Auteur Topic: gestopt met....  (gelezen 2489 keer)

Ronald

• Gast
Re: gestopt met....
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2005, 20:59:46 pm »
Hoi ik lees de topics net.

Is er geen manier dat je bijvoorbeeld iedere dag 1 of 2 of 3 pellets bij haar zaadjes doet? Het is echt heel erg goed voor ze. Ik dring je niks op en de anderen doen dat ook niet, maar het is gewoon bewezen dat pellets in combinatie met zaad gewoon het beste is voor je gaaitje.
Als je besluit je grijsje niet over te zetten op pellets dan is dat jouw keuze en die hebben we dan te respecteren. Vraag ik nog wel 1 ding van je.

Haal goed zaad met zo min mogelijk zonnebloempitten maar wel met variatie.

Kijk eens bij de bakrpoducten afdeling van een supermarkt en ga op zoek naar de zonnebloempitten en kijk achterop de verpakking. Dan zul je zien dat er 55% vet in een zonnebloempit zit en dat is toch echt te veel.

Veel succes mocht je nog een poging doen en anders hoop ik dat je mijn advies in je achterhoofd houdt.

Ronald.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2005, 21:03:37 pm »
goed zo, want ik heb niks aan kritiek dat ik gestopt ben of wat dan ook.
want dat werkt toch niet.
mijn keuze staat vast en ik weet wat het beste is voor mijn grijsje dan wie dan ook.
ik heb gegeprobeerd, maar ze moet het niet, dus dat accepteer ik.

Als jij geen kritiek wilt, dan moet je niet posten. Men komt met hulp voor jouw probleem. Iedereen wil je helpen. Een middagje pellets en de kooi en dan er weer uithalen omdat ze er niet van eten en er een beetje bang van zijn. Kom op zeg.

Japie en Orrie wilden er eerst ook niet van eten. Ik heb het 2 dagen aangekeken. Als ze eenmaal honger hebben dan moeten ze wel en dan gaan ze echt wel op zoek naar iets eetbaars. Bij Japie heb ik 1 keer terug moeten vallen op zaad omdat hij nog slecht van de pellets at. Even aansterken met zaad en toen weer op pellets. Weer van vooraf aan.

Hij eet het nu alsof hij nooit anders heeft gekregen.

En om even terug te komen op de kritiek. Ik heb ook kritiek op jouw manier van overzetten op pellets. Als het maar even niet werk weer weghalen, vervolgens om hulp vragen. Krijg je hulp, zie je het als een aanval en doe je er niets mee. Op zo'n manier stimuleer je iedereen wel om een reactie te geven.

Succes verder met het overzetten op pellets.

Reina

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 11, 2005, 21:06:03 pm »
Ronald,

zoals ik al eerde schreef, heb ik dat ook met voer vermengd, maar zodra ze een pellet ziet liggen moet ze niks van het voer meer weten en laat ze het links liggen.

maar mijn keuze staat vast, ik geef haar geen pellets meer.

naar mijn weten heb ik best wel goede zaad, ik gebruik sinds kort zaad van witte molen premium, daar zitten heel weinig zonnebloem pitten in. en daarin doe ik weer ei-krachtvoer en vitaminne druppels. ( ze zit in de rui ) en tussen door krijgt ze vaak fruit enz..

Reina

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2005, 21:09:00 pm »
Citaat
Als jij geen kritiek wilt, dan moet je niet posten. Men komt met hulp voor jouw probleem. Iedereen wil je helpen. Een middagje pellets en de kooi en dan er weer uithalen omdat ze er niet van eten en er een beetje bang van zijn. Kom op zeg.

Japie en Orrie wilden er eerst ook niet van eten. Ik heb het 2 dagen aangekeken. Als ze eenmaal honger hebben dan moeten ze wel en dan gaan ze echt wel op zoek naar iets eetbaars. Bij Japie heb ik 1 keer terug moeten vallen op zaad omdat hij nog slecht van de pellets at. Even aansterken met zaad en toen weer op pellets. Weer van vooraf aan.

Hij eet het nu alsof hij nooit anders heeft gekregen.

En om even terug te komen op de kritiek. Ik heb ook kritiek op jouw manier van overzetten op pellets. Als het maar even niet werk weer weghalen, vervolgens om hulp vragen. Krijg je hulp, zie je het als een aanval en doe je er niets mee. Op zo'n manier stimuleer je iedereen wel om een reactie te geven.

Succes verder met het overzetten op pellets.

Sorry, maar hier ga ik dus niet op in.
voor mij is deze topic gesloten.

ik zie jullie wel met andere topics, en hoop daar wel in goede harmonie met elkaar om te gaan, maar hierbij laat ik het topic.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2005, 21:23:10 pm »
Slot hierop gedaan

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: juli 11, 2005, 21:24:04 pm »
Loes of Eric, willen jullie dit topic archiveren?

Dank.

Pascal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2005, 09:01:35 am »
Nee, laat nog maar lekker even staan! Dit kan voor anderen ook leerzaam zijn. En iedereen mag zijn mening geven toch?
Jammer Reina, dat je je grijsje de baas laat zijn... Ze weet op een gegeven moment heel goed dat ze alleen maar angstig gedrag hoeft te tonen om haar zin te krijgen!!! Ik heb bij jou wel helaas het idee dat je meningen van anderen niet in je opneemt: zoals jij het voelt, zo moet het. Is het ooit in je opgekomen dat jouw gevoel wel eens niet het beste voor je vogel kan zijn? Je krijgt zo echt een onzekere vogel, die nooit zijn angsten hoeft te overwinnen en dus nooit zelfvertrouwen zal krijgen.. Ik vind het echt jammer, misschien moet je eens naar Jan Hooimeijer gaan, die legt het je wel uit. Hoewel je hier ook veel zou kunnen leren...als je er voor open staat  ;)

De discussie gaat hier verder! ;)
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2005, 09:09:40 am door Loes »