Auteur Topic: kale rug  (gelezen 1664 keer)

esined

• Gast
kale rug
« Gepost op: juli 19, 2005, 12:02:06 pm »
Ik heb een parkietje overgenomen van iemand. De eerste dag dat ik haar had zag ik al iets van een kaal plekje op haar rug tussen de vleugels maar dat leek me niet ernstig. Maar gisteren zat ze zichzelf een beetje op de kop te krabben en zo, waardoor de vleugel iets opzij ging, en toen zag ik dat het plekje nog verder doorliep onder de vleugel. Als ze de vleugeltjes bij elkaar heeft zie je er niks van maar zodra ze de vleugels opzij doet zie je een kale plek, het ziet er een beetje rood uit, ik kan niet zien of het een wondje is of kale huid. Ik krijg ook het idee dat ze jeuk heeft omdat ze overal langs loopt te schuren, heel druk is en met het kopje langs de speeltjes schuurt. Verder zitten er nergens op het lichaam kale plekjes en zien de veren er goed uit voor zover ik dat kan beoordelen. Ik dacht dat ze misschien een beetje veren had zitten uittrekken op dat plekje door de stress die ze bij de vorige eigenaar had. (ze werd daar een beetje geplaagd, heel gemeen >:()
Ik heb wel calendulazalf is huis, kan ik dit er op smeren? Misschien weet iemand een ander middeltje? Of toch liever even langs een dierenarts?

esined

• Gast
Re: kale rug
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2005, 16:02:29 pm »
Jammer dat er niemand antwoord heeft gegeven op mijn vraag, ik maakte me best zorgen. Ben dus toch maar even naar de deirenarts gegaan. Hopelijk zullen mijn toekomstige vragen wel beantwoordt worden. Dat is wel zo fijn als je je zorgen maakt.
 :(

lineola

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2005, 19:15:08 pm »
hoi, oh sorry, ik wist geen antwoord op je vraag, anders had ik zeker wel wat gezegd,
mocht je nog vragen hebben, gewoon stellen, misschien hebben sommigen het ook niet gezien, en er is meestal wel iemand die een antwoord heeft
trouwens, is alles goed afgelopen bij de d.a?
groetjes marjan

esined

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2005, 20:12:09 pm »
hoi! Alles is goed gegaan hoor bij de dierenarts, ze heeft een druppeltje in haar nek gekregen voor eventuele parasieten maar de dierenarts dacht ook dat het van de stress kwam. Dat kan goed kloppen want bij de vorige eigenaar heeft ze veel stress gehad, en dan nog de verhuizing naar mijn huis maar ze gaat zich al op haar gemak voelen en krijgt langzaam het vertrouwen in mensen terug.
Ik weet dat er bijna altijd iemand antwoord geeft op dit forum, daarom vond ik het zo jammer dat ik juist nu geen antoord kreeg terwijl ik er op zat te wachten, was bang dat ze pijn had of zo en maakte me bezorgd.
Maar goed alles is dus weer opgelost :thumbsup:

lineola

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2005, 01:54:49 am »
hoi, nou gelukkig maar, dat scheelt alweer, hopelijk is het vogeltje snel op haar gemak, gewoon lekker in de watten leggen, dan komt het wel goed
groetjes marjan