Auteur Topic: Kweken met kanaries  (gelezen 8873 keer)

Anita75

• Gast
Kweken met kanaries
« Gepost op: juli 27, 2005, 08:25:16 am »
ik heb een vraag hoe kweek je het best kanaries? En zou iemand me kunnen zeggen waar ergens in de omgeving van gent zich een vogelbeurs zou afspelen

mario34

• Gast
Re: Kweken met kanaries
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2005, 22:22:52 pm »
Hoi anita

Er zijn verschillende manieren om met kanaries te kweken
je kan 3 poppen bij een man zetten in de vlucht
je kan een koppel in een broedkooi zetten
of je kan enkel een pop in een broedkooi zetten en als dde pop klaar is er een man bij zetten voor de bevruchting en dan er terug afhalen
je ziet er zijn wel verschillende manieren
is het de bedoeling dat je er echt veel tijd in gaat steken of niet
heb je genoeg plaats ja of nee en ben je van zin om een tentoonstelling mee gaan te doen

groetjes mario

amacera de pera

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2005, 22:08:23 pm »
hoe oud is een pop als ze broedrijp is? en hoe zie ik of het een pop is? 

ik heb 2 kanaries alle twee toevallig hier gekomen ,de een zat op het ijs en heb ik maar mee genomen( Dec 2004 was erg jong en had nog veel dons , doet het goed maar fluit niet)de andere is van een oude buurvrouw die in het zieken huis belande en toen naar het verzorging  tehuis moest en inmiddels is overleden deze vogel is 2,5 jaar en fluit heel mooi (doet zelfs het zelfde geluit als de telefoon)ik vermoet dat ik een man en een pop heb maar weet het niet zeker, het is een witte(pop?) en een gele man.
kan ik daar mee kwekenze zitten samen in een grote kooi, en schijnen het wel gezellig te vinden samen ,alleen fluit de man nu wat minder

gr ann

mario34

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2005, 10:55:10 am »
Je moet zien dat je vogels minstens een jaar oud zijn om mee te beginnen kweken
het is een beetje moeilijk om uit te leggen hoe je kan zien dat het een mannetje of vrouwtje is
Je moet ze dan in de hand pakken en op hun buik de veren opblazen als je dan vanonder kijkt loopt de poep bij het vrouwtje mooi soepel en egaal af daar bij een mannetje er echt een knikje inzit  :-[ je kan dit wel het beste zien als de vogels kweekrijp zijn je zegt wel dat er eentje zingt en de ander niet dit kan ook een indicatie zijn dat het om een mannetje en een vrouwtje gaat
het is geen probleem om een witte bij een gele te zetten als het een koppeltje is zullen er wel eitjes en jongen komen

groetjes mario

amacera de pera

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2005, 18:24:26 pm »
bedankt voor het advies, ik heb eens goed gekeken en het lijkt er op dat ik een man en een pop heb

gr ann