Auteur Topic: ongewenste gast bij mijn voliere.... een ......  (gelezen 10585 keer)

eddykiprich

• Gast
ongewenste gast bij mijn voliere.... een ......
« Gepost op: juli 18, 2005, 22:16:50 pm »
DUIF!!! Hij is niet weg te slaan bij mijn kooi. Ik had vannacht het nachhok open laten staan zodat het lekker kon doorwaaien in mijn binnenkooien. Kom ik vanochtend met mijn slaapkop in de sluis tussen mijn nachthokken... zit de duif recht voor mijn neus. Maar zonder gein, ik heb een duif en die wil maar niet weg gaan. Hij heeft 2 "ringen" om om ieder pootje een, maar het zijn niet de ringen die wij kennen, maar plastice nummers (vluchtnummers?).

Als ik die duif nou vang en ik het nummer opschrijf; hoe kan ik dan de eigenaar van deze duif achterhalen??

Plus ik hoorde dat deze (wedstrijd)duiven vaak meteen door hun eigenaar de nek omgedraaid worden; want als een wedstrijdduif eenmaal van koers is afgeweken en naar de mensen trekt; dan doet hij dit vaker... klopt dat?

miekje

• Gast
Re: ongewenste gast bij mijn voliere.... een ......
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2005, 22:22:39 pm »
Plus ik hoorde dat deze (wedstrijd)duiven vaak meteen door hun eigenaar de nek omgedraaid worden; want als een wedstrijdduif eenmaal van koers is afgeweken en naar de mensen trekt; dan doet hij dit vaker... klopt dat?

ik hoop niet dat ze dat doen, maar als ze dat wel doen zou ik die duif niet terugbrengen hoor!

carlito

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2005, 23:08:06 pm »
via een zoekmachine op deze pagina: http://www.npo.nl/site/   kan je te weten komen waar de duif vandaan komt.
Overlaatst landde er bij ons ook een jonge duif van 2004, de eigenaar die maar 20km verder woonde vond het niet vandoen ze te komen halen.

eddykiprich

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2005, 23:46:41 pm »
dat is een verrekte handige website carlito, bedankt voor de url!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2005, 10:34:39 am »
Belachelijk dat die duivemelkers zo weinig om hun duiven geven... Ze zullen toch niet allemaal zo zijn denk ik..  ;)

Ronald

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2005, 13:42:02 pm »
Ik ken persoonlijk ook een duivenmelker en hij kan echt heel gepassioneerd over zijn hobby praten maar inderdaad als een duif niet goed genoeg presteert of in dit geval ergens anders heen vliegt dan is het jammer maar helaas voor de duif.

Ronald.

jaantje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2005, 13:45:43 pm »
he bah >:( :'(

waldy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2005, 15:11:11 pm »
 ;D ;D ;D het is raak met de duiven hier is er ook eentje geland en niet weg te krijgen  ;D ;D die draagt een blauwe ring ik heb hem al in mijn handen gehad en die is van 2005 ik zal ook eens daar kijken voor dat nummer om te zien waar de duif weg komt .

waldy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2005, 15:19:40 pm »
 :'( ik heb even het ring nummer van de duif er in gezet maar hij of zij niet bekend waar ze weg komt  :'(      misschien dat iemand anders het wel weet daar voor komt hier dan het ring nummer van deze duif (1243979) (nl) 2005 misschien dat het iemand weet hij is niet uit onze schuur weg te slaan om het maar zo te zeggen  ;D ;D .

groetjes Hilly .

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2005, 16:51:05 pm »
Ik weet niet wat het is met die duiven van tegenwoordig.

Wij hadden er afgelopen weekend eentje hier....
Hij was ook vrij brutaal, eer de hele dag op het dak van het flatje, en de boel maar in de gaten houden.
Later kwam hij op de schuur zitten en maar gluren de hele tijd. Hij is 2 dagen gebleven . Hij had een groen ringetje om maar heb niet kunnen zien wat erop stond.
Nu is hij weg....gelukkig maar, anders ga ik me daar ook nog over ontfermen ;)

Kimz

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2005, 18:38:42 pm »
Ik had een half jaartje geleden ook een duif gevonden, die was hartstikke ziek. Had een gat in haar krop zodat het eten er daar weer uit kwam. Ik wist dus niet zo goed wat ik er mee moest en had er maar wat verband omgedaan in de hoop dat het voedsel verder naar beneden ging. Van mijn vader mocht ik er niet mee naar de dierenarts omdat dat te duur zou zijn >:( . De duif had geen ring om, is ook dezelfde nacht overleden :( . Tja, hoedat ze nou aan dat gat kwam ??? .
Groetjes, Kim.

eddykiprich

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2005, 19:50:00 pm »
ik heb de duif vanmiddag gevongen, via de website en het ringnummer heb ik het telefoonnummer van de kweker achterhaald. Kerngetal 0575, uit welke regio is dat??

Ik heb al gebeld, maar kreeg de voicemail, dadelijk nog eens proberen.

Nanda

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 19, 2005, 20:01:10 pm »
omgeving Zutphen ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2005, 11:06:23 am »
Wat goed zeg! Ik hoop dat deze hem wel terug wil ;)
Wij hadden hier laatst ook een duif ::) Hij kwam de hele week terug.

Vroeger haddden wij ook wedstrijd duiven, maar die draaiden we echt de nek niet om hoor ;) We hielden gewoon veel van ze, of ze nou goed waren of niet en misten ze vreselijk als ze weg waren. Dus niet iedere duiven houder is slecht ;D

eddykiprich

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2005, 11:28:48 am »
goed om te lezen tommy. Ik heb de kweker al een aantal keren gebeld maar krijg telkens de voicemail.. zal wel op vakantie zijn :'(