Auteur Topic: stof en verf  (gelezen 3010 keer)

Reina

• Gast
stof en verf
« Gepost op: juli 24, 2005, 18:44:40 pm »
hoi, wij zijn op het moment bezig met de huis, en we moeten schuren en verven alle muren, maar nu weet ik niet of het voor ons grijsje schadelijk kan zijn.
moet ik haar ergens anders bv naar boven verplaatsen of kan het geen kwaad.?

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
Re: stof en verf
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2005, 20:39:34 pm »
Ik zou haar zeker wel verplaatsen voor alle zekerheid.
Dus niet in een omgeving laten staan/plaatsen waar geschilderd enzo wordt.Neem het zekere voor het onzekere  :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2005, 20:51:32 pm »
Ik kan me een verhaal herinneren van iemand ( vraag me echt niet wie ) die ook de boel ging verven, dat die de vogel tijdelijk ergens anders liet logeren, omdat verf schadelijk is.
Maar zowiezo zou ik het er niet op gokken en de vogel ergens anders plaatsen.

Reina

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2005, 21:07:16 pm »
en stof dan?
het schuren is achterde rug, heb de hele tijd met mijn gaaitje boven gezeten, ( ze zat gewoon op een tafelstandaard ) en de achterdeur die in de woonkamer is naar de tuin staat nu ook open al sinds het schuren en we laten het nog even openstaan tot we naar bed gaan, Ons gaaitje staat inmiddels ook weer beneden, we hebben alles even met een doekje afgenomen.
en morgen gaat mijn man verven en dan ga ik weer met mijn gaaitje naar boven. wil toch geen risico nemen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2005, 21:21:17 pm »
Ik heb echt geen idee wat stof betreft, maar ik zou zeggen; neem gewoon geen risico en hou je vogel uit de verbouwing zeg maar.
Ik hou mijn mormeltjes ook altijd van dit soort dingen vandaan, omdat ik niet weet of het wel of geen kwaad kan. En bij twijfel neem ik nooit risico.

Reina

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2005, 21:24:31 pm »
morgen gaat ze lekker weer mee naar boven, of misschien neem ik haar vanavond al mee naar boven.

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2005, 21:27:27 pm »
Hai,

vogellongen nemen anders , lees direkter zuurstof op, dus ook alle schadelijke stoffen die in de lucht zitten, zoals stof , sigarettenrook en andere kwalijke dampen.
Ook hier geldt het antwoord is simpel, zolang je bezig bent je vogel uit de buurt houden,

mvg Frank

Reina

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2005, 21:28:47 pm »
ik ben van plan om haar vanavond mee naar boven te nemen ze komt dan bij ons op de slaapkamer, maar kan ik haar dan ook gewoon op een tafelstandaard zetten? want om heel die kooi naar boven te sjauwen is een hele klus

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 25, 2005, 11:46:47 am »
Hier zaten wij 2 weken geleden ook mee.
Ik heb ze een aantal dagen op onze slaapkamer gezet...zonder kooi. Snachts zijn ze er ook gebleven ..tot echt alles weer normaal was. IK was doodsbang voor gifzooi joh ;D

Ik weet niet hoeveel je moet schuren, maar wij heeeeeeeeeeeeeeel veel (de hele vloer beneden). En zelfs na t stofzuigen en afnemen en alles, proestten ze nog een paar keer :CENS

Onze gaaitjes waren wel even in de war hoor...en slapen vonden ze best moeilijk boven. Maar met t licht uit was t goed en de volgende dag vonden ze t juist erg gezellig zo sochtends bij t bed :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: juli 25, 2005, 12:17:01 pm »
Ja, dat zal best!  :) Lijkt mij ook heel gezellig...  :thumbsup:

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2005, 12:58:13 pm »
verflucht is voor een mens al niet echt gezond laat staan voor een vogel of papegaai  :(
waarom moeten wij altijd alles openzetten dat de verflucht eruit kan
dus ind naar boven het beestje het moet maar ff

schuren het zelfde verhaal wij moeten met schuren een mondkapje op (doen wij vaak niet) dus voor de vogel echt funest hoor lijkt mij

groetjes miranda

Reina

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 25, 2005, 18:03:18 pm »
Jojo heeft vanacht in een kamertje boven geslapen en vandaag heeft ze daar de hele dag gestaan, de woonkamer is nu klaar ( het verf zit erop ) maar ze blijft nog 1 nachtje boven, en morgen mag ze naar beneden. want dan gaan we de gang enz... aanpakken maar we houden de deur dan wel dicht.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: juli 25, 2005, 19:37:15 pm »
Toen Orrie nog bij mijn moeder stond en wij haar beneden verdieping geheel hebben opgeknapt, hebben we Orrie naar vrienden gebracht.

En dat is maar goed ook, want hier zie je een actie van het schuren. Ik vermoed dat het bij jou Reina niet zo erg is geweest.  ;)

Reina

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 25, 2005, 19:42:03 pm »
nee, zo erg was het bij ons gelukkig niet, het waren alleen stukjes die aan het bladeren waren, redelijk kleine stukjes dus.
de verf is hier al wel droog en we hebben de deur open staan, alleen ruik je nog wel wat.
kan het kwaad om haar nu al naar beneden te halen.?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: juli 25, 2005, 19:47:59 pm »
Reina,

dit is op het forum naar mijn idee niet te beoordelen.  :(

Ik vind dat ook hier je weer je eigen gevoel moet laten spelen. Als jij denkt dat het veilig is, dan vind ik dat je hem weer naar beneden kan halen. Iedereen ruikt geuren anders. Als jij vindt dat het niet meer schadelijk is omdat de lucht al redelijk weg is, zou ik hem gewoon weer gezellig beneden zetten.  ;)

Laat maar even weten wat je besloten hebt.

Groetjes,

Pascal