Auteur Topic: Op vakantie met je gaaitje  (gelezen 1470 keer)

jose0069

• Gast
Op vakantie met je gaaitje
« Gepost op: juli 17, 2005, 21:19:14 pm »
Hallo luitjes,

Wij willen dit jaar op vakantie gaan naar Duitsland en we willen Layla meenemen, nu is mijn vraag moet ze niet ergens speciaal voor worden ingeënt?? :CENS
Bij honden is het zo dat ze speciaal moeten worden ingeënt als ze mee op vakantie gaan, is dat bij papegaaien ook zo :CENS ???

Tommy

• Gast
Re: Op vakantie met je gaaitje
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2005, 12:00:18 pm »
Joehoeeeeeeee Weet niemand het? ???
We hadden gehoord dat je ze verplicht moet laten chippen, of je moet een ander eigendomsbewijs hebben? En een gezondheidsverklaring toch?

Wie o wie weet dit precies?  :-*

Ronald

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2005, 13:39:39 pm »
Neem contact op met een Vogel-/Dieren-arts. Hij kan je er vast meer over vertellen. Er staan er genoeg op het forum dus waag er een belletje om zou ik zeggen.

Ronald.

jose0069

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2005, 15:21:40 pm »
Hallo allemaal,
ik heb contact gehad met Hedwig van der Horst, en zij vertelde mij dat ik een gezondheidsverklaring nodig heb voor Layla.
Moet ik morgen naartoe om een gezondheidsverklaring te gaan halen.
Had haar al gevraagd om Vrijdag dit te doen omdat ik dan toch aanwezig ben maar ze moet Layla ook zien en Vrijdag was ze er niet.
phoe phoe, de beestjes zijn bijna net zo duur als dat je zelf kost als je op vakantie toe gaat en wat een hotel durft te vragen voor een papegaai als je die met je meegaat.......... het is af en toe wel grof vind ik hoor.......  :(
En ook nog dat ik haar dan zelf eten en drinken geef en geen aparte kamertje voor haar nodig heb :CENS
Maarja beter met me mee als dadelijk terug van een logeerpartijtje en helemaal opnieuw beginnen overal mee...
thx voor alle tips van jullie :thumbsup:

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2005, 19:32:14 pm »
Vell plezier op vakentie met Layla!  :thumbsup:  :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2005, 10:40:06 am »
En.. weet je al wat? Hoe was het bezoek? ;)

jose0069

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2005, 15:04:40 pm »
Ja ik ben met Layla naar Hedwig van der Horst geweest, de dierenarts van het n.o.p.
Zij heeft Layla gekeurt, en ze is goed gekeurt  :thumbsup:.
Voor het buitenland heb je nou eenmaal een gezondheidsverklaring nodig zodat je kunt overleggen dat je papegaai niet ziek is en als het moet zijn kunnen ze contact opnemen met de dierenarts die haar op dat moment heeft nagekeken.
Ze hoefde geen chip of geringd te worden want dat is geen geldig bewijs dat de papegaai dan ook werkelijk van jou is, dat moet je dan kunnen overleggen met degene waar je papegaai daadwerkelijk ook vandaan komt ( handelaar, verkoper )
Aangezien Layla al verschillende baasjes heeft gehad, weet ik niet waar ze vandaan komt en heeft ze geen voetring om.
Als je nog verder weg wilt is dat weer een ander verhaal, dan gaat het weer anders in zijn werking, dan is een dierenarst niet meer genoeg :(
De keuring was zo gedaan, het gesprek duurde langer die ik met haar had over het op vakantie kunnen gaan met je gaaitje. ;)

miekje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2005, 15:27:17 pm »
Dus nu kan je veilig op vakantie!
Gelukkig!  :thumbsup:
Veel plezier  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: juli 21, 2005, 15:38:23 pm »
Fijn dat je nu met je gaai op vakantie kan. Maar ik vind het wel een tikkeltje vreemd dat je met alleen een bezoek en geen bloedtesten ofzo kunt verklaren dat een gaai gezond is.. Dan weet je toch nooit zeker of hij niet ziek is? ???

jose0069

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2005, 16:26:15 pm »
tja, ze heeft haar poepje na gekeken, ik weet niet of je daar iets uit kunt zien ??? :CENS
Verder heeft ze haar longetjes beluisterd en gekeken hoeveel ze woog.
En Layla is nogal onzeker en vooral toen ze achter in haar nek werdt gepakt ging haar hartje als een bezetene tekeer :), dat zit dus goed.
Ik weet niet of het bloed nagekeken moet worden, dat is nou net de vraag die ik niet gesteld heb, ships had ik wel aan moeten denken :(
Tja Vrijdag ga ik toch naar het N.O.P. en dan zal ik het eens vragen als we er op komen op dit onderwerp want dat wil ik natuurlijk ook wel weten

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: juli 21, 2005, 17:24:31 pm »
Voor testen op P.B.F.D. moet er in ieder geval bloed afgenomen worden. Maar het zal wel zo zijn dat ze het niet waarschijnlijk vond dat Layla dat zou hebben.. Dat was bij Sjakko ook zo, aangezien ze al 7 jaar is en altijd alleen gehouden is... ;) Maar ja, ik heb ook geen gezondheidsverklaring gekregen... En als er geen bloed afgenomen is kun je volgens mij nooit zeker weten dat hij niet ziek is...  ;)