leuke foto´s. Je ziet hem inderdaad heel verbaasd, maar toch ook vrolijk om zich heen kijken  :hart:

Wickingh

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: juli 06, 2005, 19:59:14 pm »
Hai ,

overigens ben ik het wel met de da eens dat je als eigenaar verzorger er beter niet bij kan zijn of iig buiten beeld ,om te voorkomen dat hij/zij het jouw ook kwalijk gaat nemen,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #66 Gepost op: juli 06, 2005, 20:15:27 pm »
Zie je... daar zullen de meningen ook over verdeeld zijn..  ;)

miekje

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: juli 06, 2005, 22:44:53 pm »
Daar krijg je inderdaad ook weer zo een discussie van, net zoals bij het voor of tegen van kortwieken zijn.  :CENS

Wickingh

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: juli 06, 2005, 22:48:04 pm »
Daar krijg je inderdaad ook weer zo een discussie van, net zoals bij het voor of tegen van kortwieken zijn.  :CENS

Hai,

was dit dan geen discussieforum?

Dat dacht  :CENS ik tenminste , zit ik dan al een half jaar verkeerd   ??? ,

mvg Frank

miekje

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: juli 06, 2005, 22:55:55 pm »
Hai,

Dat dacht  :CENS ik tenminste , zit ik dan al een half jaar verkeerd   ??? ,

mvg Frank

haha,  ;)  :P

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #70 Gepost op: juli 06, 2005, 23:06:49 pm »
Niks mis met discussies hoor!  ;)

Ik vind het juist altijd zeer nuttig om heel veel gedachtes over bepaalde zaken te lezen. Dit is er 1 van.

Dus spuien maar  :thumbsup:

Nanda

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: juli 06, 2005, 23:27:43 pm »
Hai,

Dat dacht  :CENS ik tenminste , zit ik dan al een half jaar verkeerd   ??? ,

mvg Frank
;D ;D ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #72 Gepost op: juli 07, 2005, 10:41:07 am »
Discussieer maar raak hoor!!!  ;)

Sjakko en ik beginnen aardig over de ervaring heen te komen, haha. Het is  niet niks hoor, moet ik eerlijk zeggen. Gisteren was het duidelijk dat Sjakko er nog mee aan het worstelen was. Hij at niet veel, was nog steeds wat verbaasd.. Niet bang of zo of onzeker, gelukkig. Ik kan me ook wel voorstellen dat hij dit allemaal moest verwerken en tot zich door laten dringen.. De hele reis al, voor het eerst in zo'n kattenvervoersding (hoe noem je zoiets?) enz. enz.

Vandaag is het gewoon weer de vrolijke Sjakko die ik ken. Vanmorgen vroeg hij meteen al om naar buiten te mogen. De zon scheen flauwtjes en ik heb hem in de klimboom in de tuin gezet en ben zelf wat gaan vegen, opruimen etc. in de tuin. Hij praatte volop en zat te spelen met de veters. Hij schrikt nergens van en zit lekker in zijn vel!!! Ik ben echt blij dat ik het gedaan heb en denk dat ik er zelf meer moeite mee heb dan hij.. Als er bijvoorbeeld duiven overvliegen waarbij je duidelijk het geluid van de vleugels hoort, zoals je dat bij hemzelf ook hoorde, denk ik: wat zou hij nu "denken"? Haha, tis dus nog even wennen en verwerken, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Ton zei gisteren toen de buitendeur openstond: Oh, die kan ik nu gerust open laten met spullen uiladen en naar binnenbrengen... Dat soort voordelen heeft het allemaal, je hoeft niet meer zo op te letten met ramen en deuren..  :thumbsup:

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: juli 07, 2005, 10:48:39 am »
Super Loes, een leuke foto's! Hij heeft het duidelijk naar zijn zin. Wat je omschrijft... wat zal hij denken als er andere vogels overvliegen, dat herken ik! Hihi.
Als ik je foto's zie, denk ik bijna dat Sjakko een meiske is. Heel fijn koppie. Lijkt wel een beetje op Lovey, waarvan ik ook denk dat het een meissie is.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #74 Gepost op: juli 07, 2005, 11:18:54 am »
Ik denk dus ook dat hij een popje is.. En nu hoor ik hier toch ook velen die dat denken... Lijkt me zo gek een poje met de naam Sjakko, dat is zo mannelijk..
Ik riep net Sjakka naar Sjakko, hij keek wel meteen.. hihi  ;D