Auteur Topic: Rijkdom  (gelezen 1034 keer)

Riboet

• Gast
Rijkdom
« Gepost op: juli 26, 2005, 20:11:16 pm »
Ik voelde mij vanmiddag rijk. Leo letterlijk, ik figuurlijk.

Riboet, Favo en Middel waren buiten. En daar kwamen Pappa- en Mammagaai ook even kijken. Het was zo'n prachtig gezicht. De vijf gaaien op elkaar lettend en een beetje communiceren met fluittonen. Kijk eens, zei Leo, daar zit een hoop rijkdom en hij bedoelde: reken eens uit als je die alle 5 (8 als je de jongen meerekent) tegelijk moet kopen (hihi) en ik kon alleen zeggen: mooi, he. Maar dat geld is relatief. Als er geen kopers zijn, zijn ze geen geld waard en aan de andere kant zijn ze onbetaalbaar want voor het allergrootste bedrag gaan ze nog niet weg.

En dan het figuurlijke aspect. Het is gewoon een prachtig gezicht om zo'n groep grijzen bij elkaar te zien zitten. Sinds de tamme gaaien ook veel buiten zijn, zijn de 'wilde' gaaien geregeld in de buitenren te vinden en ze proberen dan ook echt de aandacht van de tamme te krijgen.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de drie jongen uit vliegen en ik laat ze in de voliere. Leo hoopt dat de jongen kunnen blijven, dat we ze samen met Pappa- en Mammagaai het zwermpje kunnen laten vormen wat we zo graag wilden hebben en dat we ze dan ook nog kunnen laten broeden. Dat laatste kan je dan volgens mij vergeten, maar als ik het pseudozwermpje van vanmiddag zag, dan vind ik dat toch ook wel heel erg leuk, hmmm, bijna leuker dan de broedperiode...........

Als ik trouwens mijn hart volg, zal ik waarschijnlijk alleen nog gaan handvoeden bij nood (ik vang wel eens voor een nacht een vogeltje voor het vogelasiel op en als die erg jong is, voed ik die dan ook nog, gisteren nog een jong mereltje), want ik moet heel eerlijk zeggen dat het me bevalt om de vogels zelf het werk te laten doen. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat met het uitvliegen, leef er al helemaal naar toe!

Ja, ik durf wel te zeggen dat ik met mijn 5 ( 8 ) gaaien een enorme rijkdom bezit!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Rijkdom
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2005, 20:34:22 pm »
Dat kan ik me z

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2005, 21:07:45 pm »
Citaat
Ja, ik durf wel te zeggen dat ik met mijn 5 ( 8 ) gaaien een enorme rijkdom bezit!

Geweldig toch, geniet er maar van  :hart: Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan  :)

Koko

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2005, 21:25:52 pm »
dat kan ik me goed voorstellen, 5 gaaien en 3 baby's :hart:

Groetjes
Boudewijn

Reina

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2005, 10:52:36 am »
Ik kan me dat ook goed voorstellen :hart: