Auteur Topic: Heb ik een plukker????  (gelezen 1669 keer)

Nanda

• Gast
Heb ik een plukker????
« Gepost op: juli 09, 2005, 10:26:55 am »
Tatoo is behoorlijk door de rui heen gekomen.
Alleen zag ik vanmorgen een hele berg veren onderin de kooi liggen, wel een stuk of 8 :o
Terwijl dit normaal gesproken nooit gebeurd. Ja natuurlijk af en toe wel een paar, maar niet in ene zoveel.....
Wel had ik gezien dat hij al een kaal plekje onder zijn ene vleugel had, hij zit daar ook altijd veel te "poetsen"met zijn koppie onder zijn vleugeltje.

Hij maakte een heleboel kabaal vanmorgen toe wij nog boven waren dus ik nieuwsgierig kijken wat er in hemelsnaam aan de hand was..En daar zat ie, wild te schreeuwen op zijn schommel. Hij vroeg echt om aandacht. Toen ik hem eruit had wat het over.....ja, hij had succes met zijn actie :-[

Ik ben toch wel geschrokken moet ik eerlijk zeggen. Verveling kan het haast niet zijn. Hij heeft voldoende speelgoed en een grote wilgentak tot zijn beschikking ???

Kan dit een eenmalige "plukactie"van hem zijn? Misschien is het toch nog de rui? Of moet ik me zorgen gaan maken?
Wel heb ik hem meteen weer Juvenile gegeven voor wat "extra's"

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Heb ik een plukker????
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2005, 10:33:01 am »
Ik zou me niet meteen zorgen maken, wacht eerst maar eens af hoe het verder gaat en of er nog meer verenverlies plaatsvindt (waarvan je nu dus niet weet hoe en wat...)... Wij zijn allemaal een beetje erg zorgelijk volgens mij... Sjakko zit sinds haar kortwieken ook heel veel aan die vleugeltjes te poetsen en ik maak me ook al weer zorgen of hij niet zal gaan plukken eraan...  ;) Dus eigenlijk krijg je de raad van mij om je geen zorgen te maken, terwijl ik zelf ook de neiging heb om dat te doen... haha

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2005, 11:00:21 am »
Hai Nanda,

wel in de gaten houden hoor, en ik neem aan dat je ook gecontroleerd hebt op huidafwijkingen op die plek ennuh beestjes.

Loes het is misschien een idee om een zelfhulp groep oprichten van overbezorgde papegaaienhouders  ;) , ik heb nog wel een paar kandidaten in gedachten he Corina's  :) ,

mvg Frank

rocko

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2005, 11:27:18 am »
Hou het in de gaten maar probeer er vooral niet te veel aandacht aan te schenken. Ik bedoel; ze hebben heel vlug in de gaten dat ze er aandacht mee krijgen.

Zo is het namelijk met mijn grijze ook begonnen. Ook hij heeft een hele grote kooi, mag er dagelijks uit, en we zijn altijd bij hem omdat ie op ons werk is. savonds gaat ie mee naar huis.

Maar omdat ik zo gefrusteerd reageerde op de eerste veertjes is het volgens mij steeds erger geworden. Het is nu zo dat wanneer ik bij hem ben hij heel vaak begint te plukken. Alsof hij erge jeuk heeft. Doe ik de deur dicht, zodat ie mij niet ziet, dan houdt hij onmiddelijk op en roept mijn naam.

Maar hoe krijg je dat afgeleerd?  Ze zijn slim hoor!!
Ik ben nu de brandnetelknoflookthee aan het proberen.

Nanda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2005, 11:33:15 am »
Hai Nanda,

wel in de gaten houden hoor, en ik neem aan dat je ook gecontroleerd hebt op huidafwijkingen op die plek ennuh beestjes.

mvg Frank

ja, heb goed gekeken. Onder de douche kun je het goed zien omdat zijn veertjes dan aan elkaar kleven. Maar het is gewoon huid, niet stuk ook ofzo. En beestjes, ja natuurlijk let ik daarop. daar let ik juist altijd heel erg op. Maar ook die kan ik niet vinden.
Vanmorgen nog even gekeken onder zijn vleugel, maar dan zie je kale plekje niet omdat de donsjes eronder droog zijn nu.

Ik zal er inderdaad niet de aandacht op gaan vestigen en het negeren. Ik kan het overgens wel makkelijk in de gaten dat plekje.
Ik kietel hem vaak onder zijn vleugel, dan trekt ie zijn vleugel op en gaat lachen. :thumbsup:
Zo kan ik goed het plekje in de gaten houden ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2005, 21:37:45 pm »
Nou ik weet het niet hoor.
Volgens mij begint de rui nu alweer. Overal van die kleine witte donsveertjes.
Ik krabbelde Tatoo vanmiddag even lekker op zijn koppie en toen lieten er spontaan een stuk of 5 veertjes los.
Ik zag hier en daar ook weer hele kleine nieuwe pennetjes.

Ik moet me gewoon niet zo snel zorgen maken denk ik....... :(

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2005, 12:29:39 pm »
Ik herken dat paranoide gevoel wel hoor Nanda ;)
Maar er is vast niets aan de hand joh. Hij zal inderdaad wel weer in de rui zijn als ik je laatste berichtje zo lees. Bij Guano vallen er de laatste tijd ook vaker veertjes...ook soms als ik hem kriebel.