Auteur Topic: gestopt met....  (gelezen 2501 keer)

Reina

• Gast
gestopt met....
« Gepost op: juli 11, 2005, 20:13:37 pm »
Ik ben net gestopt met pellets geven.
vandaag ben ik ermee begonnen, maar ik doe mijn lieveling dat niet meer aan.
de hele middag durfde ze de kooi niet meer in en zat ze zielig te fluiten, en ze sprong iedere keer van haar kooi (terwijl ze dat nooit deed) en ze trilde als een gek. toen heb ik haar in de kooi gezet, ze bleef de hele tijd met 1 poot op de stok en 1 poot in de tralies zitten, ze durfde zelfs niet meer naar beneden.
ik heb dus haar oude voer gegeven, en ik moet nu het bakje voor haar houden wil ze wat eten, ze is gewoon helemaal bang. dus ik kap ermee, dit ga ik haar niet aandoen.
Ook vind ik de pellets niet zo lekker uitzien, het lijkt wel konijnen voer en het stinkt behoorlijk. nee, ik geef haar gewoon haar oude voer weer.

jaantje

• Gast
Re: gestopt met....
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2005, 20:18:54 pm »
hoi reina,

ja kan ik me goed voorstellen,ons grijsje wilt ook absoluut geen pellets.
heb al vanalles geprobeerd zonder resultaat.
onze jacko krijgt gekleurde pellets met zaadvoer.
hij vind de gekleurde wel lekker en alle andere soorten niet.
maar kun je niet gewoon zaadvoer met pellets erin geven en zo opbouwen?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2005, 20:21:31 pm »
Het went wel hoor Reina. Jij gaat alles weghalen waar ze bang voor is.. Dat moet je dus juist niét doen... Zo blijft ze een heel onzekere vogel helaas.. Gewoon doorzetten, dan is het haar probleem en ze zal dat écht oplossen! Sjakko ging vanavond mee met mij naar vrienden een aantal huizen verderop. Zij trilde ook win het begin, vond het allemaal maar eng. Ik deed gewoon of er niets aan te hand was (dat is dus wat je moet doen..) en ze wende vanzelf hoor! Op een gegeven moment zat ze volkomen ontspannen lekker te luisteren naar ons geklets. Je moet het gewoon negeren dat gedrag. Als ze altijd ontzien wordt als ze trilt en bang is, hou je dat gedrag er helaas in... ;)

Reina

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2005, 20:24:24 pm »
zelfs dat heb ik geprobeerd, ik heb gewoon een slimme grijsje, ze is niet gek ;D
dan gaat ze ook niks eten, ook haar oude voer niet. ik heb zelfs een pellet in mijn mond gedaan en dat moet ze dus ook niet. heb dus alles geprobeerd
dus gewoon weer haar oude voer gegeven en met veel geprobeerd te hebben eet ze gelukkig weer haar oude voer op dit moment.
dus ik doe dit nooit meer

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2005, 20:26:43 pm »
Hoe zien die pellets er dan in hemelsnaam uit?  ???

Mijn kleine aga - dondertjes gaan echt niet achteruit voor een klein brokje pelletvoer...en een grote grijze wel?

Ik denk dat je het voer in de kooi moet doen en even je vogel laten doen en zelf laten uitzoeken met het voer.
Klinkt heel hard, maar zodra ze voelen dat het vrouwtje het eigelijk al niks vind...en ik denk dat je vogel dat merkt bij je.

Niet zo snel alles wegdoen waar ze bang voor is, blijven proberen!

Gooi die pellets in haar bakje en doe verder normaal, wat je altijd doet. Negeer het je vogel, niet steeds gaan kijken enzo ;)

Zet um op!  :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2005, 20:27:31 pm »
ik heb gewoon een slimme grijsje, ze is niet gek ;D

Ja, precies daarom ;)

Reina

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2005, 20:30:02 pm »
Loes,

Ik laat mijn vogel niet de  hele dag in angst zitten, ze durfde totaal niet meer in haar kooi. en dat moet ik dan gewoon maar laten gebeuren?? nee, dat doe ik niet.
ik heb haar de hele middag in angst gezien en niet durfen eten en drinken enz..
dit lijkt mij ook niet echt goed voor je vogel.
ik doe het nu op mijn eigen manier, en geef haar gewoon haar oude voer.
en zeg nou zelf wie gaat die pellets nou eten, het ziet er niet smakelijk uit. dus groot gelijk heeft ze. ik zou zo'n eten ook niet moeten,
ik snap dat jullie je grijsje pellets voer geven, maar mijn grijsje wil dat niet en ik ga dat haar ook niet opdringen.

Reina

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 11, 2005, 20:33:43 pm »
Citaat
Ja, precies daarom 
en dan zeggen ze ook nog dat je dat dan moet mengen met zaad, maar dat werkt dus ook niet, want zodra ze de pellets ziet of ruikt of merkt dan laat ze de hele voerbakje links liggen.
ik vind het ook niet echt gezond om je vogel tot iets te dwingen. dat kun je niet maken. wij willen ook niet iets opgedrongen krijgen.

ze eet nou lekker gewoon haar oude voer. en daar voel ik mij prettiger bij en zij ook en daar gaat het om.

Reina

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 11, 2005, 20:43:05 pm »
Citaat
Hoe zien die pellets er dan in hemelsnaam uit? 

Mijn kleine aga - dondertjes gaan echt niet achteruit voor een klein brokje pelletvoer...en een grote grijze wel?

Ik denk dat je het voer in de kooi moet doen en even je vogel laten doen en zelf laten uitzoeken met het voer.
Klinkt heel hard, maar zodra ze voelen dat het vrouwtje het eigelijk al niks vind...en ik denk dat je vogel dat merkt bij je.

Niet zo snel alles wegdoen waar ze bang voor is, blijven proberen!

Gooi die pellets in haar bakje en doe verder normaal, wat je altijd doet. Negeer het je vogel, niet steeds gaan kijken enzo

Zet um op! 

Zeg hallo he, heb je mijn berichten niet goed gelezen?
Ik had de pellets de hele middag in het voerbakje in de kooi hangen. en ik heb haar laten doen, maar ze blijft op 1 plek zitten en trillen,
en ga mij niet de schuld geven dat ik onzeker was, want dat was ik niet. ik stond zelfs te popelen om daar aan te beginnen. dus ga niet gelijk oordelen.
ik laat het niet toe om mijn vogel bang en ongelukkig te zijn.
en ik ga mijn grijsje niet iets dwingen te eten wat ze niet moet.
dus wat er ook gezegt wordt, ik blijf bij mijn keuze en bij die keuze voel ik mij prettig en mijn grijsje ook.
en nog één ding, mijn grijsje is niet onzeker!!!!!!! ik ken haar tenslotte het beste

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: juli 11, 2005, 20:46:12 pm »
Hallo zeg, mijn bericht is geen aanval hoor, ik probeer mee te denken.
En ja ik heb je berichten wel goed gelezen.

Sorry hoor, ik laat me er verder wel buiten.

Nanda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2005, 20:48:47 pm »
Hoi Reina.

Niet zo defensief doen hoor ;) is nergens voor nodig.
Als jij je vogel geen pallets wil geven moet je dat zeker niet doen.

Toch vindt ik het wel jammer, want in pricipe is elke vogel op de pallets te krijgen. En dat hij er zo bang voor is wel zeker een teken van onzekerheid. Je hebt gelijk dat wij er verder niet over kunnen oordelen. jij kent je vogel tenslotte het beste, naar met wat jij schrijft is dit ook hetgene wat ik eruit op kan maken.
Maar als jij het bj zaadjes houdt is dat toch geen enkel probleem ;)

Reina

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 11, 2005, 20:49:36 pm »
goed zo, want ik heb niks aan kritiek dat ik gestopt ben of wat dan ook.
want dat werkt toch niet.
mijn keuze staat vast en ik weet wat het beste is voor mijn grijsje dan wie dan ook.
ik heb gegeprobeerd, maar ze moet het niet, dus dat accepteer ik.

Reina

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 11, 2005, 20:53:11 pm »
nanda,

dat is zeker geen probleem, maar somige lijken dat niet te accepteren en gaan dan zeggen dat ik bv onzeker ben dat ze dat dan ook is en dat ik het toch maar moet doorzetten enz..
daar zit ik niet echt op te wachten. ik heb het geprobeerd en het is niet gelukt, dus ik kan het accepteren, maar waarom de anderen niet??
daar word ik zo beu van en vandaar dat ik dan bot reageer.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: juli 11, 2005, 20:58:16 pm »
Ik wil hier toch nog even op reageren.
Mijn bericht was zeker geen kritiek, ik probeerde mee te denken.
Wat jij wel en niet doet met je vogel, is voor mij verder prima.
Maar misschien dat je in berichten dingen tegen komt, die je evt. nog zou kunnen proberen, en wil je dat niet, ook goed.
Er zijn meer mensen die dit forum lezen, dus misschien kunnen die dan wel info eruit halen, daar is een forum voor.

Dat is zeker geen kritiek, ik vind het jammer dat dat zo op je over komt.

Nanda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 11, 2005, 20:58:56 pm »
Ik weet zeker dat de anderen het allemaal goed bedoelen hoor. ;)
Aan de pallets zitten gewoon veel voordelen.
maar als dit jou keuze is is het toch prima.

Maar bedenk wel dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden (zo luidt het gezegde toch ???)
Kinderen lusten ook niet meteen spruiten maar als je het maar vaak genoeg aanbied en er een spelletje van maakt gaan de meeste kinderen het toch uiteindelijk eten en zelfs lekker vinden.

We proberen je alleen maar te helpen en ik vinst het jammer dat jij dat als kritiek opvat, juist omdat we allemaal het beste met je voor hebben ;)