Auteur Topic: Hoe snel zijn edels man en pop een koppel?  (gelezen 1198 keer)

Jurn

• Gast
Hoe snel zijn edels man en pop een koppel?
« Gepost op: juli 26, 2005, 20:53:24 pm »
hallo,

Ik heb dus al een paar weken een mannetjes edelpapegaai. gekocht met kooi, het was een huiskamer vogel.
Ik heb deze een paar weken in een schuur gehouden in ze eigen kooi kon de vogel wat afharde.
Inmiddels heb ik ook een pop gekocht met kooi en ook wat laten afharden, om vervolgens de twee samen in een nieuwe voliere te plaatsen.
De man is 5 jaar en de pop 4 jaar.
Nu zitten ze dus met elkaar in een voliere van 2x2x1 m en het gaat goed maar bij de voerbak krijgen ze problemen met elkaar.

Hoe zit het klikt het meestal in een keer of kunnen daar een weken over een gaan?

Of is dit wel normaal ?

m.v.g j.w

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2008, 10:10:38 am door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: vraagje over edels
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2005, 21:15:11 pm »
Het lijkt mij normaal! Je kunt niet verwachten dat het in

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2005, 21:33:09 pm »
Ik heb 2 koppels met edels,waarvan 1 een bewezen koppel was.Ik dacht dat is leuk dan heb ik meteen jonkies.Fout.De eerste jonkies had ik van het jonge koppeltje en het bewezen koppel ging pas na 1 1/2jaar avances maken naar elkaar toe.
Inmiddels heb ik wel mijn eerste jong hiervan en zitten ze nu weer op eieren,maar het blijkt wel geduld is een schone zaak en ze laten zich niet 1 2 3 sturen.Fruit fruit en fruit.Heel belangrijk.

Rob

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2005, 21:37:50 pm »
Let wel op dat ze voldoende binnen krijgen.Eten ze allebei uit de bak?Is het vechten?Zitten ze op stok wel rustig naast elkaar?Goed observeren en zonodig ingrijpen.Maar als het geen vechten is rustig zijn gang laten gaan.

Weer Rob

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2005, 14:14:01 pm »
Hai,

de leeftijd bekijkend zijn beide vogels volwassen, en in een edelrelatie heeft vrouwlief de broek aan.
Dit kan idd betekenen dat het mannetje de toegang tot de voerbak wordt versperd je zal als dit zo blijft 2 voerpunten moeten inrichten.
Let wel dit zegt helemaal niets over het al dan niet klikken, het kan best een goed kweekkoppel worden [ maar hoeft niet ],

mvg Frank

Jurn

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2005, 20:00:21 pm »

Ze gaan vrij rutig met elkaar om! ze zitten nu ook nog maar een week bij elkaar. ik wil ze nu eerst een tijd rust gunnen. en volgend jaar hang ik een nest blok op om te kijken of het wat gaat worden? ik zie het wel ??

bedankt voor jullie reactie's

m.v.g j.w

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2005, 21:21:48 pm »
In mijn ogen is er helemaal niets mis om gelijk een nestblok in het hok te hangen.Ze bepalen zelf wel of ze wel of geen zin hebben.Hoe gaat het bij de etens bak???
Laat de pop het mannetje wel eten???

Rob

jb

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2005, 21:39:18 pm »
Ik zou toch echt pas een nestblok ophangen, als het koppel elkaar goed gewend, wat toch zeker enkele maanden in beslag zal nemen.