Auteur Topic: Waarschuwing  (gelezen 3627 keer)

Dilemmy

• Gast
Re: Waarschuwing
« Reactie #15 Gepost op: juli 20, 2005, 18:01:39 pm »
Ik lees het net en het is echt in en in triest dat dieren zo zitten. Das gewoon ranzig.
Ik hoop echt dat ze de dieren in beslag kunnen nemen en hem een boete kunnen opleggen, maar ja dan begint hij waarschijnlijk gewoon opnieuw. Er is een man in Gorinchem waar ze al drie keer de dieren van hebben afgenomen en dat was in het nieuws en je kon gewoon zien dat ze al dagen geen eten hadden gehad.
Het is alleen wel krom dat de dierenbescherming bijna niks mag.

Kijk maar naar de hondenwereld daar moet je aan alle regels voldoen wil je echt goed kunnen fokken (dus met stamboom) en daar kruipen die broodfokkers gewoon onderdoor. Terwijl bij de legale fokkers de riemen strak worden aangespannen, das echt niet meer normaal.

Ik ben het helemaal met roadrunner eens dat er hier in Nederland hoog nodig wat moet veranderen. Want dierenleed dat hoeft in de tijd niet het kan ook anders.

Ik hoop echt dat ze wat aan die man doen daar in Losser, want dat kan zo niet.

Groeten Cinnemon

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: juli 20, 2005, 18:31:53 pm »
Er moet zeker een hoop gaan veranderen. De mensen die eerlijk kweken en fokken worden aangepakt, de broodfokkers komen er mee weg.
Kijk maar naar het verhaal van Corina, die dierenverwaarlozing heeft gemeld bij een dierenwinkel en kijk eens hoe weinig er aan gedaan kan worden, dat kan toch niet  >:(
Ik heb ook ooit eens hondenverwaarlozing gemeld, maar er kon ook niks tegen gedaan worden, ze konden hun kont keren en er stond eten en drinken...dat de honden daar 24 uur per dag zaten, daar kon men niks tegen doen.... >:(

Ik hoop dat tegen deze man een heleboel gedaan kan worden!
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2005, 18:33:57 pm door Janina »

jb

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 20, 2005, 20:27:41 pm »
De dierenbescherming heeft ook een andere kant:
ik heb ze ooit op bezoek gehad, ook door middel van een tip waarvan men de naam niet wil zeggen. De dierenbescherming wordt ook misbruikt. Ik vind niet dat men de tipgever anoniem moet houden, dit gebeurt ook niet bij aangifte van bijvoorbeeld bedreiging bij de politie.

Bovendien, degene die ik op bezoek had, blonk niet bepaald uit in kennis op het gebied van papegaaien. Een inspecteur van de l.i.d. dient wel grondige kennis te bezitten.

Het toch kopen van een dier op een dergelijk adres is overigens in het geheel geen oplossing. Daarmee wil ik nog niet zeggen dat als het echt ernstig gesteld is de dierenbescherming niet ingesteld wordt. Gezien de praktijken in de vogelwereld moet dit echter wel verder gaan dan een beperkte mate van vervuiling en kleine huisvesting. Als men streng zou zijn op deze zaken zouden heel wat lieden aangepakt moeten worden.

roodrunner

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 21, 2005, 01:42:38 am »
j b dan is er bij jou de verkeerde groep geweest dat had iemand van de a.i.d moeten zijn die zijn voor de exoten zoals papagaaien en slangen noem maar op ook de opleiding is vrij lang maar er lopen er tussen dan denk ik ook nou die kan beter aardappelen gaan verkopen inmiddels is er een wet aangepast omtrend de broodfokkers als daar alles is weggehaald staan ze op een lijst en daar gaan ze onverwachts heen of na weer een tip dan gaan de proces verbalen en boetes rollen maar de controle blijft maar de mazen zijn nog erg groot als je tegenwoordig een melding maak vragen zr je naam maar die wordt niet bekend gemaakt hoor ook niet als ze er naar toe gaan ook dierenzaken zijn de laatsre tijd meer onder controle om dat de roodwang schilpad weer opduikt terwijl die verboden zijn maar zo zie je de minister wil de wet niet aanpassen de heer veerman als deze zou meewerken gingen we vooruit maar dan komt ook het zwarte gespuis naar boven in nl zijn te weinig controleurs om wat te doen en niemand staat hierom te springen om dit werk te gaan doen maar aan deze vogels wordt zeker wat gedaan want toen ik het las werd ik al groen en als ik dat ben dan zou ik er zo heen rijden maar ik leer beheers techniek hahahahaop deze side en ik begin het te leren hahahahaha

Koko

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 21, 2005, 02:58:32 am »
ik ben het met iedereen eens,
Maar wil toch effe wat kwijt.

ze willen eerst hun lullige 15 euro terug voor dat ze de DB of welke instantie dan ook inlichten.
wat is dan nu belangrijker dat de beesten geholpen worden, of die 15 euro.

die lullige 15 euro die zou mij dan gestolen kunnen worden, in zo'n geval
overigens is het erg stom om daar te kopen want zo hou je dit soort handel in stand

Groetjes
Boudewijn

dutchgerard

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 21, 2005, 09:03:02 am »
Even voor alle duidelijkheid, wij komen ook uit Losser maar wij zijn het dus niet! We kennen deze  :-X dierenbeul gelukkig niet.
Wij proberen het beste te doen voor onze beesten.

cindylouise

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 21, 2005, 09:33:46 am »
 :thumbsup:  en nou maar flink aanpakken die handel wel triest hoor

Chica1984

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juli 21, 2005, 12:11:32 pm »
Ik reageer ff op de post van Koko.
Mijn keus was het niet om die 'lullige' 15 euro terug te vragen en later pas dierenbescherming in te schakelen. Wat dat betreft is mijn vriend een beetje een geldwolfje. Hij vindt elke uitgegeven cent teveel, maar ik ben al aan het werk om dat eruit te krijgen ;D.
Maar ik ben blij dat ik toch gewoon Roodrunner in kon schakelen. Nu wordt er wel wat gedaan aan die vent.

Maar die 'lullige' 15 euro had van mij niet terug hoeven komen. Zolang we maar wat deden aan die toestand daar. Savie?

Koko

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juli 21, 2005, 12:30:18 pm »
Ik reageer ff op de post van Koko.
Mijn keus was het niet om die 'lullige' 15 euro terug te vragen en later pas dierenbescherming in te schakelen. Wat dat betreft is mijn vriend een beetje een geldwolfje. Hij vindt elke uitgegeven cent teveel, maar ik ben al aan het werk om dat eruit te krijgen ;D.
Maar ik ben blij dat ik toch gewoon Roodrunner in kon schakelen. Nu wordt er wel wat gedaan aan die vent.

Maar die 'lullige' 15 euro had van mij niet terug hoeven komen. Zolang we maar wat deden aan die toestand daar. Savie?
[/quot

En ik zou me daar dus niets van aantrekken.

Maar uiteindelijk is het het belangrijkste dat er wat aan gedaan wordt

Groetjes
Boudewijn

arina

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 22, 2005, 00:12:30 am »
Ik ben het met Koko eens hoor!
Als je naar een kweker gaat ...dan is het wel beter om eerst goed uit te kijken alvorens tot een aankoop over te gaan.
Zijn de volieres netjes?
Zitten de dieren goed in de veren?
Zijn hun eet en drinkbakjes wel proper?
etc....
Een dier aankopen omdat je er medelijden mee hebt is verkeerd.
Rondkijken is de boodschap...en als je ziet dat er iets niet in orde is, stappen ondernemen.
Naar de politie stappen...dreigen...en tot slot dierenbescherming.
En je vriend is een grote egoist...15

Chica1984

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juli 22, 2005, 00:37:48 am »
Ik kan alleen maar antwoorden dat ik een klein hartje heb. Ik had gehoopt om dat valkje een beter leven te geven dan wat hij had gehad.
Sorry, maar ik moet toch ff mijn wederhelft beschermen(dat is hij straks officieel). Soms kan hij domme dingen doen of zeggen, maar als je een pa heb zoals de zijne, dan weet je waarom hij zo deed. Ik heb vandaag op hem ingepraat en hem boeit het allang niet meer. Hij is alleen maar blij dat ik toch het verhaal hier heb gezet en doorgegeven heb aan Roodrunner. Hij zei gelijk al: zet je wel ff een waarschuwing op die forums van jou?
Mensen gaan niet graag met mij in discussie als ik eenmaal ergens mijn zinnen op zet, qua welzijn voor beesjes. Ik kan soms heel fel worden, wat dieren betreft en keihard uit mijn vel springen en dat is niet leuk, geloof me. Het gebeurt niet vaak, maar als ik maar goed kwaad ben
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2005, 00:45:21 am door Chica1984 »

arina

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 22, 2005, 12:20:11 pm »
Ewel...maak je dan maar goed kwaad hoor, doe ik ook als het om dieren gaat.
Ik weet van mezelf dat ik een fanatiekeling ben en maar weinig mensen begrijpen dat.
Ja...ik durf te zeggen dat ik meer van dieren hou dan van mensen...alhoewel...
Chicca...je mag niet alles afschuiven op een verkeerde opvoeding , ikzelf ben opgegroeid tussen mensen die helemaal niet van dieren hielden . Voor hen waren dieren gewoon wezens ,dingen zonder gevoelens die er waren om mensen te plezieren.
Hoe komt het dan dat ik zoveel van dieren hou?

Ik vind het prachtig dat jij dat diertje een aangenaam leven wilde geven, maar het is verkeerd. Zie je...al de vogels die in die plaats verblijven verdienen een beter leven en dat kan jij hen niet aanbieden.
Daarom is het beter om instanties in te schakelen die dat wel kunnen.

Ik wil niemand kwetsen hoor...sorry indien het zo overkomt, maar weet dat het niet zo is bedoeld.

arina

Chica1984

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juli 22, 2005, 12:56:36 pm »
Ik ben van oorsprong een kattenliefhebber, mijn moeder haat katten, maar toch heb ik ze gehad en ik heb er veel ruzie om gehad. Vroeger had ik een kat en dat was mijn alles. Veel pesten op school en ik kon beter met dieren opschieten. Kan ik nog steeds. Dieren laten gelijk weten of ze je mogen ja of nee. Mensen houden je alleen maar aan het lijntje.
Ik ben nu wat voorzichtiger, waarschijnlijk omdat ik een mensje in mijn buik heb groeien, maar ik weet het niet cker. Heb ook wat last van mensenvrees, vooral als het confronterend is.
Maar geloof me, het komt echt door mijn vriend's vader dat hij nu zo denkt over geld.

Toch wil ik het beste voor die vogels en voor andere dieren. Als ik het kon zou ik alle dieren redden, maar da's niet reeel.
Ik weet van mezelf dat ik goed voor mijn dieren zorg en ik kan alleen maar hopen dat de dierenbescherming die vogels er weg kunnen halen

roodrunner

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juli 23, 2005, 13:11:43 pm »
mensen chica heeft het doorgegeven en dat is waar het omgaat en ze gaan erachteraan met spoed heb een brief ontvangen og nu iemand wel eerst zijn geld wil of niet we zijn niet allemaal hetzelfde ze heeft haar hart gevolgd en het doorgegeven en daar draait het om. en ze gaan er wat aandoen dat was haar hoofdreden dus we werken eraan ik wordt op de hoogte gehouden oke goed zo weer  roodrunner

Tommy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juli 24, 2005, 17:20:00 pm »
Zo is dat roodrunner :thumbsup:
Kunnen van alles over Chica en partner zeggen...maar ze heeft t mooi wel doorgegeven. Goedzo Chica :-* en roodrunner, ook super goed gedaan joh! :-*