Auteur Topic: verlies van gekortwiekte veren  (gelezen 6183 keer)

Reina

• Gast
verlies van gekortwiekte veren
« Gepost op: juli 23, 2005, 09:48:18 am »
Sinds een paar dagen verliest Jojo haar gekortwiekte veren, hoe lang duurt het dat de nieuwe veren door komen?

Ook merk ik dat ze nu al verder komt als ze weg springt. dus ik ga nu extra uitkijken. :'(

Wickingh

• Gast
Re: verlies van gekortwiekte veren
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2005, 11:32:06 am »
Hai,

dan zijn er al diverse veren aangegroeid, vergis je niet het is een geleidelijk proces, en heb je vaak niet in de gaten dat je vogel al meer kan dan je denkt.
Ook verschilt het nogal per vogel , wel is het zo dat over het algemeen een vogel op goede voeding beter en spoeler en geleidelijker door de rui komt.
Bij sommige vogels van mij hebben we het zelfs bijna niet in de gaten,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2005, 09:33:33 am »
ze is al eem tijdje in de rui, en van de week zag ik een paar keer een gekortwiekte veertjes liggen.
als de veertjes zijn aangegroeid ga ik kijken of ik iemand kan vinden die wel op een goede manier kortwiekt.
Ook hoor ik vaak van anderen die kortwieken dat je aan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2005, 09:37:30 am »
Je moet zelf uitmaken wat je wilt. Er is niets waar of niet waar. Het zijn twee verschillende manieren van wieken.. De meesten hier vinden (en ook de bekende vogelartsen trouwens) dat je niet aan

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2005, 11:57:52 am »
Hai,

ik ben wel voor het knippen aan 1 kant hoor  :thumbsup: , dat is elke keer weer lachen als de vogel op zijn snavel pleurt  ;D

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2005, 12:00:30 pm »
dat lijkt mij  niet prettig als ei op zijn snavel pleurt

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2005, 12:05:12 pm »
dat lijkt mij  niet prettig als ei op zijn snavel pleurt

Hai Reina,

tja als je er zo over denkt  :CENS  , moet je hem misschien toch maar aan 2 kanten laten wieken ,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2005, 12:08:05 pm »
even serieus, want ik weet nu niet wat jij nou eigenlijk bedoeld. 1 kant of beide kanten

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2005, 12:08:34 pm »
Hai,

ik ben wel voor het knippen aan 1 kant hoor  :thumbsup: , dat is elke keer weer lachen als de vogel op zijn snavel pleurt  ;D

mvg Frank

;D

Knippen aan 1 kant, ik kan je dit niet aanraden.
Met 2 keurig gewiekte vleugels zijn de vogels prima in balans waar je veel ongelukjes mee kunt voorkomen dan wanneer hij aan 1 kant is gewiekt en totaal uit balans is.

Reina

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 24, 2005, 12:10:44 pm »
oke thnx :thumbsup: hier heb ik wat aan ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2005, 12:12:08 pm »
even serieus, want ik weet nu niet wat jij nou eigenlijk bedoeld. 1 kant of beide kanten

Hai Reina,

beide kanten knippen een papegaai moet nl. wel kunnen landen , een goed gewiekte vogel kan geen hoogte meer maken, maar valt ook niet met een klap naar beneden.
Wiek je aan 1 kant ,kan de vogel erg onprettig terecht komen zeker net na het wieken,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2005, 12:16:26 pm »
Hoi Frank,

Waarom zeg je dat dan niet gelijk, want zo breng je iemand in verwarring. ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2005, 12:20:15 pm »
Hai Reina,

nee hoor zo denk je er zelf ook over na zonder dat je alles maar voor zoete koek aanneemt  ;) .
Bij de meeste vragen is het zo dat als men er zelf over na gaat denken dat men zelf tot de juiste oplossing komt en dat is altijd beter dan iets voorgezegd te worden.
En sorry ik heb idd soms een wat aparte benadering, wordt er niet boos om , want dat is niet de bedoeling,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2005, 12:24:34 pm »
te geeft niet, maar er zijn mensen bij die dat gelijk geloven en het dan ook doen? dus wees daar even voorzichtig mee ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2005, 12:34:29 pm »
te geeft niet, maar er zijn mensen bij die dat gelijk geloven en het dan ook doen? dus wees daar even voorzichtig mee ;)

Hai Reina,

nee hoor ik houd het topic in de gaten en het is altijd zo geschreven dat iedereen denkt hoe kan hij dat nu zeggen  :o

mvg Frank