Auteur Topic: Wat eet de gaai vandaag?  (gelezen 6170 keer)

Reina

• Gast
Re: Wat eet de gaai vandaag?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 07, 2005, 18:19:44 pm »
Jojo krijgt 's morgens zaad met ei-kracht voer en verse water, en ze krijgt elke dag een paar druifjes, en tussen door krijgt ze nog wel een andere fruit en groente, niet elke dag, alleen wanneer we vers groente eten.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: augustus 07, 2005, 19:35:50 pm »
ze krijgt elke dag een paar druifjes

Hey Reina. Mijn gaaien zijn ook zo dol op druiven. Let er echter wel op dat je de druiven een extra wasbeurt geeft hoor. Dat doe ik zelf in ieder geval wel. Druiven uit de winkel bevatten nog altijd teveel gif.

Jammergenoeg hebben ze dat nog steeds niet onder controle.  :(

Reina

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 07, 2005, 19:40:07 pm »
tuurlijk was ik ze voor dat jojo ze krijgt

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #33 Gepost op: augustus 07, 2005, 20:19:58 pm »
tuurlijk was ik ze voor dat jojo ze krijgt

:thumbsup:

Ik bedoel alleen te zeggen dat druiven een extra wasbeurt nodig hebben. Wat meer aandacht dus  ;)

Die verrekte druiventelers ook  >:(

Reina

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 08, 2005, 12:54:08 pm »
sinds vandaag haal ik gewoon de schil van de druif af, maar ik was de druif ook nog wel ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #35 Gepost op: augustus 08, 2005, 12:55:39 pm »
sinds vandaag haal ik gewoon de schil van de druif af, maar ik was de druif ook nog wel ;)

Oeh wat een werk. Maar toch  :thumbsup:

Ik vind dat je daarin geen risico's mag lopen. Je weet nooit wat voor gif de gaaien binnenkrijgen.

Reina

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 08, 2005, 12:58:02 pm »
valt wel mee hoor, gewoon met een aardappelschilmesje een stukje los maken en eraf trekken ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 08, 2005, 13:00:45 pm »
Wisten jullie dat wanneer je een valkparkiet een enkel druif aanbied als traktatie dit gelijk staat aan 460 druiven voor een persoon van 55 kilo.  :o
Staat in het boekje van Harrisons!

Voor grijsjes zal 1 druifje dan ook wel heel veel zijn!
 ???  ???

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 08, 2005, 13:05:51 pm »
nou sorry, ik geloof het niet echt.
Jojo krijgt zo'n 3

Reina

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus 08, 2005, 13:07:08 pm »
en dan zou is nu zo dik zijn als ik dat moet geloven en dat is ze dus ook niet

Cosch

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 08, 2005, 13:09:01 pm »
Het lijkt me ook wel dat ze stoppen met eten als ze vol zitten.
Maar als je logisch nadenk. Een druif is best groot voor zo'n klein 'maagje'/Krop.
Maar het is natuurlijk ook wel vocht over het algemeen!
Ik vroeg het me maar af!
 ???  ???

Gr Corina

Reina

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: augustus 08, 2005, 13:13:00 pm »
dan kun je natuurlijk ook over het andere fruit zeggen natuurlijk. want ik zie best wel vaak dat er gewoon een bakje met allerlei soorten fruit worden aangeboden. dat lijkt mij ook erg veel.
ik geef altijd gewoon een stukje appel bv, maar een druifje geef ik haar gewoon een hele, maar dan wel zonder schil ;) maar die eet ze gewoon helemaal op. dus het zou wel goed zijn.

Tommy

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 08, 2005, 23:17:14 pm »
Wisten jullie dat wanneer je een valkparkiet een enkel druif aanbied als traktatie dit gelijk staat aan 460 druiven voor een persoon van 55 kilo.  :o
Staat in het boekje van Harrisons!

Voor grijsjes zal 1 druifje dan ook wel heel veel zijn!
 ???  ???

Gr Corina

WOW :o Dit lijkt mij ook vrij sterk hoor ;D Geen mens zou zonder extreme dwang zoveel druiven op krijgen, dus zou een vogel het uit zichzelf opeten...is het eigenlijk al niet meer te vergelijken. Ik mag toch aannemen dat niemand zn valk dwingt een druif helemaal op te eten ;D

Trouwens..schillen en spoelen haalt nooit t gif weg. Klein beetje misschien wel, maar juist druif zit barstens vol met gif...net als sla,appel, aardbei, paprika en tomaat. Deze dingen zijn voor zover ik weet de meest bespoten groentes.
Dan komt er in de winkel nog een lading over, maar t grootste gedeelte zit IN de vrucht. Op internet kun je trouwens wel vinden welke winkel de meeste of de minste gif over groente en fruit doet. Scheelt nogal per supermarkt. Maar ja, t blijft naar al die rotzooi :'(

Ik heb eens gelezen dat er zo'n 13 soorten gif op druif zit en de lading gif in 1 appel is niet schadelijk voor een MAN! van 35 jaar...triest toch? :o Verder weten ze het niet eens echt. En toch koop ik niet alleen biologisch :-[ erger nog...meestal niet :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 09, 2005, 09:17:59 am »
WOW :o Dit lijkt mij ook vrij sterk hoor ;D Geen mens zou zonder extreme dwang zoveel druiven op krijgen, dus zou een vogel het uit zichzelf opeten...is het eigenlijk al niet meer te vergelijken. Ik mag toch aannemen dat niemand zn valk dwingt een druif helemaal op te eten ;D

Weet het ook niet! Het staat er in!
Zal wel met verhouding van gewicht te maken hebben!

???

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: augustus 09, 2005, 20:39:55 pm »

Trouwens..schillen en spoelen haalt nooit t gif weg. Klein beetje misschien wel, maar juist druif zit barstens vol met gif...net als sla,appel, aardbei, paprika en tomaat. Deze dingen zijn voor zover ik weet de meest bespoten groentes.
Dan komt er in de winkel nog een lading over, maar t grootste gedeelte zit IN de vrucht. Op internet kun je trouwens wel vinden welke winkel de meeste of de minste gif over groente en fruit doet. Scheelt nogal per supermarkt. Maar ja, t blijft naar al die rotzooi :'(

Ik heb eens gelezen dat er zo'n 13 soorten gif op druif zit en de lading gif in 1 appel is niet schadelijk voor een MAN! van 35 jaar...triest toch? :o Verder weten ze het niet eens echt. En toch koop ik niet alleen biologisch :-[ erger nog...meestal niet :-[

Schrikken zeg, ik wist niet dat het zo erg was...  :o