Auteur Topic: Badderen tijdens stofzuigen  (gelezen 7160 keer)

Cosch

• Gast
Re: Badderen tijdens stofzuigen
« Reactie #45 Gepost op: juli 18, 2006, 22:12:23 pm »
Omdat Coco zo'n hekel aan douchen heeft. Wil ik eigenlijk niet het risico lopen dat hij het stofzuigen ook gaat zien als bedreiging.
Ik ben blij dat hij zo lekker te keer gaat!

Sanco

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juli 18, 2006, 22:14:55 pm »
Ik weet niet hoe jullie stofzuigers klinken hoor, maar die van mij klinkt eerder als een tornado dan een kletterende regenbui. :) Tenminste hij klinkt niet als een regenbui hier in nederland. Misschien is een tropische regenbui toch anders? Maar Tony heeft dat nog nooit gehoord, dus zou dat dan ook in het instinct zitten?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #47 Gepost op: juli 18, 2006, 22:52:18 pm »
als hier de stofzuiger opstaat gaat alleen zijn klankvolume naar omhoog

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #48 Gepost op: juli 19, 2006, 21:00:22 pm »
er word ook niet gezegt dat de stofzuiger klinkt als een regenbui
er word gezegt dat papegaaien de stofzuiger associeren met een regenbui.

@cosh : Je kunt het altijd 1 keer proberen stofzuigen aan en dan onder de douch misschien werkt het werkt het niet dan doe je het gewoon niet meer.

wesly

antje12

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juli 19, 2006, 23:22:45 pm »
Mijn edels worden helemaal gek als ze de stofzuiger horen. Luna gaat al roepen van schiet op met de spuit ,en wanneer ik eraankom gooit ze haar veren helemaal open en laat zich helemaal nat spuiten. Max is wat rustiger die wacht af tot Luna klaar is ,dan gaat hij in z,n waterbakk zitten waarna ik hem uit de kooi haal, en op m,n arm gooit hij dan z,n veren open om nat gesproeid te worden. Douchen vinden ze minder leuk maar zolang ze het heerlijk vinden om nat gesproeit te worden tot dat het verzopen kippetjes zijn vind ik het ook prima.

Africangrey

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juli 19, 2006, 23:30:12 pm »
Oeps heb ik zeker een afwijkende gaai ;D
Reageert totaal niet op de stofzuiger, gaat gewoon door met waar die mee bezig was
Misschien als hij wat ouder wordt ofzo, zal het eens in degaten houden :)

Tommy

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juli 20, 2006, 01:19:12 am »
Vanmiddag had ik alle 6 vogels in de druif gezet en heb toen de tuinslang gepakt. t Water op de blaadjes maakte best veel lawaai en de vogels werden knettergek van blijdschap ;D Nou doen ze dat wel vaker...maar dit was echt extreem. Ze zaten oplaatst met hun drieste sprongen zelfs op t platdak :o ;D Dus misschien maakt een flinke regenbui in een oerwoud ook wel heeel veel lawaai? :)

Oh ja...de enige die niet meedeed was Chico ons valkje...die vluchtte naar t konijnenhok en ging daarin zitten ::) ;D eigenlijk waren t dus 5 gekke vogels in de regen ::)

Cosch

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juli 20, 2006, 06:46:46 am »
 ;D

Lachuh zeg! Geweldig!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #53 Gepost op: juli 20, 2006, 09:19:23 am »
Heerlijk! :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juli 20, 2006, 10:03:44 am »
 ;D
Dat lijkt me prachtig om te zien!  :thumsup:

TWEETY

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juli 20, 2006, 10:06:48 am »
we zouden eigenlijk altijd een camera moeten hebben, ik had dat graag gezien die gekke vogels :)

miekje

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juli 20, 2006, 10:09:50 am »
Oeps heb ik zeker een afwijkende gaai ;D
Reageert totaal niet op de stofzuiger, gaat gewoon door met waar die mee bezig was
Misschien als hij wat ouder wordt ofzo, zal het eens in degaten houden :)

Peanut doet ook niks hoor, zit gewoon rustig om dr heen te kijken   :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #57 Gepost op: oktober 29, 2006, 19:55:48 pm »
Cor van mij wordt ook helemaal wild als ik ga stofzuigen, ik ga dus binnen kort eens kijken of mevrouw dan wel nat wol worden hihi

Bonnie

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: november 20, 2006, 12:25:56 pm »
Ja ik herken dat wel. Altijd als ik ga stofzuigen dat gaat ie snoeihard fluiten en schreeuwen om over de stofzuiger heen te komen. En dan ben ik bezig met zuigen en dweilen, gaat meneer zn waterbak inhoud even over de vloer gooien (nee niet over zichzelf ...meer dan een natte snavel wordt het niet). Ik haal dan meestal de waterbak er even uit en dan mag ie mee onder de douche. Nu hij tegenwoordig gekortwiekt is, gaat dat douchen fantastisch. Pino vindt dat heerlijk en het is voor ons een wekelijks terugkerend ritueel geworden zodat ie er mooi uit blijft zien.

Loesje

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: november 20, 2006, 18:01:03 pm »
Bob doet niets op de stofzuiger uit. Emma ook niet tot gisteren. Mijn moeder was aan het stofzuigen en toen ging zij met water smijten, mijn moeder en de muur helemaal nat :)
Ze heeft helemaal geen hekel aan water, en het zag er wel grappig uit. Het maakt mij ook niet zoveel uit dat ze dit doet, het is maar water en droogt wel weer op. Wel jammer dat ik daarna meteen weer haar kooi kon schoonmaken ;)