Auteur Topic: Dierenwinkel aangegeven  (gelezen 15365 keer)

Cosch

• Gast
Re: Dierenwinkel aangegeven
« Reactie #45 Gepost op: november 22, 2005, 20:20:57 pm »
Dit hele verhaal heeft vandaag een staartje gekregen.
Ik was weeres shoppen in Veenendaal  :-[ En dacht laat ik weer de winkel eens in lopen.
Dus ik liep richting de vogels. Je weet wel, de kleine dierenwinkel hokjes voor de kleine vogeltjes.
Zie ik tot mn grote verbasing 2 grijze roodstaarten van een paar maanden oud daar in zitten!  :o  :o
Dus in die kleine witte hokjes van 40 cm hoog, breed en diep. Nu hadden ze wel 2 hokjes aan elkaar. Dus 80 cm breed. maar schandalig gewoon. En ze vroegen per stuk eur 995!
Ik was echt zo ontzettend kwaad. Hoe durven ze!  :angry:
Dus ik ben naar buiten gelopen en toen ik buiten was dacht ik: ik ga er ook wat van zeggen!
Dus ik weer naar binnen. En heb mn verhaal gedaan dat het echt niet zo kan en gevraagd of ze ze alsjeblieft op zn minst in een papegaaienkooi kunnen stoppen. Nou ik kreeg een erg agressieve reactie terug: met de woorden als het je niet zint, koop je ze maar.
Nou dat viel natuurlijk in het verkeerde keelgat. Dus ik heb ze es duidelijk gemaakt hoe afschuwelijk de huisvesting was en dat de prijs belachelijk hoog was. Dus dat ze ze voorlopig nog wel niet zullen verkopen. Toen begon een klant er zich mee te bemoeien. Zo van: Ze hebben water en eten. dat is voldoende. Dus die heb ik ook ff aangepakt. Maar al met al ben ik niks opgeschoten.
Dus thuis heb ik zo weer de dierenbescherming gebeld. Mn verhaal gedaan en ze kunnen dus helemaal NIKS. Het valt onder tijdelijke huisvesting.  :angry:

Volgens dat meisje van de dierenwinkel komen ze er elke dag uit en word er goed voor gezorgd. En ze hebben een deal met de kweker (fokker noemde zij het) dat als het rte lang duurt om te verkopen dat ze dan weer terug gaan. Nou ik geloof er helemaal niets van!

Dus zo kan iedereen maar vanalles doen met dieren!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: november 22, 2005, 20:52:21 pm »
 :cry: waarom is hier toch niks aan te doen, het is toch te belachelijk voor woorden dat men er niks aan kan doen, zodra ze wel eten en drinken hebben, maar verder.......alsof dat genoeg is.... :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: november 22, 2005, 20:52:40 pm »
 :a036: GO GIRL!  :thumsup:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #48 Gepost op: november 22, 2005, 20:53:52 pm »
zielig dat er zo met de gaaitjes om word gegaan.
Hopen dat ze vlug naar een echte dieren lief hebber gaan.

Wij gaan volgende week donderdag naar veenendaal.
Welke winkel is het?
Mijn vader wil ook nog nieuwe gaaitjes erbij dus misschien dat we kunnen handelen over de prijs en ze dan een goed huis kunnen bezorgen.
En zo niet toch even weer er iets van zeggen.

Tommy

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: november 22, 2005, 20:58:31 pm »
Ongelovelijk :(...Maar heel goed van je hoor corina :thumsup:

Wesly het is erg lief van je bedoeld, maar...ik denk dat je vader ze juist NIET moet nemen...dat houdt deze idiote praktijken in stand :( Als ze verkocht worden komen er immers weer nieuwe :cry: Niemand zou ze moeten kopen...helemaal niemand...dat klinkt lullig voor de gaaitjes, maar misschien houdt die winkel dan op.

Cosch

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: november 22, 2005, 21:16:52 pm »
zielig dat er zo met de gaaitjes om word gegaan.
Hopen dat ze vlug naar een echte dieren lief hebber gaan.

Wij gaan volgende week donderdag naar veenendaal.
Welke winkel is het?
Mijn vader wil ook nog nieuwe gaaitjes erbij dus misschien dat we kunnen handelen over de prijs en ze dan een goed huis kunnen bezorgen.
En zo niet toch even weer er iets van zeggen.

Het is vd Weerd speciaalzaak. Het zit in de hoofdstraat! Tegenover scheepjeshof.
Oh ja, ga er ook alsjeblieft wat van zeggen!  :thumsup: Bereid je wel voor want tegen mij waren ze behoorlijk agressief!

Gr Corina

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #51 Gepost op: november 22, 2005, 21:30:31 pm »
hoe agressiever hoe leuker!
We zullen innegeval even gaan kijken en als ze er nog zitten er iets van zeggen!
 >:D

Cosch

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: november 22, 2005, 21:40:33 pm »
Oh perfect. Dank je wel.
 :thumsup:

Gr Corina

Pascalle

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: november 22, 2005, 22:20:12 pm »
Hoi Corina,
Ik zag dat die zaak v/d Weerd een "discus" zaak is. Kan je daar niet met een klacht terecht? Wie weet hebben ze zich aan bepaalde regels etc. te houden.

Groetjes

Cosch

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: november 22, 2005, 22:31:20 pm »
Mmmmmm. ik ken 'discus' niet! Maar daar zal ik idd es kijken! Een goeie zeg! :thumsup:

Gr Corina

Edit: Ikheb een mailtje gestuurd met de vraag hoe ik een klacht kan indienen! En of ze bepaalde voorwaarden hebben aan een discus zaak.
Ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2005, 22:48:32 pm door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #55 Gepost op: november 23, 2005, 09:19:08 am »
Ja, ik ook! Jeetje zeg:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #56 Gepost op: november 23, 2005, 16:05:40 pm »
Discus ken ik zeker, de dierenwinkel waar ik heel veel vandaan haal is ook een discus, maar daar zijn de vogels er zo niet aan toe  :(

Haize

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: november 29, 2005, 14:19:32 pm »
http://www.huisdierenspeciaalzaak.nl/ is de website van de Discus dierenwinkels. Mss een idee om o pdie manier een klacht in te dienen? Staan ook contactgegevens etc op!

Cosch

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: november 29, 2005, 14:24:19 pm »
Ja ik heb daar inderdaad naar toe gemaild. Geen reactie op gekregen.  :(
Mn hoop is nu op Wesly donderdag  ;)

Gr Corina

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #59 Gepost op: november 29, 2005, 19:25:13 pm »
Ongelovelijk :(...Maar heel goed van je hoor corina :thumsup:

Wesly het is erg lief van je bedoeld, maar...ik denk dat je vader ze juist NIET moet nemen...dat houdt deze idiote praktijken in stand :( Als ze verkocht worden komen er immers weer nieuwe :cry: Niemand zou ze moeten kopen...helemaal niemand...dat klinkt lullig voor de gaaitjes, maar misschien houdt die winkel dan op.

ja ik weet niet of hij ze wil ja of nee.
ik snap dat hij er dan geld aan verdient er er dan eerder weer meer gaat halen.
maja al wil pa ze graag dan koopt ie ze ook. eerst maar eens kijken hoe ze er aan toe zijn.
als ie ze koopt zijn er innegeval weer 2 gered