Auteur Topic: mijn papagaai bijt......help  (gelezen 1614 keer)

diana/lorre

• Gast
mijn papagaai bijt......help
« Gepost op: juli 05, 2005, 02:16:57 am »
Hoi ik ben Diana ,mijn vriend en ik hebben sinds januari een amazone papagaai.
Het is een man en hij heet lorre.
Er is alleen 1 probleem , hij bijt heel hardt.
Je kunt hem wel kriebelen over zijn kop en hij geeft ook zijn pootje om te kriebelen .
Maar voor je het weet hangt die in je vinger. >:(
Zo van het ene moment kun je echt van alles met hem, en zo verandert hij in een >:D. Hij heeft mij zelf al een keer aangevallen,hij beet eerst in mijn vinger daarna belande hij op mijn schouder en beet in mijn oor ,en daarna nog eens in mijn schouder. En het ergste is nog daarna lacht die je ook nog uit :'(. :).
Nou is mijn vraag of iemand mij kan helpen met dit pijnelijke probleem.
Ik zou zo graag willen weten hoe dit komt ,en hoe ik van dit probleem af kom.
Ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen .
alvast bedankt groetjes Diana

Koko

• Gast
Re: mijn papagaai bijt......help
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2005, 02:31:42 am »
 :) ik heb er ook zo een, ook een Amazone, ik weet precies in wat voor een stemming hij is s morgens.
Is hij gezellig dan babbelt ie wat, heeft hij een slechte dag dan kijkt hij heel kwaad, en oh wat een pech, dan wordt er alleen maar wat gebabbelt tegen Rico de andere Amazone, wedden dat Koko dan zo bij draait.
Dus advies van mij werkt perfect gewoon negeren en weg lopen van hem.

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2005, 09:25:01 am »
Je kunt aan de ogen zien of ze kwaad zijn. Als de pupillen van groot naar klein veranderen en als de vogel zijn nekveren op zet dan moet je oppassen. Dan waarschuwt hij je!
Misschien dat het per ongeluk ging maar je kunt het beste de vogel niet op je schouder toelaten. Ook niet als hij wel lief is. Ten eerst is het gevaarlijk voor je gezicht en ten tweede komt het de dominantie niet ten goede omdat hij veel te hoog zit!
Mocht hij toch bijten probeer dan niet terug te trekken. (is makkelijker gezegd dan gedaan hoor). Zodte de vogel begrijpt dat het geen zin heeft om te bijten. Hij bereikt er niks mee.

Dus let op de waarschuwingen en negeren of niet terug trekken en daarna negeren!

Gr Corina

fujimo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 05, 2005, 11:28:50 am »
Inderdaad , zoals Corina het schrijft.
Ik weet niet hoe hoog de kooi van Lorre is maar het is beter om de kooi lager te zetten dan schouder hoogte zodat jij op hem neer kijkt ipv lorre op jou.
Ik heb ooit de poten onder de kooien gezaagt zodat ze lager dan ik zijn.
Kijk maar in het wild daar zit de dominanste vogel ook het hoogst dus je moet zorgen dat je Lorre ondergeschikt maakt aan jou en wat heel belangrijk is , totaal niet reageren als Lorre je bijt, dus geen enkele ractie geven en hem daarna volledig negeren , zelfs niet aankijken.
Bij goed gedrag van Lorre beloon je hem dmv je stem of door het geven van iets lekkers.

ik weet het is moeilijk om niet te reageren als je hard gebeten wordt maar het is echt beter.

Succes

gr Eric

Reina

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2005, 18:26:39 pm »
Ook wij hebben de poten van de kooi eraf gehaald, zat met schroeven vast.
Nu staat de kooi maar op ongeveer 5 cm hoge poten, dus erg laag. ze kan nu ook gewoon op de grond komen en lekker rond lopen. maar het helpt echt als de kooi lager hebt staan

LaSignoraMusica

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2005, 23:14:34 pm »
De open speelkooi waar ze allemaal los in en op zitten overdag is eigenlijk ook iets te hoog. Mijn tamelijk bejaarde geelvoorhoofdamazone-man Borre is na een poosje kwalitatief goed voer aardig aan het bijkomen en heeft ook aardig wat praatjes. Inderdaad, opgezet kuifje plus nekveren, flitsende pupillen, wijde staart en aanvallen maar. Zodra ik hoger sta dan hij is het over. En dus ga ik maar even op een opstapje staan, die kooi is nl. maar tijdelijk. Een echte speelboom is in de maak. Ook als Borre op mijn fiets zit en ik moet even bukken ( om een gaai op te laten stappen die hij er net van af heeft gejaagd) dan loop ik de kans om door Borre besprongen te worden. Zodra ik hem op borsthoogte of lager heb is hij hardstikke lief. Onder de douche kan ik zijn kopje in mijn handen nemen, zijn snavel overal aanraken en zijn rug masseren. Ik oefen ook veel met Borre, met het bekijken/voelen aan voorwerpen bijvoorbeeld. Soms neem ik hem mee in de groep, maar soms werk ik ook één op één met hem. Bijten is een gevolg van onzekerheid. Dominantie/ onzekerheid ligt in elkaars verlengde: de hoogste plek bemachtigen en zorgen dat je 'm houdt. Door 'm veel mee overal naartoe te nemen wordt de papegaai zekerder, en dus de behoefte om het hoogste punt op te zoeken en te bijten ( lees: de boel onder controle te hebben) minder groot.

diana/lorre

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2005, 12:35:43 pm »
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.
We gaan meteen de stokken in zijn kooi een stuk lager zetten.
Hij staat namelijk naasr de pc , en als we er naast zitten en hij zit op zijn bovenste stok dan zit hij boven ons.
Ik hoop dat het werkt .
Bedankt voor jullie tips groetjes diana/ lorre   :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 06, 2005, 13:16:25 pm »
graag gedaan hoor ;)

diana/lorre

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2005, 13:19:21 pm »
Hallo allemaal ik heb nog een vraagje ????
Ik wil graag een foto van lorre hier op zetten .
maar ik krijg het niet voor elkaar  :-[ :-[
Kan iemand mij misschien helpen ??????
Snap er geen bal van .
En ja ik ben blond :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2005, 16:22:11 pm »
Kijk even hier  ;)