Auteur Topic: Een ramp voltrekt zich  (gelezen 14107 keer)

waldy

• Gast
Re: Een ramp voltrekt zich
« Reactie #30 Gepost op: juli 07, 2005, 08:08:08 am »
jeetje zeg wat erg zeg :'( zo iets wens je toch niemand toe he
laten we hopen dat jij snel weer op nieuw kan beginnen
jeetje erg hoor dat zo alles onder je handen weg glipt
wens je veel sterkte toe hoor in deze hele moeilijke tijd voor jou . :-*

fujimo

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juli 07, 2005, 10:05:30 am »
Verdorie Ingmar, kom je een avond niet online zie je 4 pagina's met een startend k*t bericht.
Als het inderdaad een bacterie in het voer is ben ik benieuwd wie er nog meer heeft afgenomen van jou verstrekker.
Het is inderdaad uithuilen en opnieuw beginnen
Ik heb over het algemeen Catharina's zitten , dus als je interesse hebt in deze soort kun je bij mij kosteloos  een koppel jonge vogels komen halen , zijn in maart broedrijp.

Gr Eric

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juli 07, 2005, 10:12:32 am »
Ingmar, ik heb niet het hele topic gelezen maar uiteraard wel jouw berichtje.
Wat kl•te voor je! En voor je vogels, gedverdemme! Ook al word je nu goed geholpen, het blijft toch altijd erg als er dieren overlijden. Nu bouw jij wellicht minder sterk een band op met je vogels dan iemand die ze in de huiskamer hebben wonen, maar toch doet het pijn lijkt mij. Alleen al als je ziet dat je beesten lijden. Bah bah bah...

Ingmar

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juli 07, 2005, 10:25:44 am »
Verdorie Ingmar, kom je een avond niet online zie je 4 pagina's met een startend k*t bericht.
Als het inderdaad een bacterie in het voer is ben ik benieuwd wie er nog meer heeft afgenomen van jou verstrekker.
Het is inderdaad uithuilen en opnieuw beginnen
Ik heb over het algemeen Catharina's zitten , dus als je interesse hebt in deze soort kun je bij mij kosteloos  een koppel jonge vogels komen halen , zijn in maart broedrijp.

Gr Eric

Ben ik ook wel benieuwd naar eric, wie nog meer, heb in ieder geval al wel via de club alle kwekers laten inlichten, wat betreft je aanbod, is geweldig, maar ik heb het geloof ik al wel ergens vermeld weet het niet meer precies waar, catharina's zijn niet zo mijn vogels en als ik nu op alle aanbieidngen was in gegaan ook die per pb, had ik vandaag al ongeveer 40 koppels vogels zitten, vandaar dat ik even in de ratio moet denken en wel overwogen keuzes moet maken.

Wel wil ik wederom benadrukken dat het geen ondankbaarheid is, maar gewoon een keuze mijnerzijds.

Wel is dit een ongelooflijk top forum, als je ziet wat men voor elkaar over heeft

PS, inmiddels vno zelf de laatste 6 vogels uit hun lijden verlost, kon het niet meer aanzien, herstel was niet mogenlijk, dus dan maar korte hevige pijn en een handje helpen, kliknkt hard, maar voor de vogels het beste.

Inmiddels druk met de schoonmaak begonnen, op die manier blijf ik niet te lang tegen die rommel aankijken van vieze met dunne nontlasting besmeurde hokken.

Ik denk dat je maar beter snel door knt gaan en niet te lang bij de pakken neerzitten, dit kan nu eenmaal het lot van een kweker zijn. Hoop alleen niet te vaak mijn lot.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: juli 07, 2005, 10:37:18 am »
Niet te vaak.. Het is te hopen dat het nóóit meer gaat gebeuren. Ik ben ook heel blij met de reacties van de forumleden, hartverwarmend!  :hart: :hart: :thumbsup:

Ik moet er toch niet aan denken zeg dat ik ook zaad zou kopen waar een bacterie in zit.. Heb toevallig gisteren ander zaad gekocht, premium papegaaienvoer, wat er heel goed uitzag.. Je weet het verdikkie nooit..  ??? Het zou ons allemaal kunnen overkomen, ook degenen met één tamme huiskamervogel!!  :(

Ingmar

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juli 07, 2005, 10:52:15 am »
Is waar Loes nooit meer, maar als kwkeker loop je altijd wel iets meer risico, doordat je regelmatig vreemde vogels in je bestand haalt. In het verleden ook wel veel verliezen mee gemaakt, maar nooit zo ernstig als nu. En inderdaad het kan ons allemaal overkomen, al moet ik zeggen dat dit wel uitzonderlijk is. De meest vermoede oorzaak is toch dat het voer of in de fabriek of in de groothandel in aanraking is gekomen met ongedierte, maar daar zullen we wel nooit achterkomen.

Cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juli 07, 2005, 11:35:02 am »
Jeetje. Verschrikkelijk om te horen allemaal!  :'(  :'(
Heel veel sterkte met het je herstart!  :-*

Gr Corina

senna

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juli 07, 2005, 16:09:02 pm »
Och Ingmar,

Wat erg. Ik vind het zo vreselijk. En zeker kan je er maar beter niet te lang bij stilstaan anders is het gewoon niet te verwerken. Door zo'n stomme zak met voer.

Ik zal je geen vogels aanbieden  :) maar ik hou je wel in de gaten of ik en ron je tzt kunnen helpen.

Sterkte,

gr corina

Fireman

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juli 07, 2005, 16:14:38 pm »

Wat kl%&*te voor je Ingmar dit wens je jou zeker niet toe alles voor je vogels overhebben en je volledig inzetten in het forum en het nop. Nu komt er een tijd aan dat je alles even moet verwerken en op een rijtje zetten. Gewoon rustig aan doen en er zijn zo te lezen vast genoeg mensen die je weer willen helpen je vogelbestand op te bouwen. Voor deze mensen een dikke pluim.
Je moet je eigen niet akelig voelen dat je ze een, om het met een rotwoord te zeggen, handje geholpen hebt want dat is het beste geweest. Dieren ( alle levende wezens ) moeten niet een hele tijd lijden als je weet dat ze binnen een paar uur of dagen dood gaan. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je er toch mee door gaat. Doe het maar eerst rustig aan zodat je alles een beetje kan verwerken.

Het voer dat besmet was, was dat van een leverancier die zijn eigen voer maakte of van een merk dat je in de meeste winkels kunt kopen ?

Kimz

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juli 07, 2005, 16:21:52 pm »
Wat vreselijk Ingmar :'( , veel succes ermee! Groetjes, Kim.

Tommy

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juli 07, 2005, 17:04:17 pm »
Ohhhh Ingmar wat vreselijk voor je :o
Dat is cht een ramp! :'(

Heel veel sterkte joh!  :-*

The ZooTrotter

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: juli 08, 2005, 09:53:58 am »
Hallo Ingmar,

Een beetje late reactie van mijn kant, maar ook wij leven met je mee.
Wat een ramp, het lijkt wel of er een donkere wolk boven Parkieten-land
hangt. Jullie hebben dit niet verdient.

Ook ik ben nieuwsgierig naar wat voor voer het is geweest, en of indien mogelijk
de herkomst van de bacterie nog onderzocht gaat worden. Heeft de leverancier
die het zaad aan jouw leverancier geleverd heeft zijn zaad ook laten onderzoeken?

We wensen je veel sterkte

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #42 Gepost op: juli 08, 2005, 11:02:26 am »
Weet je nog dat er hier grasparkieten doodgingen achter elkaar en een nest jonge Pennanten.Ik zag het ff niet meer zitten om zo verder te gaan ,maar gelukkig dankzij leden van het forum heb ik me toch weer de moed weten te verzamelen om door te gaan en heb daar geen spijt van gehad.Vind het erg klote voor je!Hoop dat je je huisvesting(en) weer snel bewoond hebt.Helaas kan ik je geen vogels aanbieden die je zoekt,had je graag willen helpen.Succes! :thumbsup:

Ingmar

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juli 08, 2005, 11:05:08 am »
Hallo Ingmar,

Een beetje late reactie van mijn kant, maar ook wij leven met je mee.
Wat een ramp, het lijkt wel of er een donkere wolk boven Parkieten-land
hangt. Jullie hebben dit niet verdient.

Ook ik ben nieuwsgierig naar wat voor voer het is geweest, en of indien mogelijk
de herkomst van de bacterie nog onderzocht gaat worden. Heeft de leverancier
die het zaad aan jouw leverancier geleverd heeft zijn zaad ook laten onderzoeken?

We wensen je veel sterkte

Vanochtend nog contact gehad, het blijkt dat het voer besmet is geraakt bij de handelaar zelf en niet bij de fabriek of groothandel.
na grondig onderzoek, bleek dat meerdere zakken van 25 kg waren besmet. De oorzaak zo blijkt is afkomstig van muizen welke waren besmet met een bacterie. Door de ontlasting is deze in het voer gekomen en daar hebben de vogels weer van gegeten.

Er bleek een voersilo niet goed te zijn afgesloten, van waar uit de zakken met dat specifieke voer worden gevuld.

Zo zie je maar 1 klein foutje en je bent de sigaar.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: juli 08, 2005, 11:07:03 am »
Klein foutje? Als er muizen zijn (en die zijn er altijd, waar veel voer is)...  :(