Auteur Topic: Broedstemming of niet???  (gelezen 1957 keer)

Dilemmy

• Gast
Broedstemming of niet???
« Gepost op: juli 15, 2005, 12:32:56 pm »
Momenteel vliegen mijn Catharina parkieten weer los in de voliere, want in de broedhok ging het totaal niet.
Ik heb daar alle broedhokken weer opgehangen voor de Catharina's in de hoop dat ze zo wel willen gaan broeden.

Het oudere koppel (donkergroene man uit 2003 en lichtgroene pop uit 2004) hebben al redelijk interesse in verschillende broedhokken ook helaas die veel te klein is voor hun. Ze zitten al lekker met elkaar te kroelen enzo en blijven ook echt bij elkaar. Ze vliegen elkaar echt letterlijk achterna.
Ik kom zelf regelmatig de voliere in omdat de parkieten jonkies hebben en nu zag ik me toch iets raars.... nou ja eigenlijk heel gewoon...
Het mannetje zat het popje te voeren.... tja dit had ik dus echt nog nooit gezien bij de Catharina's en was wel een vreemde gewaarwording.

Is dit een teken dat ze in broedstemming komen?????? Omdat dit de eerste keer is dat ik ze uberhaupt elkaar heb zien voeren. Zou ik dan nu eindelijk succes hebben met ze?????
Ik hoop zelf natuurlijk van wel... ook al wil ik nog niet heel blij zijn, want het is in het verleden al een keer mis gegaan.

poemke

• Gast
Re: Broedstemming of niet???
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2005, 12:34:23 pm »
hoi,

ik hoop het voor je...zelf weet ik het niet...heb ara's voor de hobby, toevallig man en pop van twee verschillende. voeren elkaar alleen maar.......

succes ermee!

lineola

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2005, 14:06:19 pm »
hoi, dat voeren is een goed teken. :thumbsup:

het kan best zijn dat ze in de stemming zijn, als de mannen de poppen beginnen te voeren, let ook maar eens op, als ze hun pootje optillen en met het achterwerk naar elkaar toegaan, dan willen ze paren, zodra ik dat zie bij m'n vogels zet ik ze apart en kun je meestal op een nestje rekenen, (ik spreek aleen uit eigen ervaring......maar volgens mij zit het met je vogels wel goed)
groetjes marjan

Dilemmy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2005, 18:05:51 pm »
Nou ik hoop het. Zou natuurlijk wel leuk zijn.
Ze zitten nog steeds gezellig met elkaar de veren te plukken en ik zag gister dat het vrouwtje al interesse begon te tonen in een broedblok, maar ze zit er nog niet in.
Ik laat ze nu gewoon in de vrije vlucht zitten, want in de schuur barst het momenteel van de muizen en die zullen ze dan weer storen waardoor het weer niks wordt.
Dus ik ga geduldig afwachten (alhoewel m'n geduld erg op de proef wordt gesteld).

Groeten Cinnemon

Dilemmy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2005, 17:25:19 pm »
Effe update...

Het koppel is toch in broedstemming. Ze bleven elkaar maar voeren en meerdere keren achter elkaar. Vandaag zag ik ze ook nog paren.

Gisteren zag ik al dat het kontje van het vrouwtje al wat dikker was, maar wilde me nog niets gaan inbeelden. Vandaag was het precies hetzelfde en de cloaca kan je nu ook echt heel goed zien. Dus ik ben benieuwd of het dit keer wat wordt.
Het vrouwtje is ook al regelmatig in een broedblok te vinden en gaat er ook regelmatig in en uit; misschien dat ze dicht op het leggen zit??
Groeten Cinnemon