Auteur Topic: oranjekuif kaketoe in de cites lijst!!!!  (gelezen 4003 keer)

jacob1972

• Gast
oranjekuif kaketoe in de cites lijst!!!!
« Gepost op: juli 13, 2005, 22:31:15 pm »
Hallo,

ik las onlangs een stuk uit het parkieten soiciteit blad,
dat de oranjekuif halverwege dit jaar zou worden opgenomen in de cites lijst.
Nou ben ik daar naar gaan informeren (ik heb er namelijk een stuk of wat)
en het blijkt dat dit klopt.

Alleen het is mij nogal vaag
Ik kweek dit soort,en nou vertelden ze mij dat ik een vergunning moet aanvragen op het moment dat ik jongen krijg en als ik ze ergens anders onder wil gaan brengen.
Je moet op dat moment kunnen aantonen dat de vogels(kweekkoppel) die je hebt eerder bij je waren dan die wet er is gekomen.
Dat lijkt me knap,bijvoorbeeld bij mij ik heb een pop afkomstig uit nederlandse kweek.
De man daarentegen is van eigen kweek uit belgie.
maar toon dit maar aan.

En dit geld dus ook voor huiskamer vogels die van eigenaar wisselen.
althans zo legden ze mij dit uit.

Zijn er mensen die mij hier meer over kunnen vertellen????
hoe dit werkt,en wat hiervan klopt ??? :CENS

groetjes
jacob

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: oranjekuif kaketoe in de cites lijst!!!!
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2005, 22:33:50 pm »
zal geen antwoord op je vraag wezen maar als je ze (bij het ontbreken van een vaste voetring) laat chippen door een DA, dan staat er toch ook een registratiedatum van het chippen bij die voor het ingaan van die wet valt  ???

jacob1972

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2005, 17:33:13 pm »
nou dat zou een uitkomst kunnen zijn voor als dat zo zou zijn.
ze hebben bij mij namelijk allemaal wel een vaste voetring,alleen dat zegt niks over het feit dat je kunt aantonen dat je ze al had, ondanks dat daar een geboorte jaar instaat.

Maar ik hoor er binnenkort meer over van de instantie die daar over gaat.
ik hou jullie op de hoogte,want ik geloof dat er meer mensen zijn die dit soort in huis hebben en het willen weten.?.?.?

groetjes
jacob

ps. als er mensen zijn die een koppel willen vormen dan zal ik maar snel zijn ik ben namelijk bang dat ze straks helemaal onbetaalbaar worden!!
groetjes
jacob

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2005, 17:39:58 pm »
Hallo,

ik word helemaal gek van die zakkenwassers in Dordrecht bij Laser,ik heb ook een oranjekuif en daar heb ik Cites dokumenten bij aangevraagd, die worden afgewezen omdat het [nog] niet op de bijlage A staat van de citeslijst.Dus voordat je je goede geld in de aanvraag stopt zou ik 1st maar eens zeker willen weten wanneer dat nu exact ingaat, wel zou ik de jonge vogel met Cites gekeurde ringen laten ringen,

mvg Frank

ps heb je nog een pop van een jaar of 2-3?  ;)

jacob1972

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2005, 21:35:55 pm »
hoi,
ik begin het ook door te krijgen dat het daar helemaal top gaat.
ik heb een stapel papieren mee gekregen die je 3 keer moet doorlezen om te weten wat ze bedoelen.
maar het antwoord wanneer ze op de lijst staan,dat kan ik je nu vertellen dat is namelijk al zo alleen hier heeft een ambtenaar er nog 3 maanden voor nodig om het in orde te maken(dit is helaas geen geintje)
maar je hebt in principe geen papieren nodig!!
alleen als je hem/haar wilt verkopen!!
of als je jongen hebt dan hoef je alleen de jongen aan te geven met ringnummer en de ringen van bijvoorbeeld parkieten soiciteit zijn erkend.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken  :CENS

En frank:
Ja ik heb een pop zitten van bijna 4 jaar maar nee ik doe haar voor geen goud weg.
ik moest er eigenlijk wel om lachen, die vraag krijg ik heel vaak als ik over oranjekuifen begin  :)

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2005, 14:02:54 pm »

En frank:
Ja ik heb een pop zitten van bijna 4 jaar maar nee ik doe haar voor geen goud weg.
ik moest er eigenlijk wel om lachen, die vraag krijg ik heel vaak als ik over oranjekuifen begin  :)

Tja,

ik was er al bang voor,

mvg Frank

jacob1972

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 18, 2005, 21:50:48 pm »
he frank,

ik zag een oranjekuif man te koop staan op marktplaats is dat ie van jou??? :CENS

Ik krijg er heel soms nog wel eens er 1 aangeboden een pop,maar dan zijn ze meestal heel jong +/- 1 jaar als je daar intresse in hebt dan wil ik je het wel doormailen. 8)
groetjes
jacob