Auteur Topic: snavel breekt bijna  (gelezen 1405 keer)

esined

• Gast
snavel breekt bijna
« Gepost op: juli 19, 2005, 12:15:13 pm »
Ik merkte laatst dat mijn parkietje een erg lange snavel had, ze zat er ook steeds heel gek mee te doen, net alsof ie in de weg zat. Ik heb haar toen wat extra dingetjes in de kooi gedaan om aan te knagen en de snavel te slijpen en daar maakt ze veel gebruik van. Maar nu zit er een barst in de snavel, net alsof het puntje bijna af gaat breken. Dat puntje is ook een stuk lichter dan de rest van de snavel. Kan ik iets doen om te voorkomen dat dit afbreekt of om te snavel sterker te maken?  ???

lineola

• Gast
Re: snavel breekt bijna
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2005, 15:14:44 pm »
hoi, de snavel kun je niet sterker maken, vergelijk het maar met een nagel. als daar een scheurtje inzit kun je dit ook niet repareren.
ik heb dat ook eens met een parkiet gehad(een te lange snavel), ben met hem naar de dierenarts gegaan, en die heeft hem geknipt, (kostte me 12,50, maar sommigen doen het voor veel minder)het is bij mijn vogel nooit meer teruggekomen, het risico van een te lange snavel is, dat de vogel straks niet goed meer kan eten, of inderdaad beschadigd raakt, of nog erger, hij doorboort zijn eigen keel, ik zou gewoon even naar de dierenarts gaan, binnen 5 minuten sta je weer buiten.
niet zelf gaan dokteren als je dit nog niet eerder hebt gedaan, heel veel succes
groetjes marjan
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2005, 15:17:30 pm door lineola »