Dit hele verhaal heeft vandaag een staartje gekregen.
Ik was weeres shoppen in Veenendaal

En dacht laat ik weer de winkel eens in lopen.
Dus ik liep richting de vogels. Je weet wel, de kleine dierenwinkel hokjes voor de kleine vogeltjes.
Zie ik tot mn grote verbasing 2 grijze roodstaarten van een paar maanden oud daar in zitten!

Dus in die kleine witte hokjes van 40 cm hoog, breed en diep. Nu hadden ze wel 2 hokjes aan elkaar. Dus 80 cm breed. maar schandalig gewoon. En ze vroegen per stuk eur 995!
Ik was echt zo ontzettend kwaad. Hoe durven ze!

Dus ik ben naar buiten gelopen en toen ik buiten was dacht ik: ik ga er ook wat van zeggen!
Dus ik weer naar binnen. En heb mn verhaal gedaan dat het echt niet zo kan en gevraagd of ze ze alsjeblieft op zn minst in een papegaaienkooi kunnen stoppen. Nou ik kreeg een erg agressieve reactie terug: met de woorden als het je niet zint, koop je ze maar.
Nou dat viel natuurlijk in het verkeerde keelgat. Dus ik heb ze es duidelijk gemaakt hoe afschuwelijk de huisvesting was en dat de prijs belachelijk hoog was. Dus dat ze ze voorlopig nog wel niet zullen verkopen. Toen begon een klant er zich mee te bemoeien. Zo van: Ze hebben water en eten. dat is voldoende. Dus die heb ik ook ff aangepakt. Maar al met al ben ik niks opgeschoten.
Dus thuis heb ik zo weer de dierenbescherming gebeld. Mn verhaal gedaan en ze kunnen dus helemaal NIKS. Het valt onder tijdelijke huisvesting.

Volgens dat meisje van de dierenwinkel komen ze er elke dag uit en word er goed voor gezorgd. En ze hebben een deal met de kweker (fokker noemde zij het) dat als het rte lang duurt om te verkopen dat ze dan weer terug gaan. Nou ik geloof er helemaal niets van!
Dus zo kan iedereen maar vanalles doen met dieren!
Gr Corina