Auteur Topic: happy bird pellets  (gelezen 17780 keer)

Reina

• Gast
Re: happy bird pellets
« Reactie #30 Gepost op: juli 08, 2005, 15:37:31 pm »
Nou ik heb hier alle dieren winkels en speciaalzaken gebeld, maar niemand verkoopt voer van witte molen. >:( wat moet ik nu doen?

Reina

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juli 08, 2005, 16:56:08 pm »
hehe, we hebben eindelijk een winkel gevonden hier die het wel verkoopt.
vanavond heeft jojo beterder voer met weinig zonneb.pitten :thumbsup: en maandag gaat ze aan de pellets

ruudswart

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: juli 08, 2005, 17:08:46 pm »
Leuk om dit alemaal te lezen, in elk geval heel veel succes met het overzetten op Pellets,

Onze Bonte Boer was binnen een dag over, vindt het nu heerlijk, maar krijgt nog wel elke dag een klein beetje zaadmengsel door de pellets, en blijft dan als eersat de zonnepitten eruithalen. Dus daar doen we er dan maar 2 per dag in, dan blijft het ook bijzonder voor hem en kun je hem er ook mee belonen als hij wat goeds gedaan heeft.

Veel succes en prettig weekend.

Ruud

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #33 Gepost op: juli 11, 2005, 08:59:38 am »
Succes met overzetten! Ik ben benieuwd.
Ik denk dat radicaal overzetten inderdaad het beste is, aangezien je een kieskeurig vogeltje heb  :)
Ik heb 4 van die kieskeurige krengetjes, van alles geprobeerd, toen was ik het zat, ben een dag thuis gebleven om ze in de gaten te kunnen houden en alleen pellets voorgeschoteld. Aan het einde van de dag kregen ze honger en gingen ze toch maar pellets eten!  :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juli 11, 2005, 14:24:00 pm »
Vandaag heb ik de pellets ontvangen en heb het net in jojo haar voerbakje gedaan ( zonder zaad ) haar reactie was de hele tijd kijken met zo'n fluit geluid, ik gaf haar net eentje en ze smeet het zo weg. nou op dit moment komt ze naar mij toe lopen, ze moet er nog niet veel van hebben

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #35 Gepost op: juli 11, 2005, 14:31:57 pm »
Ja ik herken het, mijn aga's gingen er ook mee gooien  ;D

De aanhouder wint hoor!  :thumbsup:

Reina

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juli 11, 2005, 14:38:16 pm »
het lijkt wel of ze er bang voor is, ze sprong ook iedere keer van de kooi af. nu heb ik haar in de kooi gezet met de deurtjes dicht. nu zit ze iedere keer zo'n fluit geluid te maken. en zit ze iedere keer naar haar voerbakje te kijken.
ook heb ik nu ff niks op de bodem van de kooi liggen, om haar poepje in de gaten te houden maar ook voor als ze aan het knoeien van pellets is.

Tommy

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: juli 11, 2005, 21:20:19 pm »
Het spijt me dat ik het zeg, maar je wordt ingepakt door je gaaitje ;)
En hij is wel onzeker hoor, anders zou hij immers niet bang zijn voor zon brokje. Eten komt later, laat hem er eerst aan wennen. Angsten moet je niet altijd ontzien...als ik dat had gedaan, dan zat Tommy nog altijd in een hoek eenzaam in zn kooi :( Ook aan pellets wennen hoort erbij, al was het om angsten te verminderen, angst voor zo,n klein brokje is immers onnodig ;) Later kun je altijd nog bepalen of je het wel of niet wilt voeren toch?

Tommy

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juli 11, 2005, 21:21:08 pm »
Oh ja, dit hier boven is ook nog een reactie op je gesloten topic hoor ;)

Ronald

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: juli 11, 2005, 21:22:47 pm »
Sluit deze dan ook maar heh Pascal. Net zo makkelijk toch?

Ronald.

Reina

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juli 11, 2005, 21:25:06 pm »
ja, ik reageer er toch niet meer op

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: juli 11, 2005, 21:34:12 pm »
Sluit deze dan ook maar heh Pascal. Net zo makkelijk toch?

Ronald.

Nou laten we dat maar niet doen. Ik ging net ook al buiten mijn boekje door die andere te sluiten. Ondanks dat dit op verzoek van Reina zelf was.

Deze blijft lekker open.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: juli 11, 2005, 21:36:48 pm »
Het spijt me dat ik het zeg, maar je wordt ingepakt door je gaaitje ;)
En hij is wel onzeker hoor, anders zou hij immers niet bang zijn voor zon brokje. Eten komt later, laat hem er eerst aan wennen. Angsten moet je niet altijd ontzien...als ik dat had gedaan, dan zat Tommy nog altijd in een hoek eenzaam in zn kooi :( Ook aan pellets wennen hoort erbij, al was het om angsten te verminderen, angst voor zo,n klein brokje is immers onnodig ;) Later kun je altijd nog bepalen of je het wel of niet wilt voeren toch?

Inderdaad Tommy. Orrie is bijvoorbeeld als de dood van een palmnoot. Wanneer ik hem wil geven gaat ie gelijk in de aanval  ???

Wanneer ik de palmnoot in zijn voerbakje leg bij de pellets, dan eet ie het op een gegeven moment wel op.  :CENS

Als je inderdaad op alles toe moet geven dan wordt het nooit wat met de gaai. Laat hem maar mooi wennen.

Tommy

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: juli 11, 2005, 21:49:44 pm »
Die gaaitjes zitten soms vreemd in elkaar he? Tommy en Guano hebben dat ook wel met dingen. Dat ze het aanvallen als ik het heb, maar normaal doen als het gewoon in hun buurt ligt ??? Rare vogels ;D Net of het gevaarlijk voor mij is ofzo en dat ze het daarom aanvallen ::)

Reina, ik denk ook niet dat je dit te persoonlijk moet opvatten hoor. Juist van dit soort topics kunnen mensen denk ik veel leren . Ieder mag zelf weten hoe hij of zij het wil doen, maar die keuze heb je immers pas als je kunt kiezen...en dat is door meerdere meningen te horen ;)

Ik kan me ook wel voorstellen dat je het sneu voor hem vindt, maar heel veel grijsjes zijn best bang voor nieuwe dingen. En dat hoeft echt niet zo te blijven. Als je angsten steeds weg haalt, zal hij zich steeds banger gedragen bij nieuwe dingen. Want dat werkt immmers goed om het weg te krijgen, maar wel zonde als dat voor allemaal dingetjes is waarbij het grote onzin is om bang te zijn he? Jij moet hem leren wat wel en niet eng is toch, want jij bent zn voorbeeld in de mensen wereld ;)

Nog een vraagje , hoop dat je antwoord wilt geven. Is hij ook bang voor andere dingen? Speeltjes of takken enzo? Of is het echt alleen voor pellets? ???

Verder...voel je nu asjeblieft niet rot ofzo, jij mag jouw keuzes maken, maar misschien kunnen we met een discussie allemaal weer iets leren :-* Jij hoeft er heus niet door te veranderen, dat is helemaal aan jou! :-*

Nanda

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juli 11, 2005, 21:59:22 pm »
Orrie is bijvoorbeeld als de dood van een palmnoot. Wanneer ik hem wil geven gaat ie gelijk in de aanval  ???

Volgens mij hebben alle vogels deze verschijnselen wel eens.
Soms als ik bij Tatoo met een stukje appel of iets anders aankom gaat ie ook wel eens in de aanval. Hoe dat komt, ik heb geen idee.
Maar ik hou het gewoon vast en hou het voor zijn neus. Dan pakt ie het daarna gewoon aan.
In het begin vreesde ik voor mijn vingers en schrok ook elke keer maar ook daar raak je aan gewend, want ik weet nu dat de aanval niet op mij gericht is.

Als ik niet laat merken dat ik van zo'n aanval niet schrik is de "paniek" bij hem ook zo verdwenen ;)