Auteur Topic: Rode Kanaries  (gelezen 4970 keer)

Anita75

• Gast
Rode Kanaries
« Gepost op: juli 27, 2005, 08:24:31 am »
Hallo,
Ik was zo eens op internet aan het rondkijken over rode kanaries. Overal zegt men dat je extra voeding moet toedienen om deze kleur rood te huoden.
Nu is mijn vraag: Zijn er rode kanarie' s waar je geen rode voedingsstoffen moet geven. M.a.w. dat ze altijd rood blijven.

Uxor

• Gast
Re: Rode Kanaries
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2005, 09:55:02 am »
Neej, volgens mij niet want Rood is geen natuurlijke kleur voor kanaries en ook geen echte mutatie dus het lijkt me niet.

languuuhh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2005, 10:22:49 am »
klopt er zijn kanaries die met een bepaalt soort voer rood moet houden
maar wij hebben ook versachillende kleuren rode kanaries en die van zijn nog altijd rood en we geven ze verder niks als kanariezaad
maar het ligt er ook aan hoe je ze krijgt als ze dat altijd gehad hebben moet je ermee doorgaan anders verkleuren ze maar er zijn echt rode kanaries
je hebt mensen en die hebben dan witte kanaries en voeren ze van jongs af aan rode bieten(vb) dan worden ze rood alleen je moet er dan wel mee doorgaan anders worden ze weer wit
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2005, 10:25:17 am door languuuhh »

mario34

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2005, 22:41:11 pm »
Hetgene wendy zegt klopt zoals een bus  :)  :thumbsup:
er zijn ook preparaten in de handel (de zogenaamde kleurstoffen) die je aan het voeder of in het drinkwater toevoegt
deze kan je dan indien nodig nog toevoegen om deze vogels optimaal op kleur te houden