Auteur Topic: Doen of niet doen ?  (gelezen 5267 keer)

Poeh

• Gast
Doen of niet doen ?
« Gepost op: juli 06, 2005, 13:33:12 pm »
Wij zijn een koppel zonder kinderen en overwegen de aankoop van een kaketoe. We hebben wel een beetje onze reserve omdat we op de 9e (hoogste) verdieping van een flatgebouw wonen. Wat is jullie ervaring met het volume en veel/niet veel roepen van een kaketoe ?

We werken ook beide fulltime. Hoeveel tijd zijn jullie 's avond bezig met jullie dieren ? Wij moeten geregeld 's avonds nog weg (na 8u). Zien jullie hier problemen komen of zou dat wel kunnen lukken ?
Wat is jullie mening ?

jaantje

• Gast
Re: Doen of niet doen ?
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2005, 13:46:43 pm »
tsja, ik zou als ik jullie was er niet aan beginnen. :(
zoals je al zelf zegt jullie werken fulltime en jullie gaan geregeld weg.

heb zelf geen kaketoe maar een amazone en grijsje en hier krijgen ze zowat de hele dag aandacht. ;)
af en toe word er hier ook geschreeuwd en dat is een behoorlijk hard geluid kan ik je zeggen.
ik weet niet wat je band met je flatgenoten is :CENS
maar houd er rekening mee dat bijna elke papegaai weleens schreeuwt.

er volgen ongetwijfeld nog reacties,grtz Diana.

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2005, 14:26:38 pm »
Hoi,

Ik denk ook dat een kaketoe voor jullie geen geschikte vogel is.
Jullie werken de hele dag, ook 's avonds de deur uit. Wonen in een flat.
Hmmmm, volgens mij zou dit tot behoorlijke problemen kunnen komen.

Een kaketoe of papegaai heeft behoorlijk veel aandacht nodig, en als ik je stukje lees denk ik dat jullie het beestje niet voldoende aandacht kunnen geven.
Vooral als jullie keus zou vallen op een kaketoe, dit is namelijk niet de meest makkelijke vogel om in de huiskamer te houden. En qua geluid vrees ik dt je buren het niet erg op prijs zullen stellen. ;)

Maar kijk eens rustig het forum rond, er staan een hele hoop verhalen en ervaringen van mensen en vragen kan natuurlijk altijd :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2005, 20:23:54 pm »
Hai,

ik sluit me aan bij de vorige sprekers, wat je wel zou kunnen doen ipv een kaketoe een koppel edels aanschaffen dan zit je in dezelfde prijsklasse en hebben de vogels afleiding aan elkaar,

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2005, 22:11:04 pm »
Ik zou helemaal geen dier aanschaffen :-[ En zeker geen papegaai of kaketoe!!
Sorry...vrij hard misschien, maar als je fulltime werkt...beide.. en ook nog savonds vaak weg bent, dan is er in je leven geen plek voor dieren.Je hebt het dier gewoon niet veel te bieden, behalve misschien duur voer en kooi enzo, maar daar draait t niet alleen om.
Misschien kun je een vis nemen?, maar dat is wel heel iets anders ;D.

Frank...ook een koppel edels kan naar mijn idee beter ergens anders wonen dan 9 hoog bij fulltime werkende mensen ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2005, 22:16:57 pm »
Hai,

opzich mee eens, maar als mensen het in hun hoofd zetten dan zie ik liever dat ze een koppel edels aanschaffen dan een kaketoe, want juist een kaketoe zal zeker in zo'n geval dood gaan van ellende en een koppel edels in een grote voliere geef ik dan nog een kans.

Maar je hebt gelijk en ik had dat ook moeten zeggen .  :-[

Volgende keer zal ik weer op zijn Wickyaans reageren,

mvg Frank

Ps volgende reactie ok?

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2005, 22:18:14 pm »
Hai,

neem in hemelsnaam goudvissen en niet in een kom maar in een fatsoenlijk aqaurium,

mvg Frank

PS  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 06, 2005, 23:25:29 pm »
Hai,

neem in hemelsnaam goudvissen en niet in een kom maar in een fatsoenlijk aqaurium,

mvg Frank

PS  ;)

Nou ja, jammer dan. Ik had nog wel een paar van mijn 23 koudwatervisjes in de aanbieding ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 06, 2005, 23:31:58 pm »
Hai Nanda,

sardientjes zijn erg lekker met een beetje knoflookboter,  ;)

mvg Frank

Ps is Jenny al over haar trauma van maandag heen?

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2005, 23:34:52 pm »
Hai Nanda,

sardientjes zijn erg lekker met een beetje knoflookboter,  ;)

mvg Frank

Ps is Jenny al over haar trauma van maandag heen?

Frank, dan ga ik toch voor de slakken met knoflookboter hoor, en laat mijn sardientjes lekker in de KOM ;)

Jenny is wel sinds 2 dagen erg veranderd, ze is helemaal uit haar doen. Ik denk dat we maar eens een psycholoog moeten raadplegen :'(

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2005, 23:37:26 pm »
Hai Nanda,

wat kost zo'n consult van dr.H ook al weer, daar zal ik dan wel in bijdragen hoor, zo ben ik ook wel weer, ;)

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 06, 2005, 23:39:06 pm »
 :thumbsup:

ik stuur je de rekening wel ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2005, 20:53:57 pm »
 ;D ;D ;D

Uhmmm neemt de topic starter nou nog een kaketoe? Of toch goudvissen? :)

Poeh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 08, 2005, 09:28:43 am »
Een kaketoe al zeker niet. Of we een nadere vogel (of 2) nemen, laten we nog een tijdje in het midden. Eerst willen we nog wat babbelen met mensen die ervaring hebben met papegaaien. Ik kan bijna niet geloven dat je je in huis moet opsluiten als je hieraan begint. Zijn er dan geen werkende mensen die een papegaai hebben ? Of zie ik dat verkeerd ?

jaantje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 08, 2005, 10:08:12 am »
hoi poeh,
opsluiten in je huis hoef je je zeker niet als je een vogel hebt.
maar ik ga b.v nooit op vakantie en niet alleen omdat ik gaaitjes heb,heb ook nog andere dieren en ik krijg het niet over mijn hart om ze naar een pension ofzo te sturen.
ik werk ook maar 3 uurtjes p/d.
werkte eerst in het ziekenhuis als voedingsassistente maar dat heb ik opgegeven voor mijn dieren(had toen nog geen gaaien)omdat ik vind dat je anders niet aan dieren moet beginnen.misschien extreem,but that's me :)

er zijn hier meer mensen die een gaai hebben en full-time werken.
ik vind alleen persoonlijk dat als je al de hele dag werkt en dan nog geregeld sávonds weg moet je er NIET aan moet beginnen.
want wat heb je dan aan de gaai en andersom ???
zo,n diertje heeft heel veel aandacht nodig en bewegingsvrijheid.
dus zint eer gij begind ;)