Auteur Topic: Doen of niet doen ?  (gelezen 5283 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Doen of niet doen ?
« Reactie #15 Gepost op: juli 08, 2005, 10:18:36 am »
Toen ik Sjakko kreeg, was ik ook erg verbaasd hoeveel aandacht een gaai nodig heeft.. Ik heb ook twee honden en twee katten, maar een papegaai is héél wat anders. Ik merkte dat die gewoon een persoonlijkheid in huis er bij was, die méér aandacht nodig heeft dat een hond of kat... En dan de hele dag en vaak nog de avond ook alleen zitten... Nee..

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juli 08, 2005, 10:54:49 am »
Precies..in zo'n situatie moet je gewoon eerlijk zijn en het niet doen!

Ik zie ook niet helemaal het nut van eeen papegaai als je zoveel weg bent. Een soort thuis wachtende entertainer? ??? Sorry, maar dat is toch gewoon sneu voor het dier. Het is een gezinslid...laat je je kind zolang alleen thuis in een box? NEE ,nou, neem dan ook geen papegaai...uiteindelijk is die de dupe, gaat problemen geven (vind de baas dan vaak) en wordt weer weggedaan. Dat is dan waarschijnlijk het zoveelste huis, want tijd voor een jonge gaai hebben jullie zeker niet.

Als hij zolang thuis zit, zonder jullie, dan hoef je niet te denken dat hij blij is als je er weer bent hoor. Misschien blij, maar wil dan ook alle aandacht! En kun jij het voor jezelf goedpraten om zo'n inteligent dier te laten ver eenzamen?  :o

Er zijn hier vast meer die werken, of alsnog moesten werken. Maar jullie situatie is nu dusdanig dat je gewoon GEEN papegaai kunt hebben laat staaan aanschaffen!. Wees asjeblieft verstandig en niet egoistisch ;) Zelfs 2....nee hoor, en dan zeggen, we hebben geen tijd om 2 tam te maken? Zoals je zo vaak leest in advertenties waar 1 van beide te koop wordt aangeboden? Je hebt inderdaad geen tijd om een band op te bouwen, dus zet t uit je hoofd. :-*

Keiharde mening, sorry, dat weet ik en is niet persoonlijk, maar beter dit dan weer zo'n sneue gaai die niet tot z'n recht komt en waar een ander ooit de problemen van mag oplossen ;) Als je dit allemaal nog niet wist, weet je zo wie zo te weinig om er 1 te nemen...vind ik dan he? :-[

Tommy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 08, 2005, 10:59:28 am »
Misschien kun je een leuke kamer voliere nemen met een paar grasparkietjes of valkparkietjes ofzo?

Daar kan ik me nog iets bij voorstellen....hoewel ook daar niet uitgehaald kan worden wat erin zit. Maar deze vogels staan er om bekend dat het opzich geen probleem is als je overdag weg bent ;)

En leuk zijn ze wel! :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: juli 08, 2005, 11:04:24 am »
Goed plan, Daphne..  ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 08, 2005, 13:38:04 pm »
Hoi,

Ik werk zelf ook en heb toch een papegaai.
Ik heb heel goed afgewogen wat ik wilde. Mijn keuze was gevallen op een bonte boertje omdat die erom bekend staan dat ze zich goed zelf kunnen vermaken. Wel is het natuurlijk van belang dat ze zich doed kunnen vermaken in de tijd dat je weg bent, dwz voldoende speelgoed in de kooi, flink wat sloopwerk aan takken enz.
Ik moet zeggen dat het heel goed gaat.
Wel ben ik om half 4 thuis en ga eigenlijk 's avonds nooit weg.
Zodra ik thuis ben word de vogel overal bij betrokken, bij het eten koken, douchen enz.
Ik heb niet het idee dat tatoo aandacht tekort komt. Het is een erg lief beestje.
Ik vindt zelf dat ik een goede keuze heb gemaakt ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 08, 2005, 13:50:31 pm »
Nanda, ik vind dat ook een goede keuze, maar je situatie klinkt alweer heel anders dan die van hun ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: juli 08, 2005, 13:58:39 pm »
Is absoluut heel anders.. Doordat je een kleine dochter hebt, ben je ook veel thuis en is Tatoo gewoon lid van het gezin, waar veel gebeurt... Prima keuze.. ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 08, 2005, 14:00:19 pm »
helemaal mee eens  :thumbsup: :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 19, 2005, 11:27:18 am »
Ook ik vindt dat als je fulltime werkt en s'avonds ook nog eens weg moet je geen papagaai moet aanschaffen.
Ik werk dan niet, ben gewoon huisvrouw en merk dat mijn gaaitje veel aandacht nodig heeft. het is net een kind die aandacht nodig heeft en zo ga ik er ook mee om.
ze word overal bij betrokken ;)
Ik ga zelfs ook niet op vakantie, ik laat haar niet alleen ook niet als iemand anders voor haar kan zorgen, dat doe ik haar niet aan.
we gaan wel eens een dagje weg dat is meestal alleen in vakanties, maar we zijn altijd 's avonds weer thuis. en als we thuis komen dan is ze altijd erg blij en begint ze altijd erg mooi te fluiten.

Dus ik ben het met mijn andere voorgangers eens, als je veel weg bent moet je geen gaaitje nemen, ze hebben net als een kind veel aandacht nodig. ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 26, 2005, 20:12:50 pm »
Ook ik weet dat je geen gaai moet nemen al je veel weg bent, het beestje heeft gewoon veel aandacht nodig net zoals een klein kind.
Ik ben bijna altijd thuis en praat veel tegen hem.
We gaan wel met vakantie maar dan komt m'n dochter met haar gezin hier in huis. Zij is een papegaai gewend en weet hoe ze ermee om moet gaan. Gino is een heel makkelijke gaai, schreeuwd nooit en is eigenlijk nergens bang voor. Het enige is dat hij zelden uit zijn kooi komt, ik denk dat hij daar alles heeft wat hij nodig heeft. Soms in de tuin wil hij nog wel eens een klein wandelingetje maken.
Mijn vriendin kan hem er wel uit halen en dan zet ze hem ergens achter in de tuin neer waarna hij weer op zijn gemak naar de kooi wandeld.

Koko

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juli 26, 2005, 20:30:53 pm »
Precies..in zo'n situatie moet je gewoon eerlijk zijn en het niet doen!

Ik zie ook niet helemaal het nut van eeen papegaai als je zoveel weg bent. Een soort thuis wachtende entertainer? ??? Sorry, maar dat is toch gewoon sneu voor het dier. Het is een gezinslid...laat je je kind zolang alleen thuis in een box? NEE ,nou, neem dan ook geen papegaai...uiteindelijk is die de dupe, gaat problemen geven (vind de baas dan vaak) en wordt weer weggedaan. Dat is dan waarschijnlijk het zoveelste huis, want tijd voor een jonge gaai hebben jullie zeker niet.

Als hij zolang thuis zit, zonder jullie, dan hoef je niet te denken dat hij blij is als je er weer bent hoor. Misschien blij, maar wil dan ook alle aandacht! En kun jij het voor jezelf goedpraten om zo'n inteligent dier te laten ver eenzamen?  :o

Er zijn hier vast meer die werken, of alsnog moesten werken. Maar jullie situatie is nu dusdanig dat je gewoon GEEN papegaai kunt hebben laat staaan aanschaffen!. Wees asjeblieft verstandig en niet egoistisch ;) Zelfs 2....nee hoor, en dan zeggen, we hebben geen tijd om 2 tam te maken? Zoals je zo vaak leest in advertenties waar 1 van beide te koop wordt aangeboden? Je hebt inderdaad geen tijd om een band op te bouwen, dus zet t uit je hoofd. :-*

Keiharde mening, sorry, dat weet ik en is niet persoonlijk, maar beter dit dan weer zo'n sneue gaai die niet tot z'n recht komt en waar een ander ooit de problemen van mag oplossen ;) Als je dit allemaal nog niet wist, weet je zo wie zo te weinig om er 1 te nemen...vind ik dan he? :-[

helemaal mee eens

Groetjes
Boudewijn